"שעשה נסים לאבותינו ולאמותינו" • צפו

בושה: נשיא המדינה הדליק נרות חנוכה עם "רבה" רפורמית

נשיא המדינה ראובן ריבלין הדליק אמש נרות חנוכה בבית הלבן יחד עם "רבה" רפורמית שהיללה את "נשות הכותל" וזכתה לכפיים מריבלין ו"בירכה": "שעשה נסים לאבותינו ולאמותינו" • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
"הרבנית" לצד הנשיאים (צילום: הבית הלבן )

מחבק את הרפורמים: נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין נפגש אמש (רביעי) עם נשיא ארה"ב ברק אובמה לפגישה מדינית בבית הלבן, לאחריה יצאו השניים יחד עם נשותיהם לאולם הסמוך והדליקו את נרות החנוכה.

אך מה שצרם לכל לב יהודי בטקס ההדלקה היא העובדה שדווקא "רבה רפורמית" נבחרה לברך את הברכות שלפני הדלקת הנרות, המשתייכת לקהילה אותה מחבק ריבלין מאז כניסתו לתפקיד נשיא המדינה.

ריבלין נשא דברים בסיומם איחל "חנוכה שמח", והוסיף: "ולכל הנוצרים בעולם חג מולד שמח ושנה טובה".

ה"רבה" הרפורמית שברכה על ההדלקה היא סוזן טאלווי, שחבשה כיפה סרוגה לראשה.

בטרם הדליקה, נשאה הרפורמית דברים ובין היתר ציינה כי "בוודאי שאני עומדת כאן עם האחיות שלי שמדליקות נרות בוכתל", אמירה שזכתה למחיאות כפיים גם מצדו של הנשיא ריבלין.

"אני עומדת כאן כמו המכבים של כולם, כנגד התרבות של הזמן שלהם (של האויבים מבחוץ) שאומרת שהמטרה לא יכולה להשתנות, במקום זאת הם (המכבים) קופצים לכתוב סיפור חדש שמתעקש על חופש, שוויון ואפשרויות לכולם", אמרה הרפורמית והוסיפה כי "היום חברים אנחנו עומדים עם נשיא ארה"ב והנשיא של ישראל, שעומדים היום יחד, ברגעים קריטיים בהיסטוריה בה אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להבטיח ביטחון לישראל וצדק לפלסטינים, שזה מתבקש בשביל השלום לכולם".

בתגובה לדבריה אמר ריבלין לאובמה: "אינשאללה, אינשאללה", והרפורמית השיבה ב"אינשאללה" משלה.

"נזכור שהנס האמיתי היה שלמרות הידיעה שאין מספיק שמן היה לנו עדיין את החוצפה הקדושה להדליק את הנר הראשון בגלל שידענו שההשגחה והטוב הם מאחורי מה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים: שיש תמיד סיכוי למשהו יותר ולמשהו חדש", הוסיפה.

בעת ש"ברכה" על הנרות שהדליק ריבלין היא דאגה לציין: "שעשה נסים לאבותינו ולאמותינו", בניגוד לנוסח המקורי. ריבלין עצמו, שהיה נרגש לפגוש לראשונה את הנשיא אובמה, הדליק את הנרות מימין לשמאל בניגוד למנהג היהודי.

יצוין כי גם המשתתפים באולם, רובם ככולם היו יהודים רפורמים. בין היהודים האורתודוקסים היחידים שהיו באולם היה הזמר ליפא שמלצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר