הפגנת 'הפלג הירושלמי'

הגר"י קלמנוביץ נגד גדולי ישראל: "בעלי תוארים מנופחים"

אנשי 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' הפגינו נגד תיקון חוק הגיוס, בהפגנה בה נשמעו אמירות נגד גדולי ישראל. המשטרה עצרה ארבעה מפגינים בעקבות התפרעויות והפרדת הסדר הציבורי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב קלמנוביץ בנאומו בהפגנה (צילום: באדיבות המצלם)

אנשי 'העדה החרדית' ואנשי 'הפלג הירושלמי' התאחדו אמש (שלישי) להפגנה נגד מה שהם מכנים "גזירת הגיוס" בעקבות תיקון חוק הגיוס, שנעשה בהוראת כל חברי מועצות גדולי וחכמי התורה.

בעקבות העובדה שהחוק נעשה כאמור על פי הוראותיהם של גדולי ישראל הרי שבציבור החרדי נתפסה ההפגנה ככזו שנגד גדולי ישראל ממש, ואכן, לפחות בחלק מהנאומים נשמעו דברים בוטים והשתלחויות נגד מרנן ורבנן גדולי ישראל.

מי שהתבטא בין היתר בעניין הוא הרב ישראל יצחק קלמנוביץ, שאמר על מי שסייע להעברת החוק ולא מוחה ומסייע בהשתקת המחאה, "או שאומרים שזה רק ענין של פוליטיקה, ובכך הם מסייעים להשתיק את קול המחאה - הרי הם נכתבים בשמים בחבורה אחת עם המסיתים ומדיחים".

"ולא יעזור להם שיש להם כאילו סיוע מבעלי התוארים המנופחים והמדומיינים, שר היראה, שר התורה, שר החסידות, רשכבה"ג, מרן, רבנן, זה לא יעזור להם כלום וכלום. עגלי הזהב נשאר עבודה זרה על אף כל ההיתרים", הוסיף נגד גדולי ישראל.

צפו: נאומו החריף של הרב קלמנוביץ

הרב קלמנוביץ המשיך ואמר כי "כאן המקום להכריז דברים פשוטים וידועים, שכל הצבא זה איסור גמור לילך לשם, וכן כל שאר המגמות ומסלולים, כמו שרות לאומי ואזרחי, או מסלולי התעסוקה האקדמאים כל זה אסור גמור, שעי"ז כמה וכמה נפשות כבר נאבדו ונפסדו בזה חס וחלילה, ויצאו מכלל 'עם הקדוש', יש לגמרי ויש למחצה שליש ורביע. וכל הגזירה זה ממש גזירה על עקירת הדת ושמד, ועל דבר זה שהוא נגד הדת, כבר אמרו חנניה מישאל ועזריה לנבוכדנצר המולך בכיפה, שכלפי זה אתה וכלבא שוין ואין אתה מלך".

מנהיג 'הפלג', הגאון רבי שמואל אוירבך אמר בדבריו כי "תמיד היו כמה סוגים של יראי ד', כאלו שזכו להיות שבתי בבית ד' כל ימי חיי, והיו בעלי בתים, אך גם אצלם כאשר עזבו את בית המדרש, היה זה כאשר הם הפסיקו מתוך אונס גמור".

"כאשר אנחנו בזמן שמדברים על שמד, אך בכל הבלבולים שיש כיום חשוב גם לשמוע ולדעת את זה. בתקופה שיש בלבולים בלי סוף ובלי גבול ואין זו רק רוח צפונית שמנשבת, כי מנשבת רוח רעה מכל הרוחות מכל הצדדים, רוח של קרירות, קרירות! קרירות של עמלק, וזו לא לא רק קרירות של 'לא מספיק חם', אלא קרירות מקפיאה שמטרתה לעקור כל חלקה טובה, לקרר את כל הווארמקייט", הוסיף הרב אוירבך.

הרב אוירבך המשיך ואמר כי "אין מקום לפרט, אבל החובה היא לעמוד על נפשנו בכל הפרטים, ובכל הדרכים, ולא לשתף שום פעולה. בתקופה שהיו בפולין גזירות קשות וביקשו לגייס את הבחורים, והיו יחידים שהיו יכולים דרך פרוטקציה לקבל 'פטורים' כדי שח"ו שלא ייכשלו ולא יגוייסו, נשאל על כך גאון הגאונים בדורו רבי יהושע מקוטנא, פסק מפורש שגם על זה יש 'יהרג ואל יעבור'! כי כאשר יש מלחמה, צריכים להאבק ביחד, לעמוד על נפשנו להעביר את רוע הגזירה".

יצוין כי ההפגנה אף הידרדה להתפרעויות של המפגינים כאשר סמוך לשעה 02:00 בלילה נרשמו הפרות סדר, חסימת צירים והבערת מכולות אשפה. כוח משטרה גודל פינה את המפגינים תוך שימוש במכת"ז.

השוטרים הודיעו למפגינים המתפרעים כי ההפגנה בלתי חוקית אך אלו סירבו להיענות לקריאה לעזוב את המקום והמשיכו בהפרות הסדר. בעקבות כך, עצרה המשטרה ארבעה חשודים בהפרות הסדר.

דובר המשטרה מסר כי "המשטרה מכירה בחופש הביטוי ונערכת לאפשרו כדין, עם זאת מדגישה כי מחאה הגולשת לתחום האסור באופן שמופרת נקודת האיזון בין זכות המפגינים לבין פגיעה בפועל בציבור הרחב, המשטרה תמשיך לפעול בנחישות לשמירה על שלום הציבור ואף לפזר את ההפגנה גם תוך שימוש באמצעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר