רוצה לתת גז

הגז הכריע את אריה דרעי / ישי כהן

שר הכלכלה מאס בעיסוק במתווה הגז ובסעיף 52 - הסעיף הארור ביותר שהכיר אי פעם. כל צעד שלו זוכה למתקפה מצד התקשורת. בנוסף, נושא השבת שבאחריותו גם לא מסב לו שביעות רצון (פרשנות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נמאס לו. אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כבר שבועות ארוכים שיו"ר ש"ס אריה דרעי מסתובב במסדרונות הכנסת ולא מרוצה מתפקידו. הוא לא מרגיש בנוח. משרד הכלכלה, לתחושתו, אינו הבית האמתי שלו.

אי שביעות הרצון ממשרד הכלכלה, לצד העובדה שדרעי סיפר על כך למספר מקורבים, גרמה לשמועה חדשה שהסתובבה בקרב גורמים רבים בש"ס ולפיה - דרעי מתכוון להתפטר מתפקיד שר הכלכלה לטובת משרד הפנים. כולם שמעו הכחשות לכך. גם כלי תקשורת ועיתונאים, כולל כותב השורות, בדקו במהלך הימים האחרונים את השמועה ונענו בהכחשות גורפות מצד אנשיו ודובריו של יו"ר ש"ס.

דבר אחד נכון ובטוח, הגז הכריע את דרעי. שר הכלכלה מאס בעיסוק במתווה הגז ובסעיף 52 - הסעיף הארור ביותר שדרעי הכיר אי פעם. יו"ר ש"ס מרגיש שבכל צעד שהוא עושה בנושא הוא חוטף מתקפה של ביקורת מהתקשורת, והציבור הרי מושפע מהתקשורת.

גם נושא השבת מפריע לא מעט לדרעי. בתפקידו כשר הכלכלה הוא צריך לחתום ולאשר לא מעט חילולי שבת ועבודה בשבת. מאידך, גם במשרד הפנים יש לא מעט סוגיות של חילולי שבת, כדוגמת המרכולים בתל אביב.

לא מעט אנשים ששוחחו עם אריה דרעי בחודש האחרון שמעו שנמאס לו, "זה לא בשבילי, הרבה רגולציה, אני לא באמת משפיע" הוא טען. השאלה האמיתית היא האם דרעי אכן יעזוב את המשרד.

דרעי לא שוכח שבמידה והוא יצליח לשכנע את השר סילבן שלום להחליף משרדים, הרי שהוא עומד לפני עתירה חדשה בבג"ץ, הג'ינג'י שוב ידרוש לפסול את המינוי, ובג"ץ שוב, ככל הנראה, יאשר. אבל נושא הרשעתו של דרעי יחזור לכותרות, את זה דרעי לא אוהב.

לדרעי יהיה קשה להסביר לציבור למה הוא עוזב את הכלכלה ועובר למשרד אחר - כדוגמת הפנים. במיוחד שאחרי הקמת הממשלה הציבור הספרדי וה'שקוף' שמע עד כמה המשרד יכול לסייע לחרדים העובדים, לשקופים ולשכבות החלשות.

אפשרות נוספת שעומדת על הפרק היא שדרעי יתפטר מתפקידו כשר הכלכלה וישאר במשרד הנגב והגליל עם סמכויות נוספות ומורחבות כשיקבל בין היתר אחריות על נושא שיקום שכונות ובכך דרעי יצדיק את המהלך.

יחליפו משרדים? שר הפנים סילבן שלום ושר הכלכלה אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

גם כעת, מקורביו ואנשי לשכתו מכחישים בכל תוקף את השמועות על כוונתו של הבוס לעזוב את משרד הכלכלה, אבל דבר אחד אף אחד לא יכול להכחיש - דרעי מתחרט על הרגע שנכנס למשרד הכלכלה.

לסיום, דבר נוסף שדרעי עסוק בו בימים האחרונים הוא משרד הדתות, השמועות אומרות שבמידה ודרעי יעזוב את הכלכלה הוא יבקש לידו את משרד הדתות. לא מעט גורמים בש"ס מספרים שהיו"ר לא אוהב את ההתנהלות בדתות. אם משווים את ההצלחות בשנה הראשונה של ח"כ יעקב מרגי בזמן ששימש כשר הדתות לתקופה הזו - המצב אפילו גרוע.

נסכם: דרעי מאס בכלכלה, מעוניין לעזוב, בלשכתו מכחישים, ספק אם מהלך כזה אכן ייצא לפועל. "אף אחד לא משקר, כל יום ההחלטה משתנה" הגדיר זאת אחד מהמקורבים לשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר