"הטפה פמיניסטית"

הסכנה בחרדית שמנהלת את לשכת הנשיא / דב הלברטל

הלברטל לא ראה את הראיון של רבקה רביץ לסיוון רהב מאיר, אבל זה מספיק לו כדי להזהיר מ"סכנתן של שתי פמיניסטיות אלה לחברה החרדית המצדיקה את הוקעתן ואת הוצאתן מכלל החברה" (טור, חרדים)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
רבקה רביץ וסיון רהב מאיר (צילום: יונתן זינדל ופלאש 90)

מנהלת לשכתו של נשיא המדינה, היא אישה חרדית. כך גם מגדירה את עצמה אשת הטלוויזיה. שתיהן נושאות באישיותן ובהתנהלותן את הבשורה החדשה והעגומה של הפמיניזם החרדי. ללא שמץ של ספק, ניתן להגדיר את התופעה כסוג של פריצות.

מנהלת הלשכה התראיינה לאחרונה בתוכנית טלוויזיה אצל אשת התקשורת, בניסיון למצב את הצלחתה המדומה כאשה חרדית בתודעת הרבים. לא ראיתי את התוכנית, ואין לי כל צורך לראותה כדי להבין שמדובר בשתי פמיניסטיות בוטות המפרכסות זו את זו.

חומרת התופעה היא בכך, שלשתיהן יש השפעה ושתיהן נחזות כחרדיות. האחת היא כלתו של מי שהיה חבר כנסת מטעם יהדות התורה – בזכותו זכתה במשרתה, בבחינת פוליטיקאי מביא פוליטיקאית - והשנייה היא כתבת בטלוויזיה שחזרה בתשובה.

ההטפה הפמיניסטית שלהן, לא נעשית בהכרח באופן גלוי. אבל דווקא הדרך הסמויה בה היא נעשית, היא המסוכנת יותר. שתיהן נשים מוחצנות, אוהבות פרסומת. מנהלת הלשכה עוד מתהדרת בכך שהיא לומדת לתואר שלישי. הרי חותנה, חבר הכנסת, בתוקף היותו נציג היהדות החרדית, היה אמור להיות גדול המטיפים נגד לימודים אקדמיים. זה כנראה גם אחד המחירים שמשלם בית של עסקנות חרדית.

הראיון של רביץ בערוץ 2

אבל הבעיה היא לא רק זאת. גם מנהלת הלשכה וגם הכתבת משדרות נאצלות שבשאיפה להצלחה הקרייריסטית, להישגיות ולמימוש העצמי. דבר שמנוגד לכל ערכי החרדיות, ובפרט ככל שמדובר באשה ובאם היהודייה. הדוגמא האישית שלהן עומדת בסתירה מוחלטת לצניעותה, פשטותה ומסירותה של האישה היהודית למשפחתה, ליראת השמים ולמצוות, גם אם היא עובדת לפרנסתה. האישה החרדית היודעת את יעודה, מבינה שמטרתה היא בית של תורה.

ניהול לשכת הנשיא, הוא תפקיד תובעני, המצריך מסירות מוחלטת והזנחת כל יעוד אחר. לכל הפחות מבחינת התודעה האישית. אני יודע זאת כי שימשתי כראש לשכת הרב הראשי לישראל, ובמסגרת זו הכרתי את לשכת הנשיא. זהו גם מפגש עם סוג של זוהר מזויף, המעמיד את האישה החרדית בניסיונות קשים. אוכל לומר גם זאת ללא שמץ של ספק, שמנהלת הלשכה ובעלה, התומך בה, כבר איבדו את ישותם החרדית.

אלא שבגלל מעמדן, והרשתות החברתיות החרדיות, הן משפיעות במישרין או בעקיפין על מעמד האישה החרדית. השפעתן חמורה. כתבת הטלוויזיה החלה לאחרונה בהעברת שיעורים בפרשת השבוע. היא ניצלה כל במה תקשורתית אפשרית כדי לעשות לכך תעמולה. מעולם לא הייתה תופעה שאשה חרדית עמדה על במות ומטיפה דעת תורה לרבים. זה מעמיד בספק גדול את עצם הכדאיות בחזרתה בתשובה. כי אם התוצאה היא ההשפעה הפמיניסטית הבוטה על נשות החרדים, עדיף היה שתישאר חילונית.

סכנתן של שתי פמיניסטיות אלה לחברה החרדית, מצדיקה את הוקעתן ואת הוצאתן מכללה של חברה צנועה ומוסרית זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר