הצהרה חסרת תקדים

נתניהו יפעל למען הרפורמים; ליצמן: מנוגד להסכם הקואליציוני

"כל היהודים חייבים לחוש בבית בישראל - רפורמים, קונסרבטיבים, אורתודוקסים" אמר נתניהו בנאום שנשא בארה"ב, "אפעל לפיתוח הקהילות שלכם". במפלגות החרדיות יוצאים למתקפה קשה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בחשוון תשע"ו | 10.11.15
נתניהו בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות (צילום: מיקי גיצין)

מצהיר אמונים לרפורמים: ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נאם הערב (שלישי) בפני ה-GA, העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות. בנאומו, שעלול להרגיז את המפלגות החרדיות בכנסת, התחייב נתניהו לפעול לפיתוח קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות בישראל.

נתניהו הצהיר כי "כל היהודים חייבים לחוש בבית בישראל - רפורמים, קונסרבטיבים, אורתודוקסים". לדבריו: "הוריתי למזכיר הממשלה להקים שולחן עגול עם התנועות בישראל. וכעת, לראשונה, יחד עם הסוכנות היהודית, נשקיע ישירות בפיתוח וטיפוח של קהילות קונסרבטיביות ורפורמיות בישראל".

ראש הממשלה התייחס גם למאבק על קדושת הכותל והצהיר: "נוודא שהכותל המערבי הוא מקור לאחדות של העם היהודי ולא מקור לפיצול ולפילוג חלילה".

בתנועות הלא אורתודוכסיות כבר החלו לחגוג את הצהרתו של ראש הממשלה, אותה הגדירו כחסרת תקדים. "מדובר בהודעה שכמותה מעולם לא השמיע ראש ממשלה" התבטא בטוויטר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית.

במפלגות החרדיות זועמים כצפוי על דבריו של נתניהו. ח"כ משה גפני אמר הערב: "הרפורמים תוקעים סכין בתורת ישראל, מה שנתניהו אמר חמור מאד ונדרוש הבהרות כשישוב לארץ".

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מסר: "דברי רה"מ בעד הרפורמים פוגעים בנו ונוגדים במפורש את ההסכם הקואליציוני שנחתם איתנו. לאורך הדורות ידענו כי הרפורמים והקונסרבטיבים קורעים את העם היהודי ואסור לתת להם יד לפגיעה בתורת ישראל. חבל שראש הממשלה נתן להם ביטוי ונעשה הכל שהתחייבותו זו לא תקויים".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור: "לא תהיה הכרה ברפורמים ולא יעזרו להם הצהרות ראש הממשלה".

"לישראל אין חברה טובה יותר מארה"ב"

במהלך נאומו התייחס נתניהו גם להסכם הגרעין עם איראן ואמר כי למרות המחלוקות לגבי הסכם הגרעין, ישראל וארה"ב צריכות לשתף עכשיו פעולה נגד איראן. בנוגע לפגישתו אמש עם הנשיא ברק אובמה אמר ראש הממשלה כי מה שחשוב היא המחויבות של אובמה לשימור היתרון הצבאי האיכותי של ישראל כדי שהיא תוכל להגן על עצמה. "לא משנה אילו מחלוקות ישנן - לישראל אין חברה טובה יותר מאמריקה". הכריז נתניהו.

בהמשך הצהיר כי ישראל הינה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והצהיר כי תל אביב הינה בירת הסובלנות והפלורליזם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר