גרימת מוות ברשלנות

המחדל של חברת 'אגד'; "הנהג שור מועד; חששתי ממנו"

לאחר התאונה המחרידה בקו 402 של חברת 'אגד', נוסעים ששוחחו עם "כיכר השבת" מצביעים על מחדל גדול של חברת 'אגד'. "כולם ידעו על הנהיגה המסוכנת שלו", מספרים הנוסעים (אקטואליה)

הנהג חיים ביטון בבית המשפט, הבוקר (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

שעות לאחר תאונת הדרכים המחרידה בין אוטובוס קו 402 למשאית בכביש 1 שגבתה את חייהם של שישה מנוסעי האוטובוס שהיה בדרכו לעיר בני ברק, לאחר שהתבררה זהותו של נהג האוטובוס עולות טענות קשות נגד הנהג ונגד חברת אגד שהעסיקה אותו.

נוסעים המכירים את נהג האוטובוס שמשמש כנהג קבוע בקו 402 מספרים ל"כיכר השבת" כי נהג האוטובוס הוא "שור מועד" וכי הוא נוהג לנסוע בצורה בלתי אחראית ובצורה "מופרעת" ומסוכנת לעתים קרובות.

נוסעים ששוחחו עם "כיכר השבת" מספרים כי הנהג מוכר כבר במשך שנים רבות כנהג מסוכן שנוסע במהירות מופרזת ולא אחראית, "נצמד" לרכבים ועוקף בצורה "פראית" רכבים אחרים בכביש.

"מיד כששמעתי על תאונת הדרכים המחרידה חששתי שמדובר בנהג הזה, הוא שור מועד והערתי לו בעבר מספר פעמים על נסיעתו המסוכנת, אבל הוא התרגז ובמקום לקחת אחריות ולנסוע בזהירות הוא בחר לצעוק עלי", מספר לנו אהרן, תושב ירושלים שמכיר את נהג האוטובוס מנסיעותיו בקו 402.

גם יוסף, תושב בני ברק שנוסע באופן תדיר בקו מספר לנו כי נהג האוטובוס מוכר כנהג מופרע ללא גבולות. "קו 402 ככלל הוא קו בעייתי, הנהגים מעמיסים כמעט ללא הגבלה, לא עוצרים בתחנות ונוהגים בפראות. אני נוסע כבר מספר שנים בקו ומידי פעם יוצא לי לנסוע בקווים אחרים, ואני חייב לציין שהנהגים בקווים האחרים נוסעים בצורה הרבה פחות בהמית בכלל".

"מנסיעה של שנים ב-402, התחושה היא שאגד שמה פס על הנוסע החרדי ושולחת לו את הנהגים הגרועים ביותר שקיימים בשורותיה", אומר יוסף.

מעצרו של הנהג הוארך הבוקר בשלושה ימים בבית משפט לתעבורה בירושלים, בדיון אמר נציג המשטרה כי נהג האוטובוס חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה לאחר שפתח את קופסת ה'טכוגרף', המכשיר שמנטר את נסיעת האוטובוס ומתעד את נתוני הנסיעה, במשטרה חושדים כי הנהג ניסה להשמיד את כרטיסיית הטכוגרף ולשבש את ההליכים.

אמש פרסם כתב ערוץ 2, משה נוסבאום, כי נהג האוטובוס היה מעורב לפני כשנתיים בתאונת דרכים בין אוטובוס קו 402 שנסע בו לבין משאית בכביש 1, אז נפצעו מספר אנשים בדרגות פציעה שונות. בעקבות התאונה החליטו באגד להעביר את הנהג לנסיעות עירוניות בלבד, אלא שלפני תקופה הוחלט להחזירו למסלול קו 402.

חלק מהנוסעים ששוחחנו עימם מספרים כי נתקלו בנהג האוטובוס גם בתקופה בה נהג בדרכים עירוניות, ולטענתם גם בתקופה זו הוא נהג בפראות ובאופן מסוכן.

יוסף, מותח ביקורת קשה על אגד: "אני לא מבין למה החזירו אותו בכלל להיות נהג אחרי שעשה תאונת דרכים ונהג בצורה כל כך מסוכנת, תמיד חששתי כשנסעתי עם הנהג הזה אבל למרות שכולם ידעו על הנהיגה המסוכנת שלו, הוא נשאר נהג קבוע בקו 402, אני מקווה שלפחות עכשיו באגד יתעוררו ויתחילו לשים לב לנהגים המופרעים בקו הזה".

דובר 'אגד' רון רטנר אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "לצערי אני מנוע מלהגיב אודות התאונה הקשה והקטלנית הזו מתוך חשש של שיבוש מהלכי חקירה של משטרת התנועה. עם סיומה של החקירה והגשת כתב אישום כנגד הנהג, אוכל להתייחס לנושא".

תגובת פרקליטו של הנהג חיים ביטון טרם נתקבלה. לכשזו תתקבל נפרסמה לאלתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר