הסכסוך בעמותה • בלעדי

תלמידים ספרדים הוחתמו: "לא לתרום לרב סורוצקין"

תלמידים ספרדים מישיבת "שערי תבונה" הוחתמו על קריאה נגד הרב שלום בער סורוצקין בשל סכסוך השליטה בעמותה, פרסום המכתב הוקפא בשל הליכי משא ומתן שחודשו בימים האחרונים (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב סורוצקין (צילום: יעקב כהן)

מלחמת השליטה בעמותת "תורה ושלום": כשבועיים לאחר חשיפת "כיכר השבת" על הטענות כי מקורבי ראש מוסדות "עטרת שלמה" הגאון רבי שלום בער סורוצקין "השתלטו" לכאורה על עמותת "תורה ושלום", דרכה מתוקצבים ישיבותיו של הרב אהרן חדד, בהן הישיבה הספרדית "שערי תבונה", ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים החלו יח"צנים עימם עומד הרב חדד בקשר להחתים את תלמידיו על מכתב נגד הרב סורוצקין.

בימים האחרונים פנו אותם גורמים לתלמידים בישיבותיו של הרב חדד, בעיקר בישיבת "שערי תבונה" שסובלת בשבועות האחרונים מהקפאת תקציבים, בכדי להחתימם על מכתב חריף נגד הרב שלום בער סורוצקין, מכתב שנועד ללחוץ עליו מאחר והוא עלול לפגוע בתרומות למוסדותיו - "עטרת שלמה".

ל"כיכר השבת" נודע כי במכתב החריף מאשימים התלמידים את הרב סורוצקין עצמו ב"הרעבת בחורי ישיבה" וב"מניעים גזעניים". המכתב שנועד לקשור את הרב סורוצקין למהלך השינוי בעמותה, עשוי לשמש כ"נשק יום הדין", מבחינתם. בימים האחרונים, בעקבות משא-ומתן שהתחיל בין הצדדים, הוקפא הליך ההחתמות ולא ברור אם המכתב אכן יפורסם בסופו של דבר.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי בימים האחרונים פנה הרב אהרון חדד למשרדו של יועץ התקשורת רונן צור בבקשה שייצג אותו. היח"צנים החרדים אבי בלומנטל ומני חדד שעובדים עם משרדו של צור נמצאים בשלבי משא ומתן מתקדם על מנת לייצג את הרב חדד בתקשורת.

כאמור, בימים האחרונים, בעקבות המגעים החשאיים בין הצדדים, הוקפאו ההליכים שתכננו אנשי היח"צ של הרב חדד, כשהצדדים ממתינים כרגע לראות האם יוכלו ליישב את הסכסוך במו"מ. גורמים המעורים בנושא אומרים ל"כיכר השבת" כי גם הליכים מול משרדו של רונן צור הוקפאו בימים האחרונים עד שיראו הצדדים לאן מתפתחים הדברים.

במקביל, על פי גורמים המעורים בנושא, בימים האחרונים ביקש עו"ד עמית חדד המייצג את הרב סורוצקין ומקורביו להיפגש עם הדיין הגאון רבי יהודה סילמן והרב חדד על מנת ליישב את הסכסוך. גורמים המעורים בנושא מספרים ל"כיכר השבת" כי הרב חדד הציב תנאי לפגישה - שחרור תקציבים לישיבות. מנגד, הרב סורוצקין הציב תנאי על כך שהמו"מ יוותר חשאי ופרטים ממנו לא יודלפו לתקשורת.

בשבוע האחרון נפגשו הצדדים בבית דינו של הגר"נ קרליץ אצל הבורר הדיין הרב סילמן. הפגישות נערכות כאמור על רקע העובדה כי העמותה מנהלת למעשה את כל ישיבותיו של הרב חדד.

בשבועות האחרונים נקלעו הישיבות של הרב חדד לקשיי תזרים ומרבית הספקים הודיעו כי לא יכבדו יותר את הצ'קים עליהם חתומים הרב חדד או מנהלת העמותה לשעבר נהורה כהן.

בימים האחרונים מנהלים הצדדים משא ומתן אינטנסיבי על מנת לשחרר חלק מהתקציבים לישיבותיו של הרב חדד, ובשבוע שעבר חתמו מקורביו של הרב סורצקין על חלק מהצ'קים, אמש דנו הצדדים בבית דינו של הגר"נ קרליץ לגבי חתימה על צ'קים נוספים, בעיקר כאלו הנוגעים לצוות בישיבות.

מקורביו של הרב שלום בער סורוצקין והרב אהרון חדד לא מסרו תגובה.

רונן צור, אבי בלומנטל ומני חדד סירבו להגיב לכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר