דרמה בבית וגן

לוהט בירושלים: בחורי ישיבה עוכבו לחקירה בעימות עם שוטרים נגד הריסת ישיבת "פני שמואל"

כוחות משטרה גדולים הגיעו הלילה בכדי לאבטח את הריסת ישיבת "פני שמואל - נויבירט" ונתקלו במאות בחורי ישיבה שניסו להתעמת איתם. מספר בחורי ישיבה נעצרו על ידי המשטרה (חדשות, חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
ניידת משטרה ליד הישיבה, הלילה (צילום: כל העולם כולו)

דרמה בבית וגן: כוחות משטרה גדולים הגיעו הלילה (שלישי) למבנה ישיבת "פני שמואל - נויבירט" על מנת לאבטח את הריסת מבנה הישיבה. מאות תלמידי ישיבה מהשכונה הגיעו למחות על ההריסה ובמקום החלו חיכוכים עם כוחות המשטרה.

תלמידי הישיבות הסמוכות שהגיעו למקום החלו להפגין נגד המשטרה, זאת לאחר שטענו כי כוחות המשטרה הפתיעו אותם ופעלו בניגוד להסכמים שהושגו. במהלך המחאה נעצרו מספר תלמידים.

בתוך כך, ראש ישיבת "וולפסון" כינס הלילה שיחה מיוחדת בהיכל הישיבה, בה ביקש מהבוחרים שלא להיגרר לאלימות ולהישמע להוראות השוטרים. הרב וולפסון אמר בשיחה כי מי שמעוניין למחות יכנס לבית המדרש וילמד שם, אך בשום אופן לא להיגרר לאלימות ולחיכוכים מול כוחות המשטרה. "ישיבה צריכה לחנך את הבחורים לפעול בדרכי נועם, וגם אם מדובר במקרה מצער אסור לנו לגלוש לפסים אלימים" אמר ראש הישיבה.

כזכור, לאחר סאגה משפטית ארוכה שארכה כשנה ולאחר שנדמה כי כלו כל הקיצין, הישיבה ביצעה בשעות אחרי הצהריים באופן עצמאי את ההריסה בקומת הקרקע וקיימה את חלקה בהסכם הפשרה. אולם למרות זאת, המשטרה והעירייה הודיעו בשעות האחרונות כי צו ההריסה נותר בתוקף ויבוצע ביממה הקרובה.

תוך כדי ביצוע עבודות ההריסה, הגיע למקום אחראי על ביצוע צווי הריסה בעיריית ירושלים ירון אליאס, והודיע בשם מנהל המחלקה המשפטית חיים נרגסי כי ההריסה תבוצע ע"י העירייה - זאת למרות שהישיבה מבצעת את ההריסה בעצמה. "חבל על העבודה" הוא אמר לבני הישיבה בלגלוג, "אנחנו בכל מקרה נהרוס את הכל".

ההיערכות להרס הישיבה (צילום: כיכר השבת)

מאות מבני הישיבה הלנים ולומדים בבנין זועמים על "התרגיל המסריח" כהגדרתם של הנהלת עיריית ירושלים ונערכים לפינוי מתוכנן מחר בשעות הבוקר המוקדמות.

"על אף הנזק הכספי שראש הישיבה ספג" אמר אחד הבחורים בשיחה עם "כיכר השבת", "העירייה איננה מתחשבת ומתוך שנאה ללומדי התורה ואגו אישי החליטו היועצים המשפטיים לבצע את ההריסה. זאת על אף העובדה שהוועדה המקומית לתכנון ובניה החליטה כי ניתן להכשיר את המבנה באם תינתן ארכה לצו ההריסה".

"בני הישיבה לא מתכוונים לוותר בקלות על התנכלות שכזו. עיריית ירושלים והעומד בראשה ניר ברקת לא יצליחו להרים את ידיהם על לומדי התורה. היה לא תהיה".

מנגד, גורמים בעיריית ירושלים אומרים בתגובה ל"כיכר השבת" "בישיבה לא עמדו בשום סיכום. הם התעלמו והפרו את כל ההתחייבויות שלהם, לצערי הגדול. היום הם התחילו לפרק רק חלק של הגג של החדר אוכל, ללא הריסת קירות", אומר גורם בכיר בעירייה.

"מדובר ב-3 עבירות בניה, כל אחת של מאות מטרים, אחת בתוך הבנין בתוספת קומה פנימית שלימה. ו2 מחוץ לבנין, 1 תוספת קומה מפנאלית על הגג של 350 מטר. ותוך כדי ההליכים המשפטיים (4 ערכאות) הוסיפו סגירה של למעלה מ100 מטר בקומת הקרקע על החנייה".

"גם מפקד מרחב מוריה טוען שהם שיקרו אותו. גם מנכל העיריה והתובע העירוני. הפרו את כל הסיכומים. סיכמו איתם על ויתור הקומה הפנימית. ושהם יפרקו בעצמם את חצי מהקומה שבנו על הגג. ואת החלק של חדר האוכל בקומת הקרקע"

צילום: כל העולם כולו
צילום: כל העולם כולו
צילום: כל העולם כולו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר