התארגנות טרור יהודית

נעצרו יהודים החשודים בהצתת הבית ורצח משפחת דוואבשה

בימים האחרונים עצרו גורמי הביטחון מספר צעירים יהודים החשודים בהשתייכות להתארגנות טרור יהודית שביצעה פעולות טרור נגד ערבים, בהם הצתת הבית הפלסטיני בכפר דומא (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הבית בדומא לאחר ההצתה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לאחר ימים של סערה הותר הבוקר (חמישי) לפרסום כי גורמי הביטחון עצרו מספר צעירים יהודים החשודים במספר פעולות טרור בהן הצתת הבית הפלסטיני של משפחת דוואבשה בכפר דומא.

גורמי הביטחון, כך לפי מה שהותר לפרסום, עצרו בימים האחרונים מספר צעירים יהודים החשודים בהשתייכות להתארגנות טרור יהודית שביצעה פעולות טרור נגד ערבים.

במסגרת החקירה בודקים גורמי הביטחון חשדות קונקרטיים למעורבות של העצורים בפיגוע הטרור בכפר דומא.

בהודעת משטרת ש"י והשב"כ נאמר כי "מהלכי החקירה מתבצעים תוך שיתוף פעולה בין שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. שאר פרטי החקירה, לרבות זהות העצורים הינם תחת צו איסור פרסום".

יצוין כי החקירה רק בראשיתה כך שבמערכת הביטחון מעריכים כי לא בהכרח שהמעצרים יובילו לסיום החקירה או להגשת כתבי אישום מהירים, בין היתר לאור ניסיון הערב שמלמד כי יהודים שנעצרו בחשד לפעילות טרור לא שיתפו פעולה בחקירתם.

כזכור, רצח בני המשפחה אירע לפני ארבעה חודשים, בליל ה-31 ביולי, כאשר אלמונים הגיעו אל בית משפחת דוואבשה בכפר דומא והשליכו בקבוק תבערה שהתלקח והבעיר את הבית, כתוצאה מהשריפה מתו ההורים סעד וריאהם ובנם התינוק עלי דוואבשה, בן שנה וחצי.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אחד החשודים בפרשה אומר כי המשטרה והשב"כ פוגעים באופן מהותי בזכויותיו של מרשו. לדבריו: "לאט לאט אנחנו הופכים להיות כמו ארגנטינה. לא מאפשרים לראות אותו, לא מביאים אותו לדיונים בבית המשפט, מסתירים אותו במרתפי השב"כ וזאת לאחר שהסתבר שבמהלך מעצרו הוא הוכה והותקף. ככה לא מנהלים משטר דמוקרטי".

עו"ד חי הבר המייצג חלק מהחשודים מסר כי "לאחר 8 ימים בהם מרשי מצוי עצור מבלי שראה את עורך דינו או את בני משפחתו, ואף שופט, הותר לציבור לדעת כי במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית ניתן הלכה למעשה "להעלים" אנשים מבלי שאף גורם יוכל לבקר את פעילות גורמי החקירה. אני סבור כי ככל שהתמונה תתבהר ניתן יהיה להבין כי הודעות של רשויות החקירה בדבר התקדמות בחקירה כזו או אחרת הן חסרות אחיזה במציאות".

עו"ד עדי קידר המייצג חלק מן העצורים אומר בתגובה כי "אין לנו אפשרות להתייחס עניינית לחשדות והראיות שיש או אין כנגד החשודים. מה שכן ניתן להגיד בצורה ברורה ומדוייקת, הוא שבמהלך השבוע האחרון, מדינת ישראל באמצעות כל ראשי רשויות אכיפת החוק, שב"כ משטרה, פרקליטות וגם בתי המשפט, עשו יד אחת, ובמהלך כל השבוע הזה נעשו הפרות חוק והפרת זכויות אדם מהמדרגה הראשונה, והכשירו כל שרץ אפשרי כדי לאפשר את החקירה הזו. ברגע שיוסר צו איסור הפרסום באופן מלא, ולא משנה מה יהיו תוצאות החקירה, התמונה שהציבור יראה היא תמונה מדאיגה מאוד לגבי רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר