הסערה סביב "יובלים"

החרדים זועמים: אושר התקציב ל"אפרטהייד חילוני בירושלים"

למרות האיומים של חברי מועצת העיר החרדים, אושר התקציב למינהל הקהילתי יובלים - נגדו עלו בחודשים האחרונים טענות לאפליית חרדים. זעם על משה ליאון שתמך בתקציב (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הדיון בוועדה (צילום מסך, תמונה ראשית: מרים אלסטר, פלאש 90)

חברי המועצה החרדים בעיריית ירושלים הובסו הערב (שני) בהצבעה על העברת תקציב 2016 למינהל קהילתי יובלים בעיר והוא אושר בישיבת ועדת הכספים המקומית. המחאה החרדית נגד "יובלים" הלכה וגברה בחודשים האחרונים הן בשל טענות לחילול שבת והן בשל טענות על אפליית הציבור החרדי בשכונת קריית יובל על ידי המינהל. מחזיק תיק מנהלים קהילתיים משה ליאון תמך בתקציב ועורר נגדו את זעם הנציגות החרדית בעיר.

קודם התכנסות ועדת הכספים, ניסו חברי המועצה החרדים לגייס קולות של חברי מועצה נוספים בכדי שהתקציב לא יאושר, אולם הם נחלו תבוסה בהצבעה. שישה נציגים חרדים הצביעו נגד התקציב, ואילו עשרה חברי מועצה אחרים הצביעו בעדו. בעקבות תוצאות ההצבעה, המינהל נגדו עלו טענות לאפלייה יזכה לתקציב גם בשנה הבאה.

חבר המועצה שלמה רוזנשטיין הסביר לחברי המועצה מדוע הוא מתנגד להעברה התקציבית: "התוכנית הלאומית חשובה והדגל שלה היא ללא הבדל דת גזע ומין. היות וכולנו יודעים לצערנו הרב שמינהל קהילתי יובלים הכריז מלחמת הדרה מוחלטת על ילדים שכל חטאם ופשעם שהם לובשים כיפה על הראש, והם לא מעניקים שירות במוצהר לילדים חובשי כיפה. חמור מאוד שמישהו מאיתנו ירים את ידו בעד העברה כל שהיא למי שמצהיר שהוא יטפל רק במי שאין לו כיפה - אם יש לו כיפה לא לטפל בו. אני חושב שזו אמירה נוראה והדרתית. יש כאן בירושלים מדינת אפרטהייד בשנת 2016. לא יקום ולא יהיה. אני לא יכול לתת להם כסף".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

חבר מועצה חרדי נוסף אמר "אני בעד להעניש את המינהל הזה שעשה את הקרנת הסרטים בשבת. זו פרובוקציה נגד הציבור החרדי".

המאבק בין החרדים לחילונים בשכונת קריית יובל החל לפני כמה שנים עם הגעתם של החרדים לשכונה, מה שיצר התנגדות מצד קבוצת חילונים המתגוררת במקום. מידי כמה חודשים מתעורר הוויכוח מחדש, הפעם הוא נסוב בעיקר סביב הקרנת סרטים לתושבים בשבת. חברי המועצה החרדים ומאות בני אדם הגיעו בשבת האחרונה להפגין נגד ההקרנה. מבחינתם, המלחמה טרם הסתיימה למרות אישור התקציב.

חבר מועצת העיר ירושלים, מטעם יהדות התורה, שלמה רוזנשטיין, שיגר הבוקר מכתב זועם לראש העיר ניר ברקת, בו הוא קובל על ההתנהלותו בפרשת המינהל הקהילתי בקריית יובל ומאיים כי יתפטר מהוועדה הבין מגזרית למשא ומתן בנושא קריית יובל, בה הוא חבר, אל האיום הצטרף גם חבר המועצה נחמניאל סבן.

במייל ששיגר לברקת והגיע לידי "כיכר השבת" כותב רוזנשטיין: "בימים האחרונים אני מקבל פידבק מחברי מועצה /עיתונאים/ מובילי דעת קהל, שמקבלים מסביבתך תשובות לפיהן לא נעשים צעדים כלשהם על מנת לטפל בסוגיית קרית יובל בשלב זה, לאור העובדה ש"הקמנו ועדה שמטפלת בענין". כאשר הכוונה לוועדה הבין מגזרית שבה חברים כנציגי המגזר החרדי חבר המועצה נחמניאל סבן ואנוכי".

רוזנשטיין מחזק את הדרישה של נציגי ש"ס ויהדות התורה, שפורסמה לראשונה בשבוע שעבר ב"כיכר השבת", לפזר את הנהלת המינהל הקהילתי "יובלים": "אני מבקש להבהיר כי עמדתי היא באופן חד משמעי, ואמרתי אותה בכל פורום אפשרי וגם לך אישית, וכפי שבא לידי ביטוי במפרש במכתבם של כלל חברי מועצת העיר מסיעות יהדות התורה וש"ס - כי יש לפזר מיידית את הנהלת מנהל קהילתי יובלים – ללא דיחוי וללא כסות של ועדה כלשהי, אשר מקיימת את השיח בנוגע לחיים המשותפים של האוכלוסיה – וללא קשר להנהלת המינהל הקהילתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר