עַל-אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה עֵינִי עֵינִי יֹרְדָה מַּיִם

חרפה בשריד בית מקדשנו: צפו ברפורמים שרים "שהחיינו"

לב מי לא יחרד אל מול התיעוד המזעזע שנראה הבוקר ליד שריד בית מקדשנו כאשר עשרות רפורמים ערכו חגיגה ב"כותל הרפורמי" שקיבלו מהממשלה ואף שרו את ברכת "שהחיינו" במעורב. צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרפורמים בכותל, הבוקר (צילום: Y.R; וידאו: באדיבות המצלם)

החרפה בכותל המערבי לשיא חדש: ה"רבנים" וה"רבות" הרפורמים הגיעו הבוקר (חמישי) לחגוג את ההכרה של ממשלת נתניהו והמפלגות החרדיות בקהילתם - לראשונה בהיסטוריה, באמצעות מתן רחבת כותל משלהם.

בקטע וידאו שהגיע לידי "כיכר השבת" נראים רגעי השיא של החגיגות כאשר ראשי הרפורמים בירכו מספר פעמים, בשירה מעורבת ומשותפת, את ברכת "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" על ההכרה והרחבה המחודשת שקיבלו מהממשלה.

גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל אמר כי "התפילה של מאות רבנים ורבות רפורמים בכותל היא התשובה הניצחת להסתה של המנהיגות החרדית הם ימשיכו להסית ואנחנו נמשיך ליצור מציאות פלורליסטית וסובלנית בישראל".

אחד ממתפללי הכותל המערבי הקבועים, המגיע למקום מדי בוקר, אומר ל"כיכר השבת" בכאב כי "המראות היו קשים מאוד לכל יהודי, הרגשתי מושפל עד עפר. זה היה נראה כי הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, המקום הכי קדוש לעם היהודי, נכבש מידינו".

כזכור, אמש מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', פרסמה גילוי דעת חריף במיוחד נגד ההכרה ברפורמים. "בלב כואב ובדאגה עמוקה לעתידו שלימותו ויחודו של עם ישראל, באנו להתריע מפני רעת וסכנת הרפורמים, שמעשיהם והנהגתם - הינם זיוף מוחלט של יסודות הדת והיהדות, וזאת אחר ששוב עלתה בעת האחרונה סכנתם, אם בהחלטה לתת מקום לטקסיהם סמוך לכותל המערבי שריד בית מקדשנו; ואם בהחלטה שמעניקה להם מעמד לענין גיור שהם עושים שלא כהלכה ובניגוד לתורתנו הקדושה", כתבו חברי המועצת.

עוד כתבו חברי המועצת כי "חללים רוחניים הרבה הפילה התנועה הרפורמית בתפוצות ישראל. אברים חיים נגדעו מהאומה הישראלית בעטיים, וידם עוד נטויה, להוסיף ולהרוס ולהדיח יהודים מיהדותם; ולהוליך שולל גויים, כאילו היו ליהודים - וחלילה מלתת להם דריסת-רגל גם כאן בארצנו הקד', ולאפשר להם להרוס ולחבל בכרמים הנטורים של עם ישראל ושלימותו, משום שבנפשנו הדבר.

"כבר הבענו דעתנו, דעת-תורה, כי אלה אשר אינם מאמינים בתורה משמים ועושים אותה פלסתר - אינם יכולים לייצג את המורשת היהודית המסורה לנו מדור לדור. עניני הלכה מסורים אך ורק לפוסקי ההלכה ומורי ההוראה שבכל דור ודור - "וזאת התורה לא תהא מוחלפת". וכל הירא והחרד לדבר ד', לא יתן חלילה ידו עמהם לשום צעד או מהלך".

המועצת הורתה לחברי הכנסת שלה, במכתב שפורסם הבוקר לראשונה ב"כיכר השבת" כי אסור להם לשתף פעולה עם הממשלה שמכירה ברפורמים, והורתה להם "להתנות את שיתוף הפעולה עם הממשלה בחקיקת חוק שהסטטוס קוו בענין דת ומדינה הקיים ומקובל זה עשרות שנים בישראל שלפיו מתנהלים כל ענייני הדת והיהדות ע"י האורתודוכסים ולא ע"י הרפורמים, חייב להישמר כפי שהיה".

גם מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס יצאה בחריפות נגד הרפורמים. "שמענו ותרגז בטננו בדבר מה שמבקשים מחריבי הדת לפרוץ פרצות בחומות היהדות, ולנעוץ ציפורניהם ברחבת הכותל המערבי ובמקוואות הטהרה בטקסיהם התפלים, כאשר כל מטרתם להחליש כח התורה, ופיהם דובר חלקלקות ובשם ה' יקראו, ועל כגון דא נאמר 'מי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי'", כתבו חברי המועצת.

הרבנים מציינים כי הורו ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי "לעשות כל שביכולתו ולהפעיל השפעתו להתנגד לדברים בכל תוקף גם בעניין המקוואות וגם בעניין הכותל המערבי, שלא לאפשר שום דריסת רגל של מחריבי הדת התנועות המסוכנות הרפורמים והקונסרבטיבים וכת דילהון במקום הקדוש, וכן לשים עיניו ולבו שלא תהיה בהם שום הכרה רשמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר