פרסום ראשון

נתניהו הבטיח תקציב להגברת הביטחון בירושלים? אז הבטיח

בשיא גל הפיגועים בירושלים הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו תקציב מיוחד עבור תגבור בכוחות המשטרה בירושלים, אלא שהתקציב שאושר בקריאה ראשונה דוחה את התמיכה בשנה (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שוטרים בירושלים, בחודש הקודם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשיא גל הפיגועים בירושלים בשנה שעברה, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר תקציב מיוחד עבור תגבור כוחות המשטרה בבירה - זאת על מנת לחזק את ביטחון התושבים. אלא שבהצבעה על תקציב המדינה הוחלט לדחות את התקציב המיועד, בסך כולל של 21 מיליון שקלים בלבד, לשנה הבאה.

מדובר בדחיית החלטת הממשלה 1775 שהתקבלה באמצע 2014, לפיה, המשרד לביטחון פנים יקבל תקציב מיוחד עבור תגבור מערך כוחות המשטרה בירושלים, זאת בעקבות גל הפיגועים בבירה. כאמור, למרות שבירושלים עדיין מתרחשים פיגועים והפרות סדר חדשות לבקרים, הממשלה החליטה לדחות את התקציב לשנת 2017.

תחת הכותרת "פריסה מחודשת של יישום החלטת ממשלה 1775 (התכנית להגברת הביטחון האישי ולפיתוח כלכלי-חברתי בירושלים לטובת כלל תושביה)", נכתב בהחלטת הממשלה מאוגוסט האחרון כי "על מנת לתמוך במאמצי הממשלה בביצוע התאמות לשם התכנסות למסגרת תקציב המדינה ולשם עמידה ביעד הגירעון בהתאם לחוק הפחתת הגרעון והגבלת ההוצאה התקציבית, לדחות את יישום ההוראות הקבועות בהחלטת ממשלה 1775 אשר נוגעת לשנת 2016 לשנת 2017 ובהתאם, לדחות את העברת התקציב החד-פעמי בגובה 18 מיליון שקלים חדשים ואת התקציב השוטף בגובה 3 מיליון שקלים חדשים משנת 2016 לשנת 2017".

נתניהו. הבטיח תקציב להגברת הביטחון בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בדברי ההסבר להחלטה נכתב: "החלטת ממשלה 1775 התפרסמה ב-29 ליוני 2014 נועדה לקידום תכנית להגברת הביטחון ולפיתוח כלכלי-חברתי בירושלים. בנוסף להחלטה זו, נחתם בין משרד האוצר למשרד לביטחון פנים סיכום תקציבי בדצמבר 2014 בנושא חיזוק יכולות המשטרה במחוז ירושלים.

"סיכום זה כולל רכישת אמצעים טכנולוגיים, הרחבת פרויקט שיטור עירוני בכ-50 תקני שוטרים וכ-50 תקני פקחים, תוספת של 100 שוטרי יס"מ, הקמת צוות לבחינת הקמה של מוקד אחד למגיבים ראשונים בעיר, תגבור כוחות במשטרה בעיר העתיקה בכ-29 תקנים, והקמת שתי פלוגות מג"ב בעיר. לאור השקעת המשאבים הגבוהים והתקציבים הגדולים המושקעים לטובת חיזור העיר ירושלים בהתאם לסיכום התקציבי בין המשרדים, ועל מנת לתמוך במאמצי הממשלה בביצוע התאמות לשם התכנסות למסגרת תקציב המדינה ולשם עמידה ביעד הגרעון מוצע לדחות את יישום התכנית במסגרת החלטת הממשלה האמורה משנת 2016 לשנת 2017".

"הדחייה האמורה כוללת דחייה של התקציב החד-פעמי בגובה 18 מיליון שקל והתקציב השוטף בגובה 3 מיליון שקל משנת 2016 לשנת 2017".

ההחלטה לדחות את העברת התקציב, מתוך תקציב 2015-2016

בהחלטה נכתב כי "ההפחתה בתקציב תביא לדחייה בשנה של השקעת המשאבים וכוח האדם שנועדו לחיזוק כוחות המשטרה בירושלים". בנוסף נכתב כי הדחייה "לא צפויה להשפיע על מצבת כוח האדם".

יש לציין כי לאחר ההחלטה על קיצוץ בתקציב המשרד לביטחון פנים, התברר כי יש בקופת המדינה עודף תקציב של מיליארדים, אותם החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון להחזיר לאזרחים בצורה של הפחתת המע"מ באחוז והפחתת מס החברות באחוז וחצי.

אלא שלא ממש ברור מדוע הוחלט שה"כסף הקטן" - 21 מיליון שקלים, שנועד לתגבר את כוחות המשטרה בירושלים לנוכח גל הפיגועים בעיר, נדחה לשנה הבאה. כזכור, נתניהו טען במהלך מערכת הבחירות והקמפיין נגד התגרענות איראן כי החיים קודמים לאיכות החיים. ההחלטה הזו נוגעת כמובן לחיים עצמם ולביטחון של תושבי העיר ירושלים, שסובלים כבר תקופה ארוכה מדי מפיגועים, פיגועי דקירה, ידוי אבנים, זריקת בקבוקי תבערה והפרות סדר.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "החלטת הממשלה לא תשפיע על קצב מימוש התוכנית לחיזוק הביטחון בירושלים. המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל ממשיכים לפעול בימים אלה לחיזוק תחושת הביטחון של תושבי הבירה, כולל גיוס שוטרים".

אלא שכאמור, בהחלטת הממשלה נכתב באופן ברור כי "ההפחתה בתקציב תביא לדחייה בשנה של השקעת המשאבים וכוח האדם שנועדו לחיזוק כוחות המשטרה בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר