תעלומת הנווט השבוי

פרטים חדשים על רון ארד? "הוכה, עבר עינויים ומת ב-1988"

חשוד בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי מסר עדות בבית דין צבאי בלבנון וטען כי ראה את הנווט השבוי ב-1988: "הוא לבש בגדים רגילים, אך המצב שלו היה מעורר רחמים מרוב מכות" (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רון ארד בשבי (צילום: ארכיון)

כ-30 שנה לאחר נפילתו בשבי, פרשת רון ארד חוזרת לכותרות: חשוד בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי טען בעדות שמסר בבית דין צבאי בלבנון כי יש לו מידע על ימיו האחרונים של רון ארד. לפי עדותו, ארד מת בשנת 1988 לאחר שהוכה ועבר עינויים. למרות הכותרות בלבנון לפיהן "התעלומה אולי נפתרה", בישראל טוענים כי הפרטים שפורסמו סותרים מידע שהגיע בעבר לישראל.

לפי הדיווח, מופיד קונטאר, שחשד בשיתוף פעולה עם ישראל, אמר בבית הדין הצבאי: "אני רוצה לספר לכם את הפרטים. ב-1988 הייתי קצין בזרוע הצבאית של המפלגה. אחד מאנשי המפלגה באזור אל-פרזל בבקעת הלבנון התקשר אליי ודיווח לי שקבוצת צעירים מחזיקה באדם מסוים".

"הוא ידע הרבה שפות. אם דיברנו איתו בערבית, הוא ענה בצרפתית. אם דיברנו בצרפתית, הוא ענה בספרדית. אם דיברנו באנגלית, הוא ענה בצרפתית". בתקשורת הערבית דווח כי קונטאר אף אמר שהשבוי טען שהוא קצין ישראלי שהצליח להימלט מצידון.

לדברי קונטאר, השובים לקחו את אותו קצין ישראלי לעיירה דהור א-שוויר, כשהוא (קונטאר) מורה להם להלביש אותו בבגדים נקיים, לספק לו אוכל ולאפשר לו להתקלח.

"לא ראיתי אותו מיידית, אלא ביום השני. הוא לבש בגדים רגילים, אך המצב שלו היה מעורר רחמים מרוב מכות שקיבל במהלך החקירה. הוא לא היה יכול לעמוד. ביקשתי מהצעירים שיספקו לו אוכל ושיאפשרו לו להתקלח כדי שניתן יהיה להשלים את החקירה".

לטענתו, לאחר שעזב את האזור, סיפרו לו הצעירים כי הקצין הישראלי מת: "הם אמרו לי שהוא נכנס להתקלח ונשאר שם הרבה זמן. כשהם רצו לבדוק אותו, הם מצאו אותו ללא רוח חיים". קונטאר טען כי רק לאחר מכן הוא הבין כי ככל הנראה מדובר ברון ארד, הנווט הישראלי השבוי: "ברור שהוא מת בגלל תשישות וברור שהוא היה נתון למכות ולעינויים, כי ככה מנהלים חקירה".

לדבריו, הוא ביקש לקבור את השבוי והוא נקבר ביער בולוניא בהר הלבנון. עשר שנים לאחר מכן, כשהתפרסמו תמונותיו של רון ארד, הבינו חברי הקבוצה במי מדובר וקונטאר חזר לאדם שיצר עמו קשר ראשוני בנוגע לשבוי ואמר כי יש להוציא את עצמותיו מהקבר.

הדיון בבית הדין הצבאי נעצר לאחר שקונטאר אמר כי בעקבות המצב הוא ביקש להיפגש עם נשיא לבנון דאז אמיל לחוד. השופט הודיע כי בעקבות הזכרת שמו של נשיא המדינה הדיון יעבור להתקיים בדלתיים סגורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר