דרמה בישיבת הממשלה

בגלל השבת: השר דרעי דפק על השולחן ואיים בפרישת ש"ס

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי איים בישיבת הממשלה בתחילת השבוע בפרישת ש"ס, זאת לאחר שראש הממשלה נתניהו חזר בו מההסכמות שהושגו בנושא שמירת השבת בתל אביב • חשיפה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
"לא נשב בממשלה". דרעי ונתניהו (צילום: יעקב כהן)

המאבק על השבת • חשיפה: בישיבת הממשלה שהתקיימה בתחילת השבוע, התפתחה מהומה כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לחזור בו מההסכמה לאמץ את מתווה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שהממשלה תקבל אחריות על חוק העזר העירוני האוסר פתיחת מרכולים בשבת, ולא רק שר אחד משרי הממשלה. בתגובה, דרעי דפק בזעם על שולחן הממשלה ואיים "לא נשב רגע אחד בממשלה שלא תשמור על השבת".

הדיון בממשלה שעסק בנושא שמירת השבת היה סוער כאשר בשיאו הפתיע ראש הממשלה וחזר בו מהסיכום עם ראשי הסיעות החרדיות שנושא השבת יעבור תחת אחריות הממשלה כולה וזאת לקראת הדיון בבג"ץ.

נתניהו הציע למצוא פיתרון אחר, ככל הנראה היות וחשש מעימות חזיתי עם המפלגות החילוניות, בהם יאיר לפיד ואחרים, אך לא ציפה לתגובתו של השר אריה דרעי שהתייצב לעימות מולו.

נתניהו אמר לדרעי: "אנחנו התחייבנו לשמור על הסטטוס קוו, מה שאתה מציע זה יותר מהסטטוס קוו. כבר שנים שהחנויות פתוחות בתל אביב ואתה רוצה לסגור אותם".

דרעי השיב לנתניהו: "לא נכון. בעלי החנויות הם אלו שהפרו את הסטטוס קוו. אנחנו רק מחזירים את הסטטוס קוו. הם הפרו את החוק, לא אנחנו".

בשלב הזה התפתח וויכוח סביב שולחן הממשלה. דרעי זעם על נתניהו, דפק על השולחן בכעס ואמר: "שלא יהיה ספק לאף אחד: אני לא אשב בממשלה שתתן יד לחילולי שבת. זה מובן?".

הדיון הסוער הושתק. נתניהו לא הגיב ודרעי הוסיף: "לשבת אין אבא ואמא. השבת אין לה מפלגה. אנחנו חייבים לעמוד בפרץ. אם לא, נגיע למצב שיהודי שיש לו חנות קטנה לא יוכל לשמור שבת, זה מה שאתם רוצים שיהיה? זה מה שאתם גורמים עכשיו".

בסיום הדיון הסוער הוחלט שהממשלה תפנה לבית המשפט ותבקש ארכה של מספר שבועות למתן התשובה על העתירה נגד החלטת עיריית תל אביב לאפשר את פתיחת החנויות בשבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר