חשיפת כיכר השבת

"אסור לשבת איתך" • קרע עמוק בין שני רבני העיר ירושלים

קרע עמוק בין שני רבני העיר ירושלים, הגר"ש עמאר והגר"א שטרן, שהגיע לשיאו השבוע, כשהרב עמאר הטיח ברב שטרן: "אסור לשבת איתך. ממתי אתה פוסק?!" • ומה הגיב הרב שטרן? (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
רבני העיר ירושלים הגר"ש עמאר והגר"א שטרן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חשיפת כיכר השבת: קרע עמוק ומתמשך בין רבני העיר ירושלים, הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר והרה"ג אריה שטרן, כך נודע ל"כיכר השבת". בשיאו הטיח הרב עמאר ברב שטרן: "אסור לשבת איתך". בתגובה, התבטא הרב שטרן: "אני לא מבין את הנוסחה של שני רבנים".

שנה וחצי מאז נבחרו לרבנות העיר ירושלים, והקשר בין שני הרבנים עלה בחודשים האחרונים על שרטון. השניים לא נפגשים זה עם זה, מלבד ישיבות רשמיות עם מפקחים, ראש העיר וכד', כך נודע ל"כיכר השבת".

במסדרונות המועצה הדתית לא מדובר בסוד, כל עובד זוטר מכיר את המתח הקיים בין שני הרבנים, אך לאחרונה הקרע הפך להיות עמוק, האשמות הדדיות ואף הטחת האשמות לעיני העובדים.

שיאו של הקרע התרחש אתמול (רביעי), עת התכנסו מפקחי הכשרות לישיבה בראשות שני הרבנים. במהלך הדיון עלה הנושא של בית מלון 'יהודה', שם הפעילו 'רמקול שבת' בחג הפסח, על סמך ההיתר של מכון 'צומת'.

בהמשך הדיון עסקו הרבנים בנושא שימוש ב'קולנועית' בשבת. הגר"ש עמאר הביע את דעתו כי הדבר אסור מדאורייתא וציטט את פסקיו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. הגר"א שטרן התערב ואמר כי מכון 'צומת' המתיר זאת מסתמך על הגר"א שפירא, הגר"מ אליהו והגר"ש ישראלי ומי שמתיר יש לו על מי לסמוך.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הוויכוח תקף הרב עמאר בחריפות את הרב שטרן ובין היתר אמר לו: "אתה רומס סידרתי של הפסקים של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. יש לי עשרות הוכחות לכך".

"אי אפשר לשתוק. אסור לשבת איתך. ממתי אתה פוסק?!", הוסיף הרב עמאר בזעם.

הרב שטרן לא הגיב לרב עמאר אך מאוחר יותר אמר בכעס: "אני לא מבין את הנוסחה של שני רבנים".

גורם במועצה הדתית ירושלים סיפר ל"כיכר השבת": "אין קשר בין הרבנים, זה לא שיש רק מתח, פשוט אין שום יחסים. הקרע הוא עמוק יותר ממה שנראה, לפעמים זה נראה בציבור לפעמים לא".

מלשכת הרה"ג אריה שטרן נמסר: "דיון הלכתי מקומו בבית המדרש במסגרת מ"ח קנייניי התורה המוכרים ולא על גבי התקשורת, הרב שטרן בנושא זה ובפסיקתו בכלל, נסמך על גדולי ישראל מכל הדורות וביניהם גם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל . הרב חרד לכבודו התורה של בעל היביע אומר זצ"ל ומייחל ליום שבו גם רבנים אחרים בירושלים ינהגו באותה הצורה".

לדבריהם: "הרב שטרן משמש מעל 40 שנה כראש מכון הלכה ברורה וביאור הלכה במרכז הרב , מכון שבו מבררים את שיטות הראשונים והאחרונים בסוגיות הש"ס עד להלכה עצמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר