האזינו

גפני: "בני התורה היו אמורים לקבל צווי גיוס, היה לנו נס גלוי"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני חרג ממנהגו לאחרונה ובנאום שנשא בכינוס לאברכים בירושלים פירט את הישגי 'יהדות התורה' והנסים של עולם התורה אל מול הגזרות והמאבקים. האזינו (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני בנאום, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

מאז אישורו של חוק הגיוס המתוקן משתדלים חברי הכנסת והנציגים החרדים לשמור על פרופיל נמוך ושלא להציג לראווה את ההישגים שהושגו בחוק הקיים עליו הצביעו בהוראת גדולי ישראל למען הציבור החרדי ולמען עולם התורה.

חברי הכנסת משתדלים לשמור על דממה יחסית גם מול המתקפות המציגות אותם כפשרנים וכמי שתמכו בגיוס בני הישיבות.

אמש (ראשון) במהלך כינוס של קהילת האברכים בשכונת רמות א' בירושלים חשף יו"ר תנועת "דגל התורה" מעט מרגשותיו וסיפר לנוכחים על הניסים הגלויים שחוו חברי הכנסת.

"לפני 27 שנים הוקמה דגל התורה, מרן ראש הישיבה זצ"ל", פתח גפני, "באתי אליו, גרתי באופקים והוא הקים את דגל התורה. הוא ביקש לארגן את הקהילות של עולם התורה, של בני התורה, הוא ביקש לארגן אותם תחת ארגון גג אחד גדול ולארגן את הקהילות בכל מקום ומקום".

צפו: גפני נאום בכינוס (צילום: באדיבות המצלם)

"אין לי ספק שהערב הזה ראש הישיבה זצ"ל שש ושמח על ארגון הקהילה הזאת. על ארגון הקהילה במקום שהיה יכול להיות אחר, שעיריית ירושלים חשבה שיהיה מקום אחר והמקום הזה הפך להיות קהילה של בני תורה. קהילה מאורגנת שמטפלת באברכים, בנערים, בבחורים, עכשיו גם בבנות, קהילה לשם ולתפארת", אמר גפני.

גפני המשיך ואמר כי "קראנו בפרשת השבוע שיעקב אבינו מלמד את יוסף, אומר רש"י הוא לימד אותו את תורתו של שם ועבר. ונשאלת השאלה האם חס וחלילה יש תורה אחרת? מה זאת אומרת הוא לימד אותו את תורתו של שם ועבר? התשובה היא ששם ועבר חיו בדור המבול ובדור ההפלגה. הם חיו בדור המבול 'כי מלאה הארץ חמס' ובדור ההפלגה של 'הבה נבנה לנו מגדל וראשו בשמיים'. היה להם מאבק השקפתי ושם ועבר חיו בדורות האלו ולחיות בישיבה כמו שחי אברהם אבינו, שם ועבר חיו בדור אחר, שמסביב היה הרס מוחלט והם היו צריכים להחזיק את הבחורים ואת האנשים.

"גם יעקב אבינו לפני שהלך ללבן היה 14 שנים בישיבתם של שם ועבר וכשלימד את יוסף פחדו האחים שהוא יעזוב אותם כמו שקרה לישמעאל ועשיו, ולא כן היא. יעקב אבינו ידע שיוסף יהיה במצרים במקום נורא ואיום שיהיה קשה מאוד להתמודד ולימד אותו ולא את שאר האחים שלמדו בישיבה ולכן יעקב אבינו לימד אותו את תורתו של שם ועבר איך מתנהגים איך נוהגים כשרוצים לפגוע בעולם התורה. זה סוג התנהגות אחרת מאשר לשבת בשקט לבד, תורתו של שם ועבר זה משהו אחר. גם בחנוכה היה מלחמה מבית ומחוץ מול היוונים ומול המתיוונים וזה היה כמעט בלתי אפשרי לנצח בה, זה היה נס גדול ועל כך אנו מודים. גם להילחם מבית וגם להילחם מחוץ, גם להילחם מעטים מול רבים, חלשים מול גיבורים, זאת היתה מלחמה בלתי אפשרית".

"אני רוצה לומר לכם", המשיך גפני, "אנחנו נמצאים פה בקהילה של בני תורה, אני רוצה שתדעו משום שאין בעל הנס מכיר בניסו. היה צריך להיות עכשיו, עלול להיות, בעוד כמה חודשים, בשנה הזאת, היו אמורים בני התורה לקבל צווי גיוס, לא שמישהו היה מתגייס, לא שמישהו היה עוזב את התורה חלילה. לא היה קורה דבר כזה. אבל האנדרלמוסיה שדבר כזה לו היה קורה, הנושא שצריך להסתדר או לעשות פעולות או לעשות דברים. אני לא בטוח שהערב הזה היה יכול להתקיים. יכול להיות שהיינו צריכים הערב לשבת ולטכס עיצה מה עושים באמצע השנה הנוכחית עוד כמה חודשים, כדי שנשמור את עולם התורה".

גפני מרעים בקולו וזועק: "ונעשה לנו נס. הממשלה ההיא עברה מן הארץ, ניסים גלויים, ואנחנו יכולים לשבת פה בערב קהילה של בני תורה ולדבר איך מחזקים את התלמידים ואת הבחורים ואת הישיבות. נס גלוי".

"אנחנו צריכים להיאבק והמאבק לא מפסיק, זה לא שאנחנו יושבים על זרי הדפנה. אנחנו יודעים שהמלחמה תימשך מבית ומחוץ. לא פשוט המאבק שלנו", הבהיר גפני, "אנחנו, כך לימדונו רבותינו מרן הרב שך זצ"ל, מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ולהיבדל לחיים מרן ראש הישיבה, אנחנו הולכים באותה דרך כל הזמן".

"אני ראיתי ניירות שהיו אמורים להוריד את תקציב הישיבות ל-70 שקל לשנה, שזה לא דבר של מה בכך, שלא לדבר על הבטחת הכנסה שהפסיקו. את כל זה החזרנו חזרה. לא יכול להיות שיהיה את כל הדברים לכל מיני גופים שאי אפשר לעלות אותם על דל שפתי. שהמדינה מקצה להם כסף. לא יכול להיות, לא תהיה כוהנת כפונדקאית. החזרנו את הבטחת ההכנסה. החזרנו את תקציב הישיבות", פירט גפני.

גפני הוסיף ותקף את הבית היהודי ואמר: "אני חייב לומר לכם היום היתה לי ישיבה שישבנו על הנושא הזה, בממשלה הקודמת קיצצו בתקציב הישיבות באופן נורא ואיום ותיכננו השנה לקצץ עוד, קיצצו חצי ועכשיו עוד רבע ואחרי זה עוד רבע. בציונות הדתית הם לא נפגעו, פשוט הגדילו את התעריף שלהם. לנו הורידו ל-240 שקל לנקודה ולהם העלו ל-1548. בסדר. היו שותפים יחד עם לפיד. אבל עכשיו הכל חוזר חזרה, תחזרו גם אתם לאותו מקום שהייתם ב-2012 לפני הממשלה הזאת, לא? הם רוצים להישאר עם כל הכסף הזה שהם לקחו אותו מאיתנו".

"אותו דבר גם במשרד החינוך, אותו דבר גם בדברים, יושב פה הרב מקלב, שגם אנחנו מתעסקים בתקציב לנוער שצריך לחזק אותו, אני מקווה שגם בזה נוכל לעזור ואנחנו מודים לקב"ה על הניסים ועל הנפלאות ועל התשועות ועל המלחמות ועל הנחמות", אמר גפני.

גפני המישך בוורט אקטואלי ואמר: "אנו אומרים בעל הניסים מסרת רבים ביד מעטים, זה נס. גיבורים ביד חלשים, זה נס. מה הנס אם יש שתי צבאות שווים בגודלם אחד צדיקים ואחד רשעים אבל שווים בכוחם. למה זה נס? הנס הוא ואנחנו יודעים את זה אין דבר שהרשעים יכולים לעשות שגם הצדיקים יכולים לעשות. לא הכל מותר. המלחמה שלנו של עולם התורה נגד הזדים שמנסים לעקור את הכל אין לנו את כל הכלים להשתמש בהם. אנחנו נזהרים בכל דבר. אנחנו שואלים כל דבר. אנחנו לא עושים דברים שאחרים במקומנו יעשו, גם מבית וגם מחוץ.

"אנחנו לא משתמשים בכל הכלים שעומדים לנו, אנחנו עושים את מה שאנחנו מצווים לעשות. אנחנו שותקים. אנחנו נציגי הציבור - שותקים. אנחנו לא מדברים כיוון שאנחנו יודעים שכל מילה שלנו תלך או לבג"ץ או תתפרש בכל מיני מקומות בדברים שאסור לדבר. אנחנו לא משתמשים עם הכלים שאחרים משתמשים, אנחנו לא אומרים את מה שאחרים אומרים. אנחנו לא מדברים מה שאחרים מדברים.

"אני, שאני יודע כמה מנסים להילחם בעולם התורה גם בירושלים וגם בכל הארץ ואני רואה את הקהילה הנפלאה הזאת, את קרן התורה ואת הקהילה ברמות א', אני נזכר במלחמה שהיתה שם על בית הספר של מי שהלך עם כיפה. אנחנו אומרים להם מכאן מהכינוס הקדוש הזה; 'כל כלי יוצר עלייך לא יצלח', מה שתנסו לעשות לנו, 'כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ', בכמות ובאיכות.

"היו ברוכים. אנחנו הנציגים של יהדות התורה ובעיקר של דגל התורה בעירייה ובכנסת נעזור לכם בכל מה שאפשר, היו ברוכים", סיים גפני את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר