ירושלים בוערת

ערבים יידו אבנים ורצחו יהודי בחג; חמאס מסית ל"יום זעם"

ראש השנה סוער בירושלים: יהודי בן 64 נרצח מיידוי אבנים, פלסטינים התפרעו בעיר העתיקה ופצעו 19 שוטרים ואזרחים, 26 פלסטינים נעצרו ועוכבו לחקירה. מ"מ המפכ"ל: "מנסים להתסיס" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ידויי אבנים (צילום ארכיון: יוסי זמיר, פלאש 90)

ראש השנה קשה במיוחד עבר על ירושלים: סמוך לשעה 23:00 בליל יו"ט ראשון של ראש השנה נרצח בידויי אבנים אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד, יהודי תושב ירושלים בן 64, שחזר באותה שעה מסעודת החג. הרצח אירע בכביש המתפתל מרמת רחל לארמון הנציב. לאורך החג נמשכו העימותים הקשים בעיר, ו-19 שוטרים ואזרחים נפצעו.

עדת ראיה לפיגוע הרצחני הליל חג ראשון סיפרה כי ראתה מישהו עם רוגטקה ואז אבן התעופפה לעברה. "אבן עפה לכיוון שלי וניפצה את החלון" היא סיפרה מאוחר יותר. בתחילה דווח כי לבלוביץ' סטה מהכביש והתנגש בעמוד לאחר שלקה באירוע לבבי. אולם לאחר מכן התברר כי האבנים שיודו לעברו גרמו לו לסטות מהכביש.

אמש (שני), נפצע צעיר יהודי באורח קל לאחר שיודו אבנים לעברו בציר המוסיקה בשכונת סילוואן. במקביל, פלסטינים יידו אבנים לעבר לוחמי מג"ב בחלקת גור בהר הזיתים. פלסטיני בן 16 נעצר לחקירה.

לאורך כל החג התקיימו עימותים בהר הבית ורעולי פנים אף התבצרו במסגד אל אקצה והקימו מחסומים בכדי למנוע את כניסת המשטרה למתחם. לאחר שההר נפתח למבקרים, רעולי הפנים החלו ליידות אבנים לעבר הכוחות בשער המוגרבים. שניים נעצרו בתקרית וחמישה שוטרים נפצעו באורח קל. מערב החג ביום ראשון נעצרו ועוכבו לחקירה 26 פלסטינים, 14 שוטרים נפגעו באורח קל מאבנים וזיקוקים. מלבד לבלוביץ ושני פצועות נוספות, נפגעו באורח קל שלושה יהודים נוספים במהלך העימותים בעיר העתיקה.

בנצי סאו, ממלא מקום המפכ"ל אמר כי "בשלושת הימים האחרונים אנו עדים לניסיונות של הרבה מאוד גורמים להתסיס ולהחמיר את המצב הביטחוני בירושלים ולפגוע ביציבות הביטחונית ובדו קיום. אנחנו נחושים למנוע את הפרות הסדר ונמצה את הדין עם מי שמפר את הסדר, פוגע בשוטרים או מנסה לפגוע באזרחים. היתה כאן עליית מדרגה בימים האחרונים, מתוך המסגדים ועל הר הבית נעשה שימוש וניסיונות פגיעה באמצעות אמצעי חבלה".

בעקבות האירועים, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס הערב דיון חירום שיעסוק בהסלמה בירושלים. דובר חמאס סמי אבו זוהרי הזהיר מנגד כי "ההסלמה הישראלית בהר הבית היא הכרזת מלחמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר