"המשפחה שבורה, הם לא ידעו"

פרטים חדשים על העוקץ של ראש הכולל: גם קרן צדקה בסכנה

במשפחתו של ראש הכולל שעקץ עשרות אברכים וברח מהארץ טוענים כי לא ידעו על ההסתבכות שלו עד לימים האחרונים. קרן צדקה שהוקמה לטובת משפחתו של העוקץ נמצאת בסכנה (חדשות,חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Olivier Fitoussi /Flash90)

חשיפת "כיכר השבת": עסקנים בקהילה החרדית בירושלים המעורים בפרטי פרשת העוקץ שנחשפה אמש (רביעי) ב"כיכר השבת", במסגרתה עקץ לכאורה ראש כולל מוכר בקהילה עשרות אברכים, שופכים הבוקר אור על פרטים נוספים בפרשה בשיחה עם "כיכר השבת".

לדברי העסקנים, משפחתו של ראש הכולל שנחשפה לקשיים רק בימים האחרונים שבורה ורצוצה וקרן לאיסוף תרומות שהקימה אחת מעמותות הצדקה בחודשים האחרונים לטובת משפחתו של ראש הכולל בעקבות פטירת אביו, נמצאת גם היא בסכנה. העסקנים חוששים כי הקרן שהוקמה כאמור לרווחת המשפחה - תשמש לכיסוי של חלק מהחובות הגדולים שהותיר אחריו ראש הכולל שנמלט מהארץ.

במקביל, קרובי משפחתו של ראש הכולל מספרים כי בימים האחרונים קיבלו "מבול של טלפונים" מאברכים שמנסים להגיע לראש הכולל, חלקם עדיין לא מבינים כיצד צ'ק הערבות שנתנו לו עבור הלוואות מזעריות בגמ"חים, הגיעו לציינג'ים תמורת סכומים של למעלה מ-100,000 שקלים במקרים מסוימים.

קרובי משפחתו של ראש הכולל טוענים כי לא היו מודעים לגודל המשבר, וכי רק בסוף השבוע האחרון, לאחר שהוא נעלם, הם הבינו כי הוא בעל חוב גדול. נכון לעתה, בני משפחתו הקרובים טוענים כי הם אינם יודעים להיכן הוא נמלט והיכן הוא שוהה.

מנגד, מעדויות שונות שהגיעו ל"כיכר השבת", גם בשבוע האחרון, לאחר שהחלו לצוץ שמועות בקהילה על חובות שצבר ראש הכולל, הוא עדיין ניסה לבקש הלוואות של עשרות אלפי שקלים מחבריו כמו גם מאנשים זרים.

אדם ממנו ביקש ראש הכולל הלוואה בשבוע שעבר, סיפר בשיחה עם "כיכר השבת": "ראש הכולל שלח אליי את קרובי משפחתי על מנת לשכנע אותי. היה משהו מוזר, הוא אדם מכובד והוא ממש התחנן לקבל הלוואה של כמה עשרות אלפי שקלים לשבוע. בסוף הסכמתי, ורק בנס ברגע האחרון התקשר אליי קרוב משפחה שביקש ממני לתת את ההלוואה ואמר לי שיש שמועות שהוא מסובך".

"זה ממש נס, אני לא יודע מה הייתי עושה אם הייתי מעניק לו את ההלוואה, אין לי אלא לרחם על עשרות האברכים שנפלו ועכשיו יאלצו לחפש דרכים לצאת מהפלונטר הזה" הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר