לא רק צ'קים וערבויות

עדויות חדשות: "שיטת הסמארטפונים" של ראש הכולל העוקץ

שוק הסמארטפונים, ההתחייבויות לאברכים בהן הוא לא עמד - ומנהל הסניף של 'סלקום' שידע וסייע? נעקצים בפרשת ראש הכולל ל"כיכר השבת" מספרים על דרכיו של הנמלט להשיג קו אשראי (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילומים: Uri Lenz/FLASH90, shutterstock)

שעות לאחר שפרשת העוקץ החדשה במגזר החרדי נחשפה ב"כיכר השבת", שיטות הפעולה לכאורה של העוקץ מתגלות: נפגעים מהעוקץ ששוחחו ביממה האחרונה עם "כיכר השבת", מספרים על שיטות הפעולה של ראש הכולל, בין היתר באמצעות שוק מכירת מכשירי סלולר מחברת "סלקום". לטענת אחד הנפגעים - מנהל בחברה ידע על מעשיו המפוקפקים של ראש הכולל ואף שיתף איתו פעולה.

קראו גם:

על פי העדויות שהגיעו ל"כיכר השבת", מלבד העברת צ'קים של אברכים לציינג'ים שונים בישראל כערבות תמורת סכומי כסף גבוהים בהלוואות בריבית גבוהה, האברך נהג לרכוש מכשירי סלולר יקרים ברשתות הסלולר ולמכור אותם באופן פרטי.

אחד הנפגעים בפרשה מספר ל"כיכר השבת" על השיטה לכאורה: "הוא פנה אליי ולעוד קרוב ל-20 אברכים בחודשים האחרונים, וביקש שנרשום על שמנו מכשירי טלפון שהוא רוכש בסלקום ומוכר בשוק הפתוח".

כך, ראש הכולל הוציא מכשירים מחברת סלקום במחיר מלא ורשם אותם על שמם של אברכים כשהוא מספר כי בעוד חודשיים הוא יעביר את המכשיר לחשבונו. בינתיים, הוא מכר את המכשירים בשוק הפתוח במחיר מוזל משמעותית - וכך יצר לעצמו קו אשראי. האברך מספר כי ראש הכולל נהג כאמור להבטיח כי חודשיים לאחר מכן הוא יעביר את הבעלות על הטלפונים על שמו - מה שלא קרה בפועל, כך שהאברכים נאלצו להמשיך בתשלום עבור מכשיר שלא קיבלו.

לטענת האברך ששוחח עם "כיכר השבת", מנהל בסניף של חברת סלקום בירושלים היהי מודע לשיטה של ראש הכולל, אישר גם מכירות שנעשו ללא ידיעת האברכים ואף ייעץ לראש הכולל כיצד למכור את המכשירים. האברך מספר כי היה עד לשיחה שהתנהלה בין ראש הכולל למנהל הסניף, במהלכה אמר לו האחרון כי הוא יסייע לו במכירת המכשירים וביקש ממנו לרכוש עוד מכשירים כדי שהמנהל יוכל "לעמוד ביעדים".

"זה היה קו האשראי שלו" מספר האברך, "אני לא חושב שהוא הגיע עם מטרה לעקוץ, הוא בעיקר חסר אחריות. הוא לקח הלוואות גדולות מאוד, גלגל אותם במשך תקופה, ובסופו של דבר הכל התפוצץ" הוא אומר.

יודגש כי עד לשעה זו, ככל הידוע ל"כיכר השבת", אף אחד מהנעקצים עדיין לא הגיש תלונה במשטרה על מעשיו של ראש הכולל שנמלט לאחרונה לחו"ל. חלק מהנעקצים אומרים ל"כיכר השבת" כי הם חוששים לפנות למשטרה בגלל הבעיה ההלכתית של "מוסר" אך הם מתייעצים עם רבנים לגבי הטיפול בפרשה.

בסלקום לא הגיבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר