טלטלה בניו יורק

ארגון יהודי טוען: מפיק על במוזיקה החסידית חשוד במעשים חמורים בילדים

סערה בארה"ב: ארגון הנאבק בפגיעה בילדים פרסם את שמו של מפיק העל החרדי ארי טייטלבוים כמי שהצטברו נגדו מספר תלונות על מעשים חמורים. זמר שמיוצג על ידו איים על הארגון? (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה, לילדים אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90 ומתוך "Jewish Community Watch")

טענות חמורות נגד מפיק העל החרדי: סערה של ממש מתרחשת ביממה האחרונה בריכוזים החרדים בניו יורק, זאת לאחר שארגון "Jewish Community Watch" העוסק בטיפול במעשים חמורים שנעשו בקהילה היהודית בארה"ב פרסם הודעה לפיה מפיק החתונות המוביל בארה"ב, ארי טייטלבוים, חשוד בביצוע מעשים חמורים בילדים.

יצויין, כי טייטלבויים לא מוגדר לפי שעה כחשוד על ידי רשויות החוק, אולם ארגון "JCW" העוסק בטיפול במקרים חמורים בקהילה היהודית-חרדית בארה"ב בדומה ל"פורום תקנה" הפועל בישראל, פרסם את שמו כמי שהצטברו נגדו תלונות, והצליח לטלטל את היהדות החרדית בארה"ב. פעילות הארגון מתבצעת לעתים באופן שקט ומתמקדת בתוך הקהילה, אך בחלק מהמקרים נעשית פנייה לרשויות הרלוונטיות על מנת לטפל במקרים המהווים סכנה לציבור.

גורמים המעורבים בפרשייה טוענים כי המעשים החמורים שמיוחסים לטייטלבוים נעשו לכאורה במהלך יותר מ-15 שנה. חלק מהמתלוננים מספרים כי המעשים החמורים בוצעו כבר לפני כ-15 שנים, כך שעל חלק מהמקרים חלה לכאורה התיישנות שמונעת מרשויות החוק מלטפל בפרשה.

הפרסום על טייטלבוים שהופיע באתר Jewish Community Watch

בשיחה עם "כיכר השבת" טענו הגורמים כי לפי מידע שהשיג הארגון בחקירה יסודית, טייטלבוים המשיך לכאורה במעשים החמורים גם בשנים האחרונות, אלא שיש קושי בהשגת שיתוף פעולה עם הורי הילדים שאינם מעוניינים להיחשף בשלב זה.

לטענתם, טייטלבוים שניסה בתחילה להכחיש כל קשר למעשים, הודה באופן חלקי לאחר עימות עם הנאשמים. אלא שמאז, כך לטענת אותם גורמים, ניתק טייטלבוים את הקשר עם הארגון, סירב לפנות לקבלת טיפול נפשי מתאים ולהתנצל בפני הקורבנות.

בימים האחרונים, פרסם הארגון באתר האינטרנט שלו את שמו ותמונתו של טייטלבוים, כשהמטרה היא ככל הנראה לגרום לנפגעים נוספים, במידה וקיימים, להגיע להתלונן על מנת שהמשטרה המקומית תוכל להתערב בפרשה.

"אם לא תסירו את הפרסום נעשה לכם מה שעשינו לליפא"

לאחר הפרסום שעורר סערה ברשתות החברתיות בארה"ב, החל הזמר החסידי שלומי דסקל, שמיוצג על ידי ארי טייטלבוים, להתערב בסיפור.

בהקלטה ששחרר הארגון ומסתובבת ברשתות החברתיות, נשמע דסקל מאיים על נציג ארגון "Jewish Community Watch" כי באם לא יסירו את הפרסום מאתר האינטרנט, "אני אדאג באופן אישי שיעשו ממך צחוק כמו שעשינו לליפא שמלצר, אני אדאג שכל זמר בעולם יעשה צחוק מאתר האינטרנט של ארגון Jewish Community Watch" נשמע דסקל אומר בהקלטה.

ההקלטה בה דסקל לכאורה מאיים על הארגון

בסרטון נוסף שהועלה לרשת יוטיוב נראה הזמר שלומי דסקל לועג לנפגעים לכאורה של המעשים החמורים. בנוסף, הוא נראה כשהוא תוקף את הנפגעים שהעזו לפנות לארגון Jewish Community Watch ולהתלונן על המעשים החמורים.

מנגד, בשעות האחרונות הגיב דסקל ברשתות החברתיות וטען כי ההקלטה בה נשמע מאיים על נציגי ארגון Jewish Community Watch הוצאה מהקשרה, וכי האיום לפיו ידאג להפוך את הארגון לבדיחה כמו שעשה לליפא שמלצר, מקורה בשיחה אחרת. לא ברור איך השתרבב שמו של ליפא שמלצר לאיום ואיזה מהלכים נקט דסקל נגד שמלצר.

את תגובתם של ארי טייטלבוים ושלומי דסקל לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר