תרבות או הסתה?

שחקן בהצגת השנאה ל'כיכר השבת': "ביקשתי לשנות קטעים"

נתי רביץ, שמשחק בהצגה המקוממת 'פליישר', אומר ל"כיכר השבת" כי דרש לשנות קטעים בהצגה בכדי להציג חרדים בצורה אוהדת. תיאטרון 'הבימה': "חלק מהציטוטים הושמטו בעריכה" (חדשות)

דוד פריד | כיכר השבת |
(צילום: ערן דרור לבנון)

למרות ההתבטאויות החמורות שמושמעות כלפי הציבור החרדי בהצגה הישנה-חדשה "פליישר" שעלתה לאחרונה בתיאטרון 'הבימה', השחקן נתי רביץ שמציג בה סבור כי היא איננה כנגד הציבור החרדי. הקטעים החריפים מתוך ההצגה מתפרסמים בפתחה של סדרה חדשה של אבישי בן חיים, הפרשן לענייני חרדים של ערוץ 10.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר רביץ כי "ההצגה מציגה סטריאוטיפים על החרדים והחילונים כאחד". לדבריו, למרות שרבים מבין הצופים בהצגה רואים בה הצגה בעייתית בהתייחסותה לציבור החרדי, "לעומתם יש רבים שבעיניהם ההצגה היא דווקא פרו-חרדית".

רביץ שהתקרב אל הדת לאחרונה, סיפר כי ההצגה המקורית הייתה אמורה להיות יותר בעייתית מבחינת הציבור החרדי, וכי הוא דאג לשנותה כך שלא תציג את החרדים בצורה בוטה במיוחד.

"דווקא בגלל שאני מכיר את הציבור החרדי ואת הדת ויודע שיש בחרדים הרבה מעלות, החלטתי לבקש את שינוי ההצגה, כך שיציג את החרדים בצורה יותר אוהדת" אומר רביץ.

לדבריו, "ההצגה אינה צריכה לרדת" היות ו"היא מצביעה על דברים בעייתים שצריכים תיקון". הוא מוסיף כי ההצגה נגמרת במעשה עילאי של הרב, דבר שמציג את החרדים בצורה 'נפלאה', כלשונו.

קטע מההצגה (באדיבות חדשות 10)

ההצגה שתעלה בקרוב בהבימה שודרה כבר בשנות התשעים המוקדמות ועוררה כבר אז סערה. ההצגה, 'פליישר', מכילה ביטויים קשים המופנים כלפי הדת בכלל וכלפי הציבור החרדי בפרט. בהצגה מכונים החרדים בין השאר: "שחורים", "זורקי אבנים ונוכלים". הדת מתוארת בהצגה כסיפור שבה "הנוכל הראשון פגש את האידיוט הראשון" (עפ"ל).

מהתיאטרון הלאומי הבימה נמסר: "התיאטרון הלאומי הבימה שב ומביא אל מרכז הבמה קונפליקט חברתי. תפקידו ומחוייבתו של הבימה כתיאטרון לאומי הוא להציב מראה למציאות בה אנו חיים ולעורר דיון ציבורי ודיאלוג בין הזרמים השונים בחברה הישראלית . "פליישר" עוסקת ביחסי חרדים-חילונים ומשרטט דרמה המבטאת את השסע שבין זרמים אלו".

"חלק מן הציטוטים כלל אינם מופיעים בהצגה (כפי הנראה הושמטו בעבודת העריכה של המחזה לקראת הצגתו) וחלקם מובאים בקונטקסט דרמטי שחשוב להבינו בהקשר הכולל. כמו כן, צפייה במחזה כולו מעידה על הקפדה ואיזון של הקולות המושמעים בו וזאת בכדי שהשיח יוכל לבטא את העמדות השונות של כלל המעורבים בדרמה חברתית זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר