סערת המינוי לביה"ד הגדול

הראשל"צ הגר"י יוסף נגד חברים בוועדה למינוי דיינים: "בעלי אינטרסים זרים"

בלשכת הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף מגיבים לסערה, מכחישים כי הרב ביקש שמועמדים לבית הדין הגדול יחויבו לקבל את המלצתו ותוקפים בחריפות את הפוליטיקאים בוועדה למינוי דיינים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף (צילום: פלאש 90)

סערת מינוי הדיינים: הראשל"צ ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף מגיב הבוקר (שני), לראשונה לסערה סביב המלצת הוועדה שהוקמת מבין חברי מועצת הרבנות הראשית, שקבעה כי דיין שיבקש להתמודד לתפקיד חבר בית הדין הגדול יחויב להציג חוות דעת של נשיא בית הדין, שכעת הוא הגר"י יוסף וללא חוות הדעת לא יוכל להתמודד. הרב יוסף אומר כי לא ביקש דרישה זו.

בלשכת הגר"י יוסף בחרו לתקוף חברים בוועדה למינוי דיינים תוך כדי האשמה כי הם יצרו גוש חוסם בכדי למנוע בחירת דיינים: "מינוי דיינים לבית הדין הגדול מתעכב הודות לקואליציית גוש חוסם שהוקמה על ידי פוליטיקאים ובעלי אינטרסים זרים, שטובת הבאים בשערי בית הדין אינה בראש מעייניהם".

בהתייחסות לפרסומים על המלצות הוועדה שהוקמה אומרים בלשכת הראשל"צ: "אשר לקריטריונים למתן כושר לבית הדין הגדול, מדובר בטיוטת המלצות של ועדה שהוקמה על ידי מועצת הרבנות הראשית, הרב יוסף לא ביקש ולא דרש מעולם לתת את חוות דעתו בטרם מתן כושר, והודיע כבר אמש כי יתנגד לדרישה זו בישיבת מועצת הרבנות הראשית".

בלשכת הרב הראשי המשיכו ותקפו בחריפות חלק מחברי הוועדה למינוי דיינים: "נסיון של גורמים מהנציגות הפוליטית בועדה לקדם מועמדים צעירים לכהונה בבית הדין הגדול משול לניסיון לקדם שופט מתחיל בבית משפט השלום לבית המשפט העליון, הגיע הזמן שהפוליטיקאים בועדה יחדלו מהנסיון להכתיב לחברי הועדה מועמדים לא מקצועיים חסרי נסיון".

מוקדם יותר דווח ב"כיכר השבת" כי שרת המשפטים, איילת שקד, פנתה לרבנים הראשיים לישראל וביקשה כי ימנעו את אישור התקנת התקנות של מועצת הרבנות הראשית באשר למינוי דיינים. כעבור זמן קצר הודיע הרה"ר הגר"ד לאו על הסרת הנושא מסדר היום.

לטענת השרה שקד, התקנות החדשות נועדו לסכל מועמדים ספציפיים, טרם הידברות עם חברי הוועדה וקבלת החלטות בהסכמה רחבה.

כאמור, כעבור זמן קצר נמסר מלשכתו של הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב דוד לאו כי הוא "הנחה את מזכירות מועצת הרבנות הראשית לישראל להסיר מסדר יומה של ישיבת מועצת הרבנות הראשית הצפוייה להתקיים היום את ההמלצות על שינוי התקנות לקבל כושר לכהן כדיין ביה"ד הרבני הגדול".

עוד נמסר כי "הרב הראשי הנחה את וועדת הרבנים להתכנס ולבחון שנית את המלצותיה בטרם יובאו ההחלטות לאישור המועצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר