שירים ומהומות מחוץ לביהמ"ש • צפו

הוארך מעצרם של פעילי 'הפלג הירושלמי'; 5 מפגינים נעצרו

בית המשפט השלום בירושלים האריך עד ליום ראשון את מעצרם של שלושת פעילי 'הפלג הירושלמי' שנעצרו - חייט, מרצבך ופיין • המשטרה עצרה 5 מפגינים מחוץ לאולם ששרו וחוללו מהומות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בשבט תשע"ו | 13.01.16
המפגינים מחוץ לבית המשפט (צילום: באדיבות המצלם)

המאבק בהסתה נגד החיילים החרדים: בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (רביעי) את מעצרם של שלושת אנשי הפלג הירושלימ, החשודים בהפצת חוברות הסתה כנגד החיילים החרדים.

תחילה האריך ביהמ"ש את מעצרם של ח' ומ', שנעצרו אמש בבני ברק, עד ליום ראשון ולאחר מכן הוארך גם מעצרו של העצור השלישי, פ', תושב מודיעין עילית שהסגיר עצמו למשטרה, גם כן עד ליום ראשון.

צפו: המפגינים מלווים את העצורים

כפי שדווח אמש לראשונה ב"כיכר השבת", בשלב זה ישנם שלושה עצורים - ח' ומ' מבני ברק שנעצרו בבוקר על-ידי כוחות המשטרה שפשטו על בתיהם. חשוד נוסף, פ' ממודיעין עילית, הסגיר את עצמו בתחנת המשטרה לאחר שנודע לו כי שוטרים באו לעוצרו. אדם רביעי ששמו מופיע במסגרת התביעה, טרם נעצר.

מחוץ לבית המשפט הפגינו עשרות אברכים ותלמידי ישיבות שהגיעו לתמוך בעצורים.

המפגינים שרו שירים כדוגמת "עצו עצה ותופר", במקום מתחוללת מהומה והמשטרה עצרה חמישה מפגינים.

"לא נעבור בשתיקה על מעצר חפים מפשע", הצהירו הפעילים.

מהמשטרה נמסר כי "כמה עשרות חרדים הפגינו מול בית משפט השלום. חלקם ניסו לחסום את הכביש המוביל לבית המשפט מרחוב חשין. כוח משטרה פיזר את המפגינים, 5 מפגינים נעצרו בגין הפרת הסדר ותקיפת שוטרים. שקט כעת".

הבוקר, דיווחה המשטרה כי אמש נעצרו שלושה בני אדם, "בחשד למעורבותם בביצוע עבירות עפ"י חוק הגנת הפרטיות והעלבת עובד ציבור".

תיעוד בלעדי: רגע מעצר אחד החשודים

המשטרה מפרטת בהודעתה את החשדות נגד העצורים: "על פי החשד, החשודים ניהלו במהלך התקופה האחרונה קמפיין נרחב שכוון כנגד צעירים יוצאי המגזר החרדי שהתגייסו לצבא וכנגד אלו שפעלו לגייס לצבא, צעירים מהמגזר החרדי אותם כינו 'המגייסים'. פעילותם בוצעה באמצעות הדפסת חוברות ובהן תמונות ופרטיהם האישיים של החיילים יוצאי המגזר החרדי, כתובות מגורים ומספרי טלפון, מילות גנאי נגדם ועוד.

"החוברות הופצו באמצעות מודעות רחוב (פשקווילים ועלונים) ובאמצעות דואר אלקטרוני לתפוצה נרחבת. בנוסף פתחו החשודים מרכזיה טלפונית המכונה 'קו ההגנה' אליה היו מתקשרים ושומעים את אחד החשודים אומר בקולו את הדברים שהופצו בחוברת, כולל ציון פרטי החיילים יוצאי המגזר החרדי".

המשטרה מציינת בהודעתה כי "אתמול, בתום חקירה סמויה, ערכו שוטרים חיפושים בבתי החשודים במודיעין עלית ובבני ברק, ותפסו מסמכים ומחשבים, כל זאת בהתאם לצווי בית משפט. מעצרם של החשודים הוארך היום בבית משפט השלום בירושלים עד ליום א' התאריך 17.1.16. החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים".

במהלך הדיון אמר השופט גבאי ריכטר כי "הקשר שבין מילים למעשים והנזק שכבר נגרם לאותם חיילים, מחייב את המסקנה כי המשיבים מסוכנים".

המפגינים מחוץ לבית המשפט (צילום: באדיבות המצלם)
הפרשים מחוץ לבית המשפט (צילום: באדיבות המצלם)
המפגינים מחוץ לבית המשפט (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר