שומרים שבת • פרסום ראשון

ברקת הורה לבטל הקרנת סרטים בתשלום בשבת בקריית יובל

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הורה לבטל את הקרנת הסרטים בתשלום בשבתות במנהל הקהלתי יובלים שבקריית יובל והקים צוות מיוחד שיגבש המלצות כדי להרגיע את הרוחות בשכונה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

"לשמור על הסטטוס קוו" • פרסום ראשון: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הורה לבטל את הקרנת הסרטים בתשלום בשבתות במנהל הקהלתי יובלים שבשכונת קריית יובל.

בשבועות האחרונים יצאו חברי המועצה החרדים בעיריית ירושלים במאבק נגד חילולי השבת במנהל הקהלתי 'יובלים' בעיר, שם הוחלט על הקרנת סרטים בעיצומה של שבת קודש.

הנציגים החרדים ראו בכך הפרה חמורה של הסטטוס קוו בעיר. סיעות ש"ס ו'יהדות התורה' התכנסו לישיבה דחופה עם הוועדה למען השבת שהורתה להם לצאת למאבק על מנת למנוע את חילולי השבת.

ל"כיכר השבת" נודע כי ראש העיר ניר ברקת שקיבל את תלונות החרדים הורה אתמול (רביעי) במהלך ישיבה עם נציגי הנהלת העיר לבטל את הכוונה להקרין סרטים בשבת בקריית יובל.

כמו כן, הורה ברקת להקים ועדה של הנהלת העיר ונציגי השכונה, בראשות האחראי על המנהלים הקהילתיים משה ליאון, שתבחן האם מדובר בשינוי הסטטוס קוו הקיים וכן כדי לקבוע את המדיניות להבא. הצוות יהיה אחראי לנסות ולהרגיע את המתיחות בין התושבים החרדים והחילונים בשכונה.

בעיריית ירושלים אשרו את הפרטים ומסרו בתגובה: "העירייה הורתה על הפסקת גביית התשלום ומהמינהל הקהילתי נמסר שהדבר נעשה בטעות. באשר להקרנות הסרטים -העירייה פועלת כתמיד למציאת פתרונות פרקטיים לכלל המגזרים, תוך שמירה על צביון השכונות השונות וקוראת לנבחרי הציבור לסייע בתהליך ולא ללבות את המגזרים זה בזה. הנושא יידון בצוות המאוזן שהוקם מקרב הנהלת העיר במטרה לגבש המלצות כיצד להרגיע את הרוחות ולשפר את הדו קיום בשכונה. העירייה לא שינתה את מדיניותה וממשיכה לפעול על פי החוק והסטטוס קוו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר