שלוימל'ה ליום השבת

האזינו: "והוא ישמיענו" - הניגון ששלמה קרליבך הלחין בהר ציון ב-2 בלילה

למרות החשיפה הרבה לה זכה, את מרבית שיריו של ר' שלמה קרליבך הכירו רק חסידיו ההדוקים ביותר. "כיכר השבת" מפרסם בכל שבוע שיר נוסטלגי של קרליבך לקראת שבת. והשבוע: "והוא ישמיענו" (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(עטיפת האלבום)

במשך שנים רבות היה ר' שלמה קרליבך בלבם של רבבות עם להיטים נצחיים, אך את מרבית שיריו הכירו רק החסידים ההדוקים ביותר. לפני כמה שנים הוקם ערוץ יוטיוב אליו עולים מידי שבוע לכבוד שבת שיריו האגדיים של ר' שלמה. בכל שבוע, "כיכר השבת" מגיש לכם את השיר השבועי של ר' שלמה, לפני כולם.

(באדיבות ערוץ היוטיוב של שלמה קרליבך)

את השיר "והוא ישמיענו" הלחין רבי שלמה קרליבך בשעה 2 בלילה, לאחר אמירת סליחות בהר ציון, על פי ההערכות באלול 1967. לפני כיבוש העיר העתיקה, נהג קרליבך פעמים רבות להופיע בהר ציון, היות והכותל היה בשליטת הירדנים.

השיר יצא בשנת 1968, באלבום "שמעתי את הכותל שר".

התקליט הוקלט ב 31 באוגוסט 1968 (מוצאי שבת ז' אלול תשכ"ח) בהופעה בהיכל שלמה בירושלים. הכרטיסים לקונצרט הזה אזלו שבועות מספר לפני ההופעה.

בערב ההופעה, אלפים ממעריצי קרליבך צבאו על האולם בתקווה להשיג כרטיס. אולם למרבה הצער רובם נאלצו להשאר בחוץ. המשטרה נאלצה לפרוס כוחות ע"מ לשמור על הסדר במקום. לאחר ההופעה שלמה הלך לכותל כדי להתפלל ואליו הצטרף קהל רב.

לשיר גרסה מעט יותר קצבית, הנה היא לפניכם:

(באדיבות ערוץ היוטיוב של קרליבך)

לרבי שלמה ישנם שירים רבים על קדושה ובהם, ממקומך (כמה לחנים), ממקומו הוא יפן, משרתיו שואלים, והוא ישמיענו, הוא אלוקינו, ימלוך, יחד, ועינינו תראינה (2 לחנים) את כולם תוכלו למצוא בערוץ היוטיוב של רבי שלמה קרליבך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר