הפתעה ב"בקשות"

באורח נדיר: יחיאל נהרי ומשה חבושה הופיעו ביחד

אירוע נדיר בעולם החזנות: משה חבושה ויחיאל נהרי שרו זה לצד זה ב"שירת הבקשות" בבית הכנסת מוסיוף בירושלים, מאות בני אדם הגיעו. "מעולם לא היה מעמד בקשות כזה במוסיוף" (מוזיקה, חזנות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נהרי וחבושה (צילום: יח"צ ונתי שוחט - פלאש 90)

אירוע נדיר בעולם החזנות: במהלך השבת האחרונה, פרשת וירא, הופיעו באורח נדיר גדולי הפייטנים המזרחיים יחיאל נהרי ומשה חבושה זה לצד זה בשירת ה'בקשות' בבית הכנסת מוסיוף בירושלים.

כידוע, בלילות שבת בחורף נוהגים בני עדות המזרח לצאת לבתי הכנסת הסמוכים לבתיהם בשעות הלילה המאוחרות ולהשתתף ב'שירת הבקשות'. אחד המקומות המרכזיים בירושלים בו מקיימים את 'שירת הבקשות' הוא בית הכנסת "מוסיוף".

מידי שבת משתתפים מאות בשירת הבקשות עם הפייטן משה חבושה, אך השבת נרשם אירוע שנחשב לנדיר בקרב חובבי החזנות, כאשר הפייטן יחיאל נהרי הגיע גם הוא להשתתף בשירה לצד חבושה.

הרב וקנין ויחיאל נהרי (צילום: כיכר השבת)

השמועה על האורח שהגיע למקום התפשטה בקרב חובבי הפיוטים בעיר, ומאות בני אדם הגיעו בשעות הלילה המאוחרות לבית הכנסת בכדי להשתתף בשירה.

"מאז החלו הבקשות במוסיוף לא היה מעמד כזה" התבטא הפייטן יחזקאל מזרחי המשתתף מידי שבת בשירה. "כל שבת משה חבושה יוצא להתפלל בנץ ומיד הולך לביתו; השבת הוא סיים מהר את התפילה וחזר להשתתף בבקשות עם נהרי, לא רואים את זה כל שבת" מספר אחד מהגבאים.

הרב וקנין, נהרי ומרדכי חסידים (צילום: כיכר השבת)

הפייטן יחיאל נהרי התארח בבית חברו הטוב הרב אברהם ועקנין, ובערב השבת יצאו השניים לביתו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בכדי להביאו לבית הכנסת "בני תורה" בשכונת שמואל הנביא, שם שימש נהרי כשליח ציבור. הראשל"צ מסר לאחר 'קבלת שבת' שיעור שעסק בכוחו של מרן הבית יוסף.

עם צאת השבת ערך נהרי את 'ההבדלה' בבית חברו הטור הרב ועקנין יחד עם חברו מרדכי חסידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר