הקרב על החינוך החרדי

'איגוד הסמינרים' התכנסו: "לא ייתכן שחילוני יחליט עבור החינוך החרדי"

ראשי 'איגוד הסמינרים' התכנסו לדיון חירום עם ראשי סיעת 'יהדות התורה' בנושא המחוז החרדי במשרד החינוך, ויצאו בהצהרות נגד המחוז ומנהלו. ליצמן הציע שייפגשו עם שר החינוך בנט (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס חברי הכנסת, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

ראשי 'איגוד הסמינרים' התכנסו אמש (שני) לדיון חירום יחד עם ראשי סיעת 'יהדות התורה' בנושא המחוז החרדי במשרד החינוך, בצל הצהרותיו של מנהל המחוז מאיר שמעוני בעניין החינוך החרדי.

בישיבה השתתפו גם הרבנים חברי וועדות החינוך של מועצות גדולי התורה של תנועות 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' והיא נועדה כדי לטכס עיצה מול הגזירות הקשות.

ראש עיריית בני ברק ומראשי האיגוד חנוך זייברט הזכיר את דבריו של כ"ק בעל ה"ישועות משה" מויז'ניץ זצ"ל שאמר כי אין לאפשר לשלטונות להתערב בעניני החינוך וכי גם אם השלטון יורה לנו ללמוד בבא קמא, לא נציית ונלמד בבא מציעא.

"המחוז החרדי מתערב בתכנים, בתוכניות הלימוד, בקבלת תלמידים ובצוותי ההוראה. לא ייתכן שאדם חילוני יחליט בכל אלה עבור החינוך החרדי", הבהיר זייברט.

נציג מוסדות הפטור אבי פינזל אמר בדיון כי המצב החמיר עם מינויו של מנהל המחוז החרדי מאיר שמעוני שתפיסתו הינה לשנות את תלמודי התורה, את ילדי החיידרים ובנות הסמינרים. "המחוז מנצל את הקשיים הכלכליים של מוסדות החינוך בכדי לכפות עליהם את שיתוף הפעולה", טען.

גם שלמה ברילנט מנכ"ל איגוד מוסדות הפטור אמר כי התערבות המחוז החרדי עולה כל העת מדרגות וכי כיום מתערבים אפילו בקבלת ילדים לתלמודי התורה.

בסיום הדיון הציע שר הבריאות יעקב ליצמן כי שלושת הח"כים - הוא, משה גפני ומאיר פרוש ייפגשו עם שר החינוך נפתלי בנט כדי להסדיר את הבעיות.

כפי שהבאנו הבוקר לראשונה, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מאיר שמעוני, חשף מעט מכוונותיו ומטרותיו של המחוז החרדי, בנאום שנשא לפני כחודש בכנס המרכז לחקר החברה החרדית.

בין היתר אמר כי מדובר ב"פריצת דרך היסטורית משמעותית" והוסיף כי אם רוצים שילוב של החרדים בחברה, בתעסוקה, בצבא ובביטחון - "הרי שצריך לטפל במערכת החינוך כבר אתמול".

דבריו עוררו סערה גדולה בקרב מנהלי מוסדות החינוך והגבירו את החשש להתערבות ממשית של משרד החינוך לא רק בעניינים המנהליים אלא גם בענייני תכני הלימוד וחינוך הילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר