הרבנות: מסעדה באיקאה פועלת רק עם כשרות בד"צ

הרבנות הודיעה כי מסעדה במתחם 'איקאה' בנתניה, פועלת ללא כשרות הרבנות ורק עם כשרות בד"צ בית יוסף. באיקאה אומרים כי הם משלימים תהליך קבלת הכשר מהדרין מהרבנות בנתניה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
איקאה. ארכיון (צילום: Hagit Rabinowitz/Flash90)

הרבנות הראשית לישראל הודיעה כי מסעדה במתחם 'איקאה' בנתניה, פועלת ללא כשרות הרבנות ורק עם כשרות בד"צ.

לרבנות הראשית נודע כי ברחבי הארץ ישנן מסעדות הפועלות ללא תעודת כשרות מטעם הרבנות המקומית ורק עם הכשר בד"צ, בשל כך הוחלט לפעול נגדן. בין אותן מסעדות - מסעדה במתחם איקאה. ברבנות הראשית פנו למסעדה ואלו השיבו כי הם פועלים להשיג כשרות מהדרין מטעם רב העיר.

רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק הונאה ברבנות הראשית, הסביר ל"כיכר השבת" על הצעד בו נקטו ברבנות: "כידוע כל מקום כשר חייב תעודה מטעם הרבנות המקומית המוסמכת. אנחנו מדברים על מתחם איקאה - אתר קניות מכובד מאוד שמציג תעודת כשרות רק של בד"ץ".

"אנחנו הודענו להם שאסור על פי החוק להציג כשרות אחת לבד בלי הרבנות", אמר והוסיף כי הרשת יכולה לבקשת תעודה מרב העיר, "ואין קושי בכך. נמסר לי שהם יסדירו את העניין".

יוחאי אומר כי אין זו הפעם הראשונה שהם התריעו על כך בשנים האחרונות. "כמדוני שהוטל עליהם גם קנס וזה מסוג הדברים שלוקח להם זמן. אנחנו בכל אופן בוחנים במציאות ואין תעודה".

מרשת איקאה נמסר בתגובה: "כל מסעדות רשת איקאה בארץ הינן בכשרות המהודרת של בד"ץ בית יוסף. בנוסף בימים אלה נשלם תהליך קבלת הכשר מהדרין מטעם הרבנות נתניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר