היסטוריה בישיבה הגדולה

ראש הישיבה הכריע: ישיבת מיר עוברת לשפה העברית

מאות תלמידי ישיבת מיר בירושלים שהאזינו לשיעור הכללי של ראש הישיבה הגרא"י פינקל הופתעו לשמוע כי הוא מוסר אותו בשפה העברית ולא כמקובל מזה עשרות שנים בשפת האידיש (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש הישיבה הגרא"י פינקל. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

מאות תלמידי ישיבת מיר בירושלים שהאזינו הבוקר (שני) לשיעור הכללי השבועי של ראש הישיבה הגרא"י פינקל הופתעו לשמוע כי הוא בוחר למסור אותו לראשונה בשפה העברית ולא כמקובל מזה עשרות שנים בשפת האידיש.

הגרא"י פינקל מסר את השיעור כללי בהיכל הישיבה המרכזי בסוגייה הנלמדת בישיבה בשפת העברית זאת פחות משבוע מאז התקדים בו מסר ראש הישיבה הטרי הגר"י שמואלביץ, ממלא מקום אביו הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל, לראשונה שיעור בהיכל הישיבה בעברית ולא באידיש.

צפו: השיעור כללי הראשון של הגר"י שמואלביץ בעברית בהיכל ישיבת מיר

לדברי תלמידים ראש הישיבה הגרא"י פינקל עשה זאת בכדי שלא יהיו שינויים שחלק מראשי הישיבה מוסרים את השיעור השבועי בהיכל הגדול בשפה זו וחלק בשפה זו.

לדבריהם מדובר במשהו ארכאי שכבר חלף מן העולם. "הגרא"י פינקל הבין שאין טעם לשמר מנהג עתיק רק בגלל שככה זה. הוא שם לב שבחורים רבים בעיקר ישראלים לא מבינים את שפת האידיש והבין שאין טעם להתעקש ולשמר את המסורת הוותיקה בעולם הישיבות זאת בעוד חלק ניכר מהתלמידים כלל לא מבינים את הסוגייה ואת השיעור".

"עדיף לוותר על האידיש ושכולם יבינו מאשר לשמר את המסורת ולאבד את הקשבת התלמידים", הם מסבירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר