מחריד

כתב אישום נגד משגיח על תקיפות אכזריות של בנות משפחתו

כתב אישום חמור הוגש נגד משגיח בישיבה בירושלים בגין שורת עבירות חמורות שביצע במשך שנים בבנות משפחתו מאז שהיו ילדות • "הפך את הנפגעות לכלי לסיפוק יצריו ותאוותיו" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
החשוד (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) אל בית המשפט המחוזי בעיר נגד רב ומשגיח בישיבה בעיר, בגין עבירות קשות של התעללות ותקיפות אכזריות במשך שנים בבנות משפחתו מאז היו ילדות קטנות.

יצוין כי מנזה מספר שנים שהחשוד אינו משמש כמשגיח בישיבה ועסק שם בעבודה אחרת. כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד ארז פדן ועו"ד מרים בן גל.

על פי כתב האישום מעשיו של הנאשם ,שהינו דמות רוחנית מוכרת, החלו בהיותה של אחת המתלוננות כבת 6 ונמשכו במשך שנים ארוכות גם בבנות משפחה נוספות, תוך שימוש במצגי מרמה ומניפולציות מסוגים שונים.

הנאשם טען על פי כתב האישום באוזני הילדות כי המעשים מותרים על פי ההלכה ואף מהווים מצוה וכן הסביר כי בכך מתקן תיקונים בנשמת הנפגעות.

על פי כתב האישום ניצל המשגיח את סמכותו הרוחנית ואת מעמדו המכובד בקהילה לצד היותו תומך כלכלי במשפחה על מנת להעצים את התלות בו ובמעשיו החמורים.

החשוד בביהמ"ש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"במעשיו החמורים כלפי המתלוננות מגיל רך ולאורך השנים, הפך הנאשם את הנפגעות לכלי לסיפוק יצריו ותאוותיו", נכתב בכתב האישום. "הנאשם השיג שליטה עליהן באופן ששלל מהן יכולת ליתן הסכמה חופשית, להתנגד למעשיו ולהבין את טיבם ומשמעותם האמיתיים".

בין היתר, מתאר כתב האישום כיתד באמצעות טיעונים הלכתיים שקריים, שכנע הנאשם את אחת הקורבנות בצדקת מעשיו, זאת לאחר שהתלוננה בפניו כי מעשיו נוגדים את ההלכה.

הנאשם הציג בפניה על גבי מחשב נייד ובגמרא אסמכתאות הלכתיות כביכול המתירות את המעשים. "הנאשם הסביר לב' כי ביקוריו אינם מהווים עבירה של "ייחוד" שכן קיים היתר הלכתי של "בעלה בעיר" המתיר לנאשם ולב' לשהות לבדם בבית" מתאר כתב האישום. "כמו-כן הסביר הנאשם לב' כי מעשיו מותרים מדין "עד אחד נאמן באיסורין" שכן הנאשם מהווה עד אחד אשר מתיר את האיסור".

בנוסף, טען בפניה התוקף האכזרי כי "שאלותיה מהווים זלזול בגדולי ישראל וכי שאלות אלו נובעים מתוך בעיית ה"נרווים" שלה", ולפיכך אסר עליה להמשיך ולשאול.

באשר לתקיפתה של מתלוננת נוספת, נכתב כי על מנת להשיג את שיתוף הפעולה המלא שלה וכדי להעצים את תחושת החובה והתלות, נהג לתת בידה סכום כסף של כמה מאות שקלים בכל פעם, שתעבירם בסתר לידי הוריה אשר סבלו מקשיים כלכליים.

הנאשם נתן לה להבין כי מתן הסיוע הכספי החיוני להוריה קשור לשיתוף הפעולה ולהיענותה למעשיו החמורים. היא היתה נוטלת את הכסף מידי הנאשם ומניחה אותו בסתר על שולחן בבית הוריה. הנאשם היה מספר לה בהזדמנויות רבות על חובות כספיים שהוא מכסה לאביה וכמה הוא עוזר לו.

לפי כתב האישום, המעשים החמורים נעשו פעמיים או שלוש בשבוע, במשרדו של הנאשם, בביתו, בישיבה וברכבו במקומות שונים, וכן פעם אחת בדירה של תלמיד הישיבה אשר נסע לחו"ל. כעשרה מפגשים נערכו בבית מלון קראון פלאזה בירושלים בחדר שהנאשם שכר.

"כיכר השבת" נמנע מסיבות מובנות מלפרט את העבירות המזעזעות ומסמרות השיער שבוצעו לאורך שנים ומוצגות בכתב האישום המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר