הפיוס החסידי

עוד שלב בשלום: האדמו"ר מבעלזא ישתתף בחתונת מכנובקא

שלב נוסף בפיוס בין בעלזא ומכנובקא: הרבי מבעלזא עושה בשעה זו את דרכו לחתונת מכנובקא ויסדר את הקידושין. "מי היה מאמין שיבוא יום והאדמו"ר מבעלזא יכובד במכנובקא" סיפר חסיד נרגש (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מבעלזא והאדמו"ר ממכנובקא, ארכיון (צילום: א.מ.ש)

השלום בחצרות בעלזא ומכנובקא: לאחר שבעיתונות החרדית פורסמה מודעת "מזל טוב" של מוסדות חסידות מכנובקא תחת השם "מכנובקא - בעלזא", זאת באופן מתואם עם בעלזא, עולים היום מהלכי השלום צעד נוסף כאשר בשעה זו עושה מרן האדמו"ר מבעלזא את דרכו לבני ברק על מנת לקחת חלק בשמחת בן דודו האדמו"ר ממכנובקא המשיא הערב את נכדתו ולסדר את הקידושין בחתונה.

מדובר בצעד נדיר, שכן עד לפני מספר חודשים שרר נתק מוחלט בין החצרות ויריבות מרה שררה בין החסידים זאת בעיקר עקב מחלוקת על השימוש בשם בעלזא. "מי היה מאמין שיבוא יום והאדמו"ר מבעלזא יקבל כיבוד תחת החופה של הרבי ממכנובקא", אומרים החסידים בהתרגשות ומספרים על מאמצי הפיוס והשלום.

האדמו"רים ממכנובקא ובעלזא יחד, לפני שנים

כזכור במשך עשרות שנים שרר מאבק מר בין החצרות זאת מאחר וקבוצת "מורדים" סירבה לקבל את הנהגתו של האדמו"ר מבעלזא ופרשה מהחסידות והקימה בית מדרש לעצמם. בהמשך, קיבלו על עצמם כמנהיג רוחני את בן דודו הרבי ממכנובקא וביקשו להשתמש בשם בעלזא, מה שגרם למחלוקת קשה בשיאה התרחשו תקריות אלימות בין החסידים הניצים.

האדמו"רים נפגשים, לפני כחודשיים (צילום: א.מ.ש)

פריצת הדרך התרחשה לפני פחות משנה, כאשר בחג הפסח שיגר הרבי מבעלזא את נכדיו לביקור חג אצל האדמו"ר ממכנובקא ובהמשך שיגר הרבי ממכנובקא את בניו לביקור גומלין בירושלים.

ההמשך התרחש כאשר האדמו"ר ממכנובקא השתתף בשמחת נישואי נכד האדמו"ר מבעלזא וכהמשך לכך הגיע בקיץ האדמו"ר מבעלזא לביקור מיוחד במעונו של בן דודו ברח' רש"י בבני ברק.

22 שנות סכסוך (מתוך כיכר TV)

יצויין, כי עדיין לא נחתם הסכם סופי וכי בקרב "המורדים", בעיקר אלו המתגוררים בחו"ל (בלגיה ואנגליה) עומדים בעקשנות על מתן האפשרות להמשיך להיקרא "בעלזא" לבד ולכל היותר "בעלזא - מכנובקא" (בסדר הזה).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר