התגובה הסלחנית של שרת התרבות

מירי רגב על ההסתה בתיאטרון נגד החרדים: "חופש הביטוי"

"החרדים חיות רעות" ש"מבינים רק כוח"? את שרת התרבות מירי רגב, הביטויים החומרים הללו, לא מרגשים. מלשכתה נמסר ל'כיכר השבת' כי היא מנועה מ"התערבות ופגיעה בחופש הביטוי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
"חופש הביטוי". השרה מירי רגב (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

הציבור החרדי הזדעזע אמש (ראשון) מהביטויים הנאמרים בהצגת "פליישר" בתיאטרון הבימה, כפי שפורסמו ב"כיכר השבת", כאשר בין היתר נאמר כי "החרדים חיות רעות" ו"מבינים רק כוח", אלא שבאופן מפתיע, שרת התרבות והספורט מירי רגב חושבת אחרת ולדבריה מדובר ב"חופש הביטוי".

קרא עוד:

הדברים פורסמו לראשונה ב"כיכר השבת", מתוך סדרת כתבות החדשה של העיתונאי אבישי בן חיים בערוץ 10.

כזכור, גיבורי המחזה 'פליישר' אומרים בין היתר: "אם לא הייתי נולדת יהודיה אני הייתי האנטישמית הכי גדולה"; הם מכנים את החרדים: "חיות רעות", "אלה לא בני אדם", "שחורים", "עם האדוקים צריך לדבר בשפה שלהם בכסף", "מעיל שחור באמצע אוגוסט, זה מסריח'', "הם רוצים סנהדרין, לא פרלמנט, הם רוצים מדינת הלכה", "הלכה להשתטח על קברי צדיקים, כמו פרימיטיבים''.

עוד נאמר במחזה כי "השחורים, תראה אותם, כמו בשטייטל, בשביל זה בנינו מדינה?", "אפילו לחיות טרף יש נשמה, לא לאלה'', "האדוקים הם עכשיו הכוח כאן, אני שונא אותם'', "עוד מעט כל המדינה תהיה שלהם'', "שטן יודע להתחפש בהרבה תחפושות, גם בתחפושת של רב''.

במשרד התרבות בחרו שלא להתרגש מהדברים ומההסתה שלוחת הרסן נגד הציבור החרדי ומסתפקים בטענה כי זה חלק מ"חופש הביטוי".

קטע מההצגה (באדיבות חדשות 10)

בשם המשרד והשרה מירי רגב נמסר ל"כיכר השבת" כי "נכון להיום משרד התרבות מנוע על פי חוק מהתערבות בתוכן המוצג במוסדות אותם הוא מממן. בסמכותו של משרד התרבות לפנות למשרד האוצר בתלונה רק באם התוכן המוצג עבר על חוקי המדינה כגון ביזוי הדגל, הסתה לאלימות וכדומה על פי סעיף 3ב' לחוק התקציב.

"מכיוון שהדברים הנ"ל אינם עונים על סעיף זה אנו מנועים מהתערבות ומפגיעה בחופש הביטוי".

מהתיאטרון הלאומי הבימה נמסר ל"כיכר השבת" כי "התיאטרון הלאומי הבימה שב ומביא אל מרכז הבמה קונפליקט חברתי. תפקידו ומחוייבתו של הבימה כתיאטרון לאומי הוא להציב מראה למציאות בה אנו חיים ולעורר דיון ציבורי ודיאלוג בין הזרמים השונים בחברה הישראלית . "פליישר" עוסקת ביחסי חרדים-חילונים ומשרטט דרמה המבטאת את השסע שבין זרמים אלו".

"חלק מן הציטוטים כלל אינם מופיעים בהצגה (כפי הנראה הושמטו בעבודת העריכה של המחזה לקראת הצגתו) וחלקם מובאים בקונטקסט דרמטי שחשוב להבינו בהקשר הכולל. כמו כן, צפייה במחזה כולו מעידה על הקפדה ואיזון של הקולות המושמעים בו וזאת בכדי שהשיח יוכל לבטא את העמדות השונות של כלל המעורבים בדרמה חברתית זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר