בגלל שפת הגוף

המומחה שזיהה לפני שנה: עלאא אבו ג'מאל מסוכן

ד"ר אמיר הלמר, מומחה לשפת גוף, בחן לפני שנה את הראיון של עלאא אבו ג'מאל לאתר ynet וזיהה כי מדובר באדם מסוכן. היום רצח עלאא את הרב ישעיה קרישבסקי. צפו בקטע מהניתוח (מעניין)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מימין לשמאל: עלאא אבו ג'מאל וד"ר אמיר הלמר (צילום: חסן שעלאן ובאדיבות המצלם)

ד"ר אמיר הלמר, מומחה לשפת גוף, בחן לפני כשנה את הריאיון לאתר ynet של עלאא אבו ג'אמל, המחבל שביצע את הפיגוע המחריד ברחוב מלכי ישראל בירושלים היום (שלישי) בו נרצח הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד, וכבר אז הזהיר כי הוא אדם מסוכן.

כזכור, המחבל עלאא אבו ג'אמל הינו קרוב משפחה של מבצעי הפיגוע הנורא בבית הכנסת בהר נוף, בו נרצחו ארבעה מתפללים ושוטר נוסף. לאחר האירוע התראיין אבו ג'אמל לאתר ynet ואמר כי המשפחה שמחה על הפיגוע. לטענתו אז, הוא וקרובי משפחתו לא ידעו על הכוונה להוציא אל הפועל את הפיגוע.

ניתוח שפת הגוף של עלאא (צילום הראיון: חסן שעלאן, ynet, הניתוח מתוך ערוץ היוטיוב של ד"ר אמיר הלמר)

אלא שד"ר הלמר היה משוכנע אחרת. בסרטון שהעלה בסוף נובמבר 14' לערוץ היוטיוב שלו, הלמר ניתח את שפת הגוף של אבו ג'אמל וטען כי הוא אדם מסוכן שידע על הכוונה לבצע את הפיגוע המחריד בבית הכנסת בהר נוף.

בנוסף, הלמר טען בניתוח כי אבו ג'מאל אף ידע על כוונה להוציא אל הפועל פיגועים נוספים. אם זה לא מספיק, הלמר נשמע אומר בסרטון כי הוא מאוד מקווה שהריאיון הזה יגיע לידי כוחות הביטחון בכדי שאלו יחקרו את אבו ג'אמל.

"אני בהלם, זה פשוט הזוי"

"אני בהלם, זה פשוט הזוי", אמר ד"ר הלמר הערב בשיחה עם "כיכר השבת". "כשראיתי שמי שביצע את הפיגוע הוא אותו אחד שניתחתי את הבעות פניו לפני כשנה הייתי בהלם מוחלט".

הלמר בדק הערב במשטרה מה היה קורה במידה והוא היה מוסר מידע שכזה למשטרה. לדבריו, במשטרה הפנו אותו למוקד 110, שם הפנו אותו לתחנת גלילות, ושם אמרו לו "להתקשר מחר למפקד התחנה". כצפוי.

בנוגע לניתוח שפת הגוף של המחבל לפני שנה אמר הלמר כי "לפני שנה מישהו ברשימה שלי שלח לי את הסרטון. לאחר שצפיתי בו החלטתי לפענח אותו, כי הבנתי שמי שמתראיין הינו אדם מסוכן. אותו אדם, הרוצח של היום, התראיין לאחר שקרוב משפחה שלו תושב ג'בל מוכבר, נכנס לבית הכנסת "קהילת תורה" עם רוצח נוסף, חמושים באקדח ובסכינים, רצחו 4 מתפללים בעיצומה של תפילת שחרית ופצעו שבעה נוספים".

ד"ר אמיר הלמר (באדיבותו)

הלמר הוסיף, "נציג המשפחות אמר בראיון ל-ynet, שהפיגוע היה בהפתעה והם לא ציפו שזה יקרה. פענוח שפת הגוף שערכתי על הראיון הזה מוכיח אחרת. המשפחות ידעו על כך, ובנוסף אמרתי שזה לא יהיה מקרה יחיד, העתיד צופן לנו מקרים נוספים כאלו של התארגנות יחידים בפעולות טרור. והיום זה בדיוק מה שקרה, כולל את היות המרואיין, רוצח בעצמו".

לדברי הלמר, "שמתי לב לכך בגלל ששפת הגוף שלו שידרה שהוא משקר כאשר אמר שהם הופתעו מהרצח, ובנוסף לגבי שאלת המרואיין אם יהיו עוד רציחות כאלו, אז בתשובה שלו היה חיוך של יוהרה, זלזול. ואני הבנתי שזה שקר, ושיש לו מידע נוסף".

בזק: לא נראה כל סימן מוקדם

חברת בזק, שהעסיקה את המחבל עלאא אבו ג'מאל, הביעה הצהריים "זעזוע עמוק" והדגישה כי "לא נראה כל סימן מוקדם, ולא נצפה כל שינוי בהתנהגותו של העובד, אשר יכלו להעיד מראש על פעילותו החבלנית הנפשעת". מאוחר יותר, פרסמה החברה הודעה נוספת לפיה היא מעסיקה עובדים ללא התייחסות לגזע דת ומין וכי "העובד המדובר נבדק ואושר על ידי גופי הביטחון, אך בזק לא קיבלה כל הנחיה לגבי העסקתו בחברה".

גולשים ברשת העלו לא מעט תמיהות על האמירה "לא נראה כל סימן מוקדם" שהופיעה בהודעת בזק, זאת כאשר בחיפוש פשוט בגוגל של המונח "עלאא אבו ג'מאל" מופיעות הפניות לכתבה באתר ynet בה הוא משבח את הטבח ביהודים בבית הכנסת בהר נוף.

עוד תמוה, כיצד גורמי הביטחון שבדקו ואישרו את עלאא אבו ג'מאל - כך לפי טענת חברת בזק, לא הבחינו בדברי השבח שלו למחבלים או לחיבה שגילה כלפי שהידים, כאשר כאמור, הדברים יכולים לעלות בחיפוש פשוט במנוע החיפוש של גוגל, זאת במיוחד על רקע דבריו של ד"ר הלמר שאמר כבר לפני שנה במפורש כי האיש מסוכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר