סוער בירושלים

הסיעות החרדיות: "לא נשלים עם הדרת הציבור החרדי בקרית היובל"

סיעות ש"ס ויהדות התורה בעיריית ירושלים יוצאות באורח נדיר בהודעה משותפת ובה דרישה מהעירייה להפסיק את הדרת החרדים בקריית יובל. הרקע: חנוכת מבנה לנוער החילוני בשכונה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המבנה שייחנך בקרית יובל (באדיבות המצלם)

עיריית ירושלים חונכת היום (שלישי) מבנה מיוחד לפעילות הנוער החילוני בקרית היובל, בעלות של מיליוני שקלים, בעקבות כך יוצאות סיעות יהדות התורה וש"ס בעירייה בהודעה משותפת בדרישה שהעירייה תקים מבנה לפעילות גם עבור ילדי הציבור החרדי בשכונה.

נציגי סיעות יהדות התורה וש"ס שיעדרו מטקס גזירת הסרט וחנוכת המבנה, אומרים כי הגיע הזמן שעיריית ירושלים תקים מבנה מכובד לא רק עבור הציבור החילוני בקרית היובל אלא גם עבור ילדי השכונה החרדים, שכיום אין להם ולו מבנה אחד שישמש אותם.

בקרית יובל מתגוררים מאות רבות של ילדים וילדות ובני נוער חרדיים, שאין להם כלל מקום לפעילות וכל פעילות חברתית שנערכת, נערכת במקומות מאולתרים, שלא לדבר על כך שאין תקציב עירוני ראוי למטרה זו.

"עיריית ירושלים חייבת לשרת את כל המגזרים והציבורים בירושלים ללא הבדל, זו חובתה הבסיסית, אך בקרית היובל קיימת אפליה בוטה של הציבור החרדי הן במה שקשור למבני חינוך והן בכל הקשור למבנה פעילות לנוער וילדים", טוענים חברי הסיעות החרדיות.

המבנה החדש

לדבריהם: "תושבי השכונה החרדים, מצביעים על התפתחות מרשימה בבנית מבני ציבור לצרכי פנאי למגזר הכללי, אך הציבור החרדי נותר מאחור שאפילו זכותו הבסיסית למבני חינוך תיקניים נשללת ממנו".

בהודעת הסיעות, שבאורח נדיר לפעילותן הוציאו הודעה משותפת, נאמר עוד כי "הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים, יהדות התורה וש"ס, לא ישלימו עם הדרתו של הציבור החרדי בקרית היובל, ולא ינוחו ולא ישקוטו כל עוד הדרה זו לא תיפסק, בדמות בניית בית ספר יסודי למאות הבנות החרדיות בקרית היובל, והעמדתו של מבנה ראוי ומותאם לפעילות של ילדי השכונה החרדיים".

נציגי יהדות התורה וש"ס קוראים לראש העיר ניר ברקת שיורה למקבלי ההחלטות בעירייה "שלא להיגרר אחר מיעוט שולי אשר מתסיס וגורם לשנאת אחים בקרית היובל, ולהתייצב באומץ מול הגורמים הללו המונעים משנאה, ולתת גם לתושבי קרית היובל החרדים את המגיע להם בדין, כאזרחים שווי זכויות".

תגובת עיריית ירושלים: מדיניות העירייה היא לדאוג לכלל תושבי העיר מכל האוכלוסיות והמגזרים, אחד לצד השני ולא אחד על חשבון השני. רק בימים האחרונים חנכה העיריה מרכזי תרבות ופעילויות למגזרים השונים, ואנו ממשיכים לפעול לפיתוח כלל הציבורים ללא הבדל ואפלייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר