התבטאות אומללה

"החרדים - לובשי שחורים שמגדלים שיער במקומות מוזרים"

מאור זגורי, תסריטאי חילוני שבנה קריירה מאפליית מזרחים, ניפק אמירה אומללה כנגד חרדים בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות": "החרדים - לובשי שחורים שמגדלים שיער במקומות מוזרים" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מאור זגורי, אמירה אומללה (צילום: מתוך "גב האומה" בערוץ 10)

על רקע הסערה סביב מינויו של פרופסור אבי שמחון לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, זאת על רקע דבריו כנגד משפחות חרדיות מרובות ילדים, מתפרסמת התבטאות נוספת ואומללה של דמות חילונית מוכרת ומפורסמת כנגד המגזר החרדי - הפעם מעולם ה'תרבות'.

מדובר במאור זגורי, תסריטאי חילוני שפרץ לתודעה עם סדרה שעוסקת בנושא "השד העדתי" ואפליית מזרחים. זגורי נחשב לכוכב עולה בעולם התרבות החילוני ולאחרונה החל לכתוב טור שבועי בעיתוני סוף השבוע של "ידיעות אחרונות".

בטורו האחרון הוא עסק בישראלים שמתכננים לרדת מהארץ במקרה שהמצב באזור יחמיר וביקר אותם באופן חריף. אלא שבין השורות הוא גם ניפק אמירה אומללה נגד חרדים.

זגורי כתב: "לחלק לא מבוטל מאזרחי המדינה יש תוכנית אב מאוד מגובשת וסדורה לקראת היום שבו ייאלצו לברוח מן הארץ (...) אין אני מדבר על הטרחנים שמכריזים ש"הלכה המדינה". אני מדבר על הסוג השני - "החרדים". הכוונה אינה ללובשי־השחורים־שמרביתם־לא־עושים־צבא ־ומגדלים־שיער־במקומות־מוזרים, אלא לחרדים מלשון "מלאי חרדה".

כזכור, במערכת הבחירות האחרונה לכנסת התחוללה סערת ענק כאשר האמן יאיר גרבוז ניפק התבטאות מתנשאת כנגד "מנשקי הקמעות והמשטחים על קברי צדיקים" שהולכים ומשתלטים על המדינה. היו שטענו כי האמירה הזו אף גרעה ממפלגות המרכז-שמאל מספר מנדטים שעברו אוטומטית למפלגות הימין.

זגורי עצמו אף התייחס לכך וטען כי יש מלחמת תרבות בישראל וכי אמירתו של גרבוז מבטאת חשש מהשתלטות של המזרחים על המדינה. ייתכן כי מבחינת זגורי אולי לא בסדר לדבר נגד מזרחים, אבל לספק התבטאות סטריאוטיפית ואומללה נגד חרדים זה כבר לגיטימי.

זגורי סירב להגיב לדברים והפנה אותנו אל הסוכנות שלו, משם טרם התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר