"הסרטן התפשט"

הרבו בתפילה • בשעה זו: הרב יאשיהו פינטו עובר ניתוח מסובך

לאחר שהפרקליטות כפתה עליו לחזור לארץ ועיכבה במשך חודשים את הטיפולים במחלת הסרטן תוך שימוש בחוות דעת תמוהות, הרב יאשיהו פינטו עובר בשעה זו ניתוח סבוך במנהטן אותו אישר לו בית המשפט העליון למרות ניסיונות הפרקליטות להציג את הרב כעבריין נמלט. החסידים רותחים: "לקחו לרב את הבריאות" (חסידים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו מוקף בחסידים (צילום ארכיון: ישי כהן)

הרבו בתפילות: לפני שעה קלה (רביעי) החל בבית החולים "קורנל" שבמנהטן הניתוח הסבוך בגופו של מנהיג קהילות "שובה ישראל" הרב יאשיהו יוסף פינטו. במוסדותיו של הרב פינטו ובקהילות יהודיות רבות מסביב לעולם נושאים בשעות האחרונות תפילות נרגשות לשלומו ולהצלחת הניתוח הקריטי לחייו של הרב בן ה-42, חלק מחסידיו אף קיבלו על עצמם יום צום להצלחת הניתוח. שמו המלא לתפילה: יאשיהו יוסף בן זהרי.

עוד בנושא:

חסידי הרב פינטו ששוחחו עם "כיכר השבת" הבוקר, זמן קצר קודם הניתוח, הפנו אצבע מאשימה לעבר הפרקליטות שאילצה את הרב לחזור ארצה למרות מצבו וכפתה עליו לעצור את הטיפולים הרפואיים למרות תחנוניו לעכב את המשפט ולאפשר לו לסיים את הטיפולים. גם לאחר משפטו, ניסתה הפרקליטות למנוע מהרב לצאת לטיפולים והשתמשה בחוות דעת לפיהן הרב לא במצב מסוכן, מה שאפשר לטענתם את התפשטות הסרטן בגופו.

הרב יאשיהו פינטו במשפטו, השנה (צילום: מגד גוזני)

כזכור, הרב פינטו החל טיפולים רפואיים במחלת הסרטן לפני מספר חודשים, אולם נאלץ לקטוע אותם ולשוב לארץ למשפטו. חוות דעת רפואית שקבעה כי על הרב לעבור טיפול דחוף במנהטן שבלעדיו חייו בסכנה, לא שכנעה את הפרקליטות שם ניסו למנוע מהרב לצאת כעת לחו"ל, אולם בית המשפט העליון דחה את טענות הפרקליטות שניסתה להציג את הרב פינטו כעבריין נמלט ואישר לרב לצאת לטיפולים.

שופטת בית המשפט העליון ענת ברון התייחסה בפסיקתה לחשש של המדינה כי הרב לא ישוב לארץ והזכירה כי בעבר הרב יצא לטיפול רפואי וחזר במועד שבית המשפט קבע: "דומני כי הגם שהחשש קיים, הוא אינו כצעקתה. רק לאחרונה, בראשית שנת 2015, המבקש יצא מן הארץ לצורך ביצוע ניתוח דחוף אחר – ושב לישראל והתייצב להכרעת הדין בעניינו, ומבחינה זו הצדיק את האמון שניתן בו".

כזכור, הרב פינטו הואשם בפרשת השוחד לתנ"צ אפרים ברכה ז"ל. הוא חתם על עסקת טיעון, הורשע ונגזר עליו עונש של שנת מאסר בפועל וקנס של מיליון שקלים. כעת, ממתינים בסביבתו של הרב לערעור על גזר הדין בבית המשפט.

בכיר בחצר: "אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה, לקחו לרב את הבריאות"

גורם בכיר מאוד בחצרו של הרב פינטו ששוחח עם "כיכר השבת" אמר כי "מדובר בניתוח קשה ביותר. אנחנו יודעים שהגידול התפשט והניתוח הוא לא הפיתרון אלא רק התחלה של טיפולים קשים, כואבים ומסוכנים שסופם לא נודע".

הגורם מגולל את מה שלטענתו גרם למצבו הקשה של הרב. "ד"ר שר קבע ב-9 לאפריל שכבוד הרב אובחן במחלה וקבע תאריך לניתוח, ה-29 לאפריל. הוא חשש מאוד מכך שהרב בגיל צעיר מאוד והסרטן רציני, מה שמצריך טיפול מהיר". בנוסף, מספר הגורם, הרופא ביקש לאסור על הרב לטוס עד אחרי הניתוח.

מסביב לעולם מקיימים חסידי הרב פינטו תפילות לרפואתו (צילום ארכיון: שאול גולן)
הרב יאשיהו פינטו במשפטו, השנה (צילום: שאול גולן)

"הרופא אמר שהניתוח קשה, אבל חייבים לעשות אותו מיד ולמנוע מהסרטן להתפשט עוד בגופו של הרב... כך הרב לא יצטרך לעבור טיפולים ואחרי ניתוח והחלמה הכל ייגמר". אלא שלטענתו, "בפרקליטות לקחו את החיים של הרב בידיים שלהם והביאו חוות דעת של ד"ר מנחם לאופר שלא ראה ולא בדק את הרב וקבע כי 'במקרה שלפנינו אין חשש לפגיעה גופנית כלשהו או להתפשטות הסרטן... יוצא מכך שאין דחיפות לטיפול בסרטן בשלב זה'".

מתוך חוות הדעת של ד"ר לאופר שאילצה את הרב לחזור ארצה. "איך הסתמכו עליו? הוא לא ראה את הרב" (סריקה)

"אני רוצה לשאול" זועם הגורם הבכיר, "איך הסתמכו עליו? על פי מה הוא קבע את זה? הוא לא ראה את הרב, לא בדק אותו ולא ידע את ההיסטוריה הרפואית האישית והמשפחתית – תוך שהוא סותר את ד"ר שר שהוא 'לא עומד לידו' מבחינה מקצועית".

בשורה התחתונה, החודש בית המשפט התיר לרב פינטו לחזור למנהטן ולעבור את הטיפולים הקריטיים לחייו לפי חוות הדעת הרפואית, אולם לטענת חצרו של הרב פינטו – מאוחר מדי. "התוצאה העגומה היא שמצבו של הרב חמור מאוד, אי אפשר להחזיר את הזמן אחורה. מי יחזיר לרב את הבריאות? את האפשרות שהיתה לו לטפל בסרטן בזמן שהיה ניתן לרפא". הגורם מוסיף כי "חוץ מהעוול הכללי שנעשה לרב, לקחו ממנו את הבריאות, מנעו ממנו לקבל טיפול בזמן שהיה אפשר לעזור לו".

עצרת בכותל לרפואת הרב (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הרב פינטו לתלמידיו: "תעטפו את גופתי במה שכתבו נגדי"

הרב פינטו עצמו שיתף בחודשים האחרונים את חסידיו במצבו הבריאותי הקשה, וביקש מהם להרבות בהפצת תורה ובתפילות למענו. באחד השיעורים שמסר בישיבה באשדוד לאחר גזר הדין במשפטו, סיפר הרב פינטו לחסידים כי הוא לא מוטרד משום דבר וביקש מהם גם כן לא לדאוג לו, מלבד לדבר אחד - מצבו הבריאותי.

בשיעור אחר שמסר והצליח לצמרר את חסידיו, ביקש הרב פינטו כי אם ח"ו יילך לעולמו, יעטפו את גופו במה שנכתב נגדו בתקשורת ובבתי המשפט לאורך השנים האחרונות: "עברנו את כל הייסורים שבעולם. בשנה האחרונה עברנו חמש ניתוחים, כל הגוף חתכים, אבל יש לנו אהבה לקב"ה". הרב הוסיף בגרון חנוק: "לפני שנכנסנו לניתוח כתבנו צוואה שאחרי ה-120 שלנו להוציא את כל מה שכתבו נגדנו ויעטפו אותנו בזה שלא יהיה חיבוט הקבר. אף דבר בעולם לא יכול להזיז אותנו מהכוח והאמונה".

חסידי הרב יאשיהו פינטו מתפללים עבורו, לפני מספר חודשים (צילום: שאול גולן)

"אל תדאגו לנו" ביקש הרב מתלמידיו בשיעור אחר, "דבר אחד תדאגו לנו - להתפלל עלינו על הבריאות. זה מה שתתפללו עלינו יום ולילה. דברים אחרים אל תשימו בדעתכם כי זה בכלל לא מעניין אותנו". הרב הוסיף ואמר: "אנחנו רואים כמה אנשים בצער כמה אנשים כואב להם, אל תצטערו. אנחנו לא חושבים על זה, תתפללו עלינו על הבריאות".

הרב יאשיהו פינטו עם חסידים: "תתפללו עלינו על הבריאות" (צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)

"תעטפו את גופתי במה שכתבו נגדי" (ארכיון)

"היצר הרע נלחם בנו מלחמות קשות ביותר, לא בנו באופן אישי - היצר הרע נלחם בתורה של שובה ישראל, כל מי ששומע את התורות שלנו יודע שזה דבר חדש בדור, 60 הספרים, הדיסקים, זו תורה חדשה. היצר הרע נלחם בדבר הזה" אמר הרב. "קשה לעצור את זה" המשיך הרב פינטו, "איפה שאנחנו הולכים, שומעים עוד אדם לומד, עוד אדם חי מהתורה מהחסד. הכוח הזה דולק, זה כוח שהוא חזק ביותר שלא יכול להיכבות לעולם. תהיו שמחים כולם, אנחנו בגוף קצת חלשים אבל שמחים שמחה גדולה. לא מטריד אותנו כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר