המחבל שרצח בחור ישיבה נמצא מת בבולגריה

עומר נאיף זאיד, מחבל ערבי שרצח בשנת 1986 את תלמיד הישיבה אליהו עמדי בעיר העתיקה בירושלים, נמצא מת בחצר שגרירות פלסטין בבולגריה. הפלסטינים: המוסד אחראי (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המחבל עומר נאיף זאיד (צילומסך)

כלי התקשורת בבולגריה מדווחים כי עומר נאיף זאיד - מחבל ערבי שרצח בשנת 1986 את תלמיד הישיבה אליהו עמדי בעיר העתיקה בירושלים והצליח לברוח ממאסר - נמצא מת בשעות הבוקר (שישי) בחצר שגרירות פלסטין במדינה.

זאיד הסתתר בחודשים האחרונים בבניין השגרירות, זאת מאחר וישראל דרשה מבולגריה את הסגרתו לישראל. ארגון הטרור "החזית העממית" כבר הודיע כי המוסד הישראלי אחראי לחיסול. נשיא הרשות אבו מאזן פרסם הודעת גינוי רשמית והורה להקים ועדת חקירה לבירור הנסיבות.

על פי הדיווחים, בשעות הבוקר התקבלה קריאה על אירוע אלימות בשגרירות הפלסטינית. כוחות ההצלה והמשטרה שהגיעו למקום גילו את המחבל כשהוא פצוע באורח אנוש בחצר השגרירות. לאחר זמן קצר נקבע מותו.

על פי משרד החוץ הפלסטיני הודיע כי הוא נמצא הבוקר כשהוא פצוע קשה בגינה שנמצאת בשטח השגרירות. הוא הובהל לבית חולים מקומי בסופיה ושם מת מפצעיו.

כאמור, זאיד הורשע בישראל כי בשנת 1986 הוא ושני פלסטינים נוספים רצחו בעיר העתיקה בירושלים את תלמיד הישיבה אליהו עמדי. זאיד הורשע ונידון למאסר עולם. ארבע שנים לאחר מעצרו הוא פתח בשביתת רעב ולאחר 40 יום הוא הועבר לבית חולים לחולי נפש בבית לחם.

בחודש מאי 1990 הוא הצליח להימלט מבית החולים ולאחר מכן לברוח מישראל לאחת ממדינות ערב ובשנת 1994 עבר להתגורר בבולגריה.

לפני כחודשיים דרשה ישראל מבולגריה להסגיר אותו לידיה בהתאם להסכם ההסגרה הקיים בין המדינות. השלטונות הבולגריים ניסו לעוצרו אך הוא כבר הספיק להימלט אל שגרירות פלסטין במדינה, שם הסתתר בחודשים האחרונים.

האירוע מגיע בתזמון מאוד רגיש מבחינת ישראל, זאת כאשר ראש ממשלת בולגריה מבקר בימים אלו בישראל ונועד עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין. למרות הטענות של הפלסטינים, על פי הערכות ישראל לא קשורה לאירוע ולא הייתה מסתכנת בחיסול שכזה כאשר ראש ממשלת בולגריה נמצא בישראל וכאשר היא בעיצומו של ניסיון להסגיר את המחבל לידיה בצורה חוקית.

ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל אכן ביקשה את הסגרתו של זיאד שהינו אסיר נמלט, אך את הידיעה על רציחתו למדנו מאמצעי התקשורת ואנו לומדים את הפרטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר