פרשה חסרת תקדים

דרמה בארצות הברית: חרדים חשודים בפרשת שחיתות גדולה

עשרות חוקרי FBI פשטו היום על בתי משפחות חרדיות בעיירות מונסי וקרית יואל ואספו מסמכים הנוגעים לפרשת שחיתות חסרת תקדים. בין החשדות: מימון ציבורי לישיבות שלא כחוק (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דאגה בקהילה החרדית בארה"ב: בשעות האחרונות (רביעי) פשטו עשרות חוקרי FBI על בתי משפחות חרדיות, בעיקר בעיירות מונסי ובקרית יואל מונורו, כשהם אוספים מסמכים הנוגעים לפרשת שחיתות חסרת תקדים, שחלק מהחשדות בה הם הסטת תקציבים, מימון ציבורי שהועבר ישיבות, שוחד והלבנות הון לצד עבירות נוספות.

החקירה מתנהלת סביב תוכנית ממשלתית בשם אי-רייט שהחלה בשנת 1998. תכליתה היתה לספק לספריות ובתי ספר, מחשבים חדשים, אינטרנט, טלפונים ועוד, כאשר הממשלה משקיעה בכך 4 מליארד דולר.

גם המוסדות החרדים קיבלו תקציבים במליוני דולרים, אלא שלפני כמה שנים החלו לצוץ בכלי התקשורת השאלות. היתכן שהמסודות לוקחים את הכספים למרות העובדה שאין מחשבים או אינטרנט במוסדות חרדיים? כך החלה החקירה להתגלגל בחשד שהמוסדות הוצאו כספים במרמה למטרות אחרות.

יצויין, כי חלק מהחשודים הינם בכירים בעיריות ובמשרדי הרשויות, חלקם אנשי עסקים חסידיים המחזיקים גם בתעודות זהות ישראליות. בתחילת השבוע דיווחו כלי התקשורת המקומיים במחוז רוקלנד על הסתעפות החקירה ועל כך שבכוונת חוקרי הרשויות לבצע מעצרים גם בקרב הקהילה החרדית. הערב (שעון ישראל) החל גל החיפושים.

בקהילה החרדית בטוחים כי מדובר בהלשנות של גורמים אינטרסנטים ומבטיחים כי "הכל ייגמר ללא כלום. זה עורבא פרח, חשדות שאין בהם ממש". מנגד, גורמים ממשלתיים טוענים כי מדובר בפרשה קשה שנחקרה במשך השנים האחרונות והעבירות חמורות ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר