פרסום ראשון

הנציגים החרדים בי-ם תובעים מברקת: פרק את מינהל 'יובלים'

חברי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים שיגרו מכתב חריף במיוחד לראש העיר ניר ברקת בו הם דורשים לפרק את מינהל קהילתי יובלים לאלתר ומאיימים, לא נעביר תקציבים המיטיבים עם יובלים

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

נציגי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים דורשים מראש העיר ניר ברקת לפרק לאלתר את המינהל הקהילתי יובלים, זאת בעקבות אפליה שהוא מבצע נגד הציבור החרדי בשכונה והתססת הרוחות.

במכתב חריף במיוחד ששלחו היום הנציגים, גם מסיעת יהדות התורה וגם מסיעת ש"ס, לראש העיר ברקת הם דורשים את פירוק המינהל ומאיימים כי עד שהוא לא יפורק הם יסכלו כל העברה תקציבית וכל הטבה אפשרית ל"יובלים".

במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת" נכתב בין היתר: "הנדון: הפרת הסטטוס קוו והמשך מדיניות האפליה החמורה על ידי מינהל קהילתי יובלים. מינהל קהילתי יובלים פועלים באופן שערורייתי ועצמאי מזה שמן רב נגד מהות תפקידו, אשר בהגדרתו מחויב להעניק שרות לקהילה ולהוות בית חם לפעילויות שונות ומגוונות עבור כלל תושבי השכונה ללא אבחנה בין אמנותם, דתם ואופיים של תושבי השכונה".

"מינהל קהילתי יובלים באופן מוצהר ומופגן מדיר את האוכלוסייה החרדית מכל פעילות במתקני המינהל הקהילתי מפלה לרעה את ילדי וילדות השכונה החרדים כמו גם את המבוגרים גברים ונשים כאחד ובעצם התנהלותו הינו הגורם המתסיס העיקרי בשכונה זו".

"לאחר אין ספור ניסיונות גישור ותיווך ועקב הפרת הסטטוס קוו אנו מאמינים כי לא העת לחשות והגיע העת לעשות. אנו דורשים להורות על פירוק הנהלת מינהל קהילתי יובלים לאלתר ללא המתנה לבחירות או לכל הליך אחר שאמור להתקיים בעתיד.

"אנו חברי מועצת העיר החתומים מטה, הרינו להודיע בזאת כי מעתה ואילך לא ניתן ידינו להעברת תקציבים למינהל קהילתי יובלים עד שהוא יובא לפירוק. לא נצביע ולא נשתף פעולה בעד שום סעיף אשר יהווה הטבה ישירה או עקיפה למינהל יובלים הן בוועדות העירייה והן במועצת העיר".

על המכתב חתומים כל הנציגים החרדים, אליהם הצטרף אריה קינג. יש לציין כי חבר המועצה החרדי היחיד שלא הצטרף לדרישה הוא נציג "בני תורה" חיים אפשטיין, שטוען מצידו כי אף אחד לא פנה אליו בשביל שיצרף את חתימתו וכי ללא אחדות אין סיכוי להצלחה במאבקים אלו.

מכתב הדרישה של הנציגים החרדים לברקת
מכתב הדרישה של הנציגים החרדים לברקת

מוקדם יותר היום פרסמנו לראשונה כי ברקת הורה לבטל את הקרנת הסרטים בתשלום בשבתות במנהל הקהלתי יובלים שבשכונת קריית יובל. כזכור, בשבועות האחרונים יצאו חברי המועצה החרדים בעירייה במאבק נגד חילולי השבת במנהל הקהלתי 'יובלים' בעיר, שם הוחלט על הקרנת סרטים בעיצומה של שבת קודש.

הנציגים החרדים ראו בכך הפרה חמורה של הסטטוס קוו בעיר. סיעות ש"ס ו'יהדות התורה' התכנסו לישיבה דחופה עם הוועדה למען השבת שהורתה להם לצאת למאבק על מנת למנוע את חילולי השבת.

כאמור, ל"כיכר השבת" נודע כי ראש העיר ניר ברקת שקיבל את תלונות החרדים הורה אמש לבטל את הכוונה להקרין סרטים בשבת בקריית יובל. כמו כן, ברקת הורה להקים ועדה של הנהלת העיר ונציגי השכונה, בראשות האחראי על המנהלים הקהילתיים משה ליאון, שתבחן האם מדובר בשינוי הסטטוס קוו הקיים וכן כדי לקבוע את המדיניות להבא. הצוות יהיה אחראי לנסות ולהרגיע את המתיחות בין התושבים החרדים והחילונים בשכונה.

ההחלטה של ברקת כנראה לא הניחה את דעתם של הנציגים החרדים, שכאמור, כעת דורשים את פירוק המינהל לאלתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר