בעקבות "כיכר השבת"

פרסום ראשון: תביעת ענק של ההסתדרות נגד חברת "נט-סורס"

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על כוונת חברת "נט-סורס" לפטר 600 עובדות חרדיות, הגישה ההסתדרות תביעת ענק נגד החברה על סך מעל ל-100 מיליון שקל, בגין 465 הפרות זכויות (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט - פלאש90)

פרסום ראשון: בעקבות חשיפת "כיכר השבת", על פיטורי 600 העובדות החרדיות בחברת נט-סורס, ההסתדרות החדשה הגישה תביעת ענק נגד בעלי חברת נט-סורט, שהוגדרה כ"תביעה הגדולה ביותר בגין פגיעה בהתארגנות".

עוד בנושא:

ההסתדרות הגישה לפני זמן קצר, תביעת ענק על סך למעלה מ-100 מיליון שקל, נגד הבעלים הלל יעקובזון וחברת נט סורס, בגין 465 עבירות של מניעת ניסיונות להתאגדות.

בכתב התביעה נכתב בין היתר כי גורמים בחברה מסרו לאתר "כיכר השבת", כי החברה תיסגר בתוך 60, בעקבות מה שהם כינו, פגיעה אישית בבעלים ותחושת מיצוי של הבעלים.

בין היתר טוענת ההסתדרות, כי הנהלת החברה שלחה מעקב אחרי חברי הוועד, וכן כי אחריות המשמרת ניסו להחתים עובדות נגד ההתאגדות, לעיתים תוך כדי שימוש באיומים, ולכאורה בניגוד לחוק.

בתביעה נכתב: "במסגרת מסע לחצים זה לא בחלו בעלי החברה ומנהלים בה מלאיים על העובדות תוך אזכור מצבן המשפחתי, איום כי תוצאת ההתארגנות תהיה שלא יהיה להם לחם לילדיהן,פניה למשפחות על מנת שילחצו על חברות ועד, הזמנת המשטרה בתגובה להחתמת טפסי הצטרפות, הסברים כי ניתן להחליפם בקלות ושבעצם המעסיק "עושה להן טובה" כך שהוא מעסיק אותן, החתמת עובדות על טפסי ביטול ועוד ועוד. הפגיעות בחופש ההתארגנות של העובדות הינן בדרגת החומרה המקסימלית ובוצעו כלפי כל עובדות החברה, באינטנסיביות ובבוטות, תוך שימוש בחולשתן ובמרות המעסיק".

התביעה מפרטת כאמור, לא פחות מ-465 הפרות ופגיעות שכוונו נגד העובדות בנטסורס, בניסיון לסכל את התארגנותן, בגין כל אחת מההפרות המפורטות, ההסתדרות מבקשת לחייב את החברה ואת בעליה בתשלום פיצויים, ללא הוכחת נזק, בסכום של 223,452 שקל להפרה ובסך הכל - 103,905,180 שקל.

כאמור, בהסתדרות מגדירים את התביעה כ"התביעה הגדולה ביותר בגין פגיעה בהתארגנות". בהסתדרות מדגישים כי מטרתם להגן על העובדות ולמנוע את פיטוריהן. עוד הוסיפו בהסתדרות כי כל הפיצויים שיפסקו בתביעה, ימסרו ישירות לעובדות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר הבוקר: "ההתנהלות של נטסורס במקרה הנדון משמשת כדוגמה למעסיק שמרגיש כי הוא מעל החוק. נזכיר כי במוקד הדיון עומדות מאות נשים אמיצות מהמגזר החרדי שכל בקשתן היא להתפרנס בכבוד ולממש את זכויותיהן הבסיסיות. הגיע הזמן לתקן את המעוות. ההסתדרות תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה ותמשיך לעמוד לצידו של כל עובד מתארגן".

יו"ר ועד הפעולה בנטסורס, אדל אלבז: "בשבועות האחרונים ספגנו יחס משפיל ומזלזל מצד החברה רק בשל ההחלטה הפשוטה לממש את זכות ההתארגנות. ההחלטה להתאגד היא לא החלטה נגד המעסיק, היא החלטה בעד זכויות העובדים. על אף העובדה שיש מעסיקים שמתנגדים לזכויות אלו ומנסים לקחת אותם בכוח, אנחנו עדיין מקוות כי הנהלת נטסורס תתעשת ותפתח דף חדש ביחסיה עם כלל העובדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר