תחקיר "כיכר השבת"

גפני תוקף: "הנשים החרדיות שבויות, אנחנו כמו צפון קוריאה"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצא בהתקפה חריפה נגד משרד האוצר בעקבות שכרן של הנשים החרדיות - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - המרוויחות 50 אחוז פחות מאישה חילונית • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

גפני עולה להתקפה: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצא היום (שני) במתקפה חריפה נגד משרד האוצר שלדבריו יושבים "רגל על רגל" בלי לטפל במצוקת הנשים החרדיות העובדות המקבלות חצי מהשכר של הנשים החילונית בהייטק הישראלי.

"למה היא מקבלת 50 אחוז? אתה רוצה שאני אגיד לך את שמות החברה? אני אגיד לך למה, כי הם יודעים שהנשים החרדיות הן שבויות, זה הכל, אתה יודע את זה, אם אתה לא יודע זה בכלל נורא", תקף גפני.

גפני המשיך וזעם על נציג האוצר: "חמישים אחוז משכורת מקבלת אישה חרדית באותה חברה שאישה חילונית המקבילה שלה מקבלת כפול, ואתם יושבים במשרד האוצר רגל על רגל".

נציג האוצר: "אני לא חושב שאנחנו יושבים רגל על רגל".

גפני: "אתם יושבים רגל על רגל, תענה לי למה אישה חרדית מקבלת 50 אחוז פחות".

נציג האוצר: "אני לא יודע לתת לך תשובה".

גפני: "אני יודע, בגלל שהן שבויות, אנחנו סוג של מדינה כמו צפון קוריאה".

כזכור, לפני מספר חודשים בתחקיר "כיכר השבת" נחשפו התנאים השערורייתיים של עובדות ההייטק החרדיות, כשעל פי חוזה של עובדת בחברת מטריקס גלובל במודיעין עלית, שנחשף לראשונה, עולה כי השכר של עובדת הייטק חרדית בשנה הראשונה עומד 4,100 שקלים בלבד, נמווך בעשרות אחוזים מהמקובל בשוק.

עוד נחשף כי הנשים החרדיות ב"מטריקס" מפסידות תנאי עבודה כמו "שעות הנקה" בעקבות הגדרת עבודתן כעבודה במשרה חלקית בסך של 88 אחוזי משרה.

זאת ועוד, העובדות החרדיות יתקשו להתפטר מהחברה, שכן בחוזה נכתב כי "התפטר העובד, או פוטר בנסיבות המצדיקות שלילת פיצוי פיטורים, בטרם השלים 12 חודשי עבודה, יחזיר לחברה סך השווה לשתיים וחצי משכורות חודשיות. התפטר העובד בתקופה שבין 13-16 חודשי עבודה יחזיר לחברה סך השווה לשתי משכורות חודשיות. התפטר העובד לפני שהשלים 24 חודשי עבודה, יחזיר לחברה סך השווה למשכורת וחצי. למען הסר ספק, אין באמור בסעיף זה כדי לחייב את החברה להעסיק את העובד במשך תקופה כלשהי, לרבות במשך שנתיים מתום סיום הכשרתו".

בכיר בענף ההייטק הישראלי סיפר אז ל"כיכר השבת" כי מדובר בניצול מזעזע כשהוא מכנה את שוק ההייטק לחרדיות כ"שוק עבדים" ומאשים את הגורמים השונים באפליית הנשים רק משום שהם חרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר