פרשנות

"פרשת" דרעי / ישי כהן

דרעי הוא אולי הפוליטיקאי היחיד שלא מצליח להשאיר אנשים אדישים כלפיו, לטוב ולרע. בדיקה משטרתית על משהו שנבדק על ידי לא מעט עיתונאים ונשלל הופך למסע רדיפה וחגיגות מוקדמות (טור)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי בכניסה לביתו, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

"בדיקת המשטרה" יכולה מחד לזעזע את תנועת ש"ס אך מנגד, וכפי שמתאים לציבור הספרדי בכלל והשס"ניקי בפרט, להקפיץ אותה ולעזור לה להחזיר את המנדטים האבודים בדיוק כמו בימים הטובים.

אבל נתחיל מההתחלה. הדיווח בפתח המהדורה בחדשות 2 חולל "רעידת אדמה", כולם מנסים לברר מי הפוליטיקאי שנמצא במרכזה של פרשת השחיתות החדשה. השמות עפים באוויר, עמית סגל שומר על שתיקה ומתנצל, ואז, העיתונאים מקבלים הודעה מוזרה והזויה, עליה חתום שופט בית משפט השלום בראשון לציון.

בתחילה קראתי את המסמך כעוד "צו איסור פרסום" אך מהר מאוד הגעתי לשורה בה מוזכר שמו של אריה דרעי, הופתעתי ונדהמתי לגלות ששמו של החשוד לכאורה, מופיע בצו. קיוויתי שזה יישמר בין העיתונאים, אחרי הכל מדובר ב"צו איסור פרסום".

כמובן שהתבדתי במהירות. בתוך דקות ספורות, לא היה מכשיר סלולרי בו מותקנת אפליקציית הוואטסאפ, שלא קיבל את הודעת הצא"פ של השופט עם שמו של הבכיר מש"ס.

גם במשטרה מודים שמדובר במקרה נדיר שהשם מופיע בצו, זה כמעט ולא קורה. אבל אצל דרעי זה קרה. הוא השכיל להבין מהר שהציבור, בוודאי בוחרי ש"ס, יודעים שהכותרות מדברות עליו, ובצעד הראוי לכל שבח, פנה ליועהמ"ש וביקש ששמו יותר לפרסום.

מעבר להדלפה החמורה של שמו והפצת הצא"פ לכל דורש, הציק לא פחות את השמחה לאיד הדי מוקדמת של עיתונאים בכירים, חרדים לצד חובשי כיפות שקופות, משל ישבו והמתינו לרגע הזה, שלא נדבר על אוהדי מפלגת הימין 'יחד' שדאגו כבר להפיץ תמונות 'פוטושופ' בניסיון לפגוע. רוע מזוקק.

דרעי התעורר לבוקר לא ורוד במיוחד. על העמוד הראשי של 'ידיעות אחרונות' מרוחה תמונתו עם כותרת אכזרית "הפוליטיקאי שישב בכלא שוב מסתבך: דרעי חשוד בשחיתות". הכותרת זועקת שחיתות.

בדיקה שהפכה להרשעה. הכותרת ב'ידיעות אחרונות', הבוקר

בואו נניח את האמת על השולחן, מדובר בסך הכל בדיקה, כן - רק בדיקה בעקבות מידע שהגיע למשטרה. לא חקירה ובוודאי לא חקירה באזהרה, (שיתכן ובהמשך זה יקרה), אבל כבר עכשיו התקשורת מנסה לרצוח את שמו הטוב של דרעי. כאילו הוא כבר הורשע ועושה את דרכו למעשיהו.

שלא נדבר על ח"כ מיקי רוזנטל, הפוליטיקאי שקפץ בראש... שבטוח בהרשעת דרעי וכבר מצהיר שדרעי לא היה צריך להתמנות לשר.

באשר להשלכות של הפרשה החדשה, אם נסתמך על שלל העיתונאים הבכירים שבדקו את הנושא הדק היטב - היטב הדק, והגיעו למסקנה שאין ריח פלילי בפרשה, הרי שדרעי יקבל שוב את מעמד 'המזרחי הנרדף'. הנה, נפתחה בדיקה - אולי גם חקירה - השמיצו אותו ובסוף יצא נקי. אין ספק, כשדרעי נרדף הוא יודע להפוך את המצב למסחטת קולות בקלפי ואהדה אדירה ברחוב.

מנגד, אם הבדיקה תתגלגל לחקירה פלילית, תמונות של דרעי נכנס ללהב 433 יצבעו את הכותרות הראשיות והסיפור יימשך זמן רב, יתכן ויהיה מדובר בנזק קשה לתנועה המזרחית ששוב ידבק בה סמל השחיתות. נכון שהמנדטים החרדים מובטחים, אבל לא נצטרך להיות מופתעים אם ש"ס תרד מעט במספר המנדטים שלא לדבר על כך שהיא לא תצליח להגדיל את כוחה.

בש"ס בטוחים שהסיפור יגמר מהר מהצפוי. הם מודעים לכך שמדובר במצב לא נעים ומביך, אבל בטוחים שהפרשה תסתיים בתוך שבוע והציבור יבין שלהד"מ.

דבר אחד בטוח כבר הבוקר. מעמד 'הקבלת פני רבו' באצטדיון 'הארנה' בחול המועד פסח הקרוב מקבל משמעות אחרת. אם חשבנו שהאירוע יהיה קצת יבש כי לא מדובר בתקופת בחירות, אז הגיע הדיווח החדש ולוקח את 'הארנה' למקום חדש, תוסס, נלהב ועם הרבה שאגות.

חשוב לזכור, דרעי הוא אולי הפוליטיקאי היחיד שלא מצליח להשאיר אנשים אדישים כלפיו, לטוב ולרע. מה שמסביר היטב את התקווה הספרדית שהפרשה תיגמר בלא כלום ומאידך את החגיגות המוקדמות של שונאיו. אם לא שזה היה "דרעי", הדיווח הבדיקה על היה מזערי - אם בכלל.

ומילה לסיום.

בתקופת הבחירות, מערכת "כיכר השבת" קיבלה את הסיפור המדובר, אם אכן מדובר באותו הסיפור עליו כל העיתונאים מדברים, ומתוך אחריות ציבורית קיבלה המערכת החלטה לגנוז את התחקיר, בלי קשר לעובדה שתחקירן האתר בדק את הנושא והגיע למסקנה שלכאורה אין כאן חשד לשחיתות או לפלילים.

יצא לי לשוחח - אז - עם אריה דרעי על הנושא, היה נראה שהוא רגוע ולא מודאג, בטוח בעצמו, נקווה שאכן זה המצב ושהעכבר שהוליד כרגע הר יוליד מחדש עכבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר