לאחר שסבל מפרקינסון: מוחמד עלי מת בגיל 74

המתאגרף מוחמד עלי מת בסוף השבוע בגיל 74, לאחר שסבל ממחלת הפרקינסון. נשיא ארה"ב אובמה ספד לו: "הוא היה הגדול ביותר. נקודה. אם היית שואל אותו, הוא היה אומר לך שהוא השני". בתו של עלי, פעילה יחד עם היזם החרדי חיים יעקב ליבוביץ בניסיון למצוא תרופה למחלות חשוכות מרפא (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

המתאגרף מוחמד עלי מת במהלך סוף השבוע בגיל 74 לאחר שסבל ממחלת הפרקינסון. דמויות רבות ברחבי העולם ספדו לעלי שלצד היותו אלוף עולם באגרוף, נודע בשל פעילותו הפוליטית. נקודה בולטת בהיסטוריה של עלי היא שכמוסלמי, הוא סירב להתגייס לצבא האמריקני במלחמת וייטנאם ובעקבות כך רישיון האגרוף שלו והתואר המכובד בוטלו והוא אף היה אמור להישלח למאסר.

רשדה עלי, בתו של המתאגרף האגדי, פעלה בשנים האחרונות יחד עם איש העסקים החרדי חיים יעקב ליבוביץ', בניסיון לפתח תרופה לטיפול במחלות חשוכות מרפא בהן ניוון שרירים ופרקינסון.

בראיון שהעניקה ב-2010 ל"דה מרקר" סיפרה רשדה עלי על שיתוף הפעולה עם איש העסקים החרדי: "אני מוסלמית והוא יהודי אורתודוקסי, אבל סבא וסבתא שלי וגם אבי לימדו אותי להתייחס לכל אדם כאדם. למדתי שבכל תרבות יש אנשים טובים ויש אנשים רעים. צבע, גזע או דת אינם חשובים - מה שחשוב הוא האדם עצמו. חייתי עם אנשים מתרבויות שונות. אני שמחה מאוד להיות בקשר עם חיים".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ספד לעלי ואמר כי הוא "היה הגדול ביותר. נקודה. אם היית שואל אותו, הוא היה אומר לך שהוא השני. אנחנו מודים לאל שהתמזל מזלנו להכיר אותו, אפילו לפרק זמן קצר, שכולנו התברכנו בגדול מכולם בימי חיינו".

נשיא ארצות הברית ציטט דברים שאמר עלי בעבר: "אני אמריקה. אני החלק שאתם מסרבים להכיר בו, אבל תתרגלו אליי - שחור, בטוח בעצמי. שמי אינו שמך. דתי אינה דתך, המטרות שלי הן של עצמי. תתרגלו אליי". לדברי אובמה: "הוא לחם על מה שהיה נכון. הוא לחם עבורנו. הוא עמד לצד מרטין לותר קינג ונלסון מנדלה גם כשהיה קשה, דיבר כשאחרים שתקו".

"גם כאשר כוחותיו הפיזיים של מוחמד עלי דעכו, הוא הפך להיות כוח עוצמתי יותר למען השלום והפיוס ברחבי העולם" אמר הנשיא אובמה. "צפינו בו בקרב הגדול ביותר שלו, הקרב נגד המחלה שהכריעה את גופו, אך היא לא הייתה מסוגלת להסיר את הברק מעיניו. מוחמד עלי טלטל את העולם, וטוב שכך. מישל ואני שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחתו ומתפללים שהלוחם הגדול ביותר ינוח בשלום".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר כי "מוחמד עלי היה גיבור ילדותי. בחדרי בכנסת תלוי פוסטר שלו ובביתי יש זוג כפפות שהוא חתם עליהם. עלי לא פחד מכלום. הוא המציא חוקים משלו גם בזירה וגם מחוץ לה, ואמר לעולם שככה הוא פועל גם אם זה לא מוצא חן בעיני מישהו. כמתאגרף הוא ידע תמיד להשתנות עם הקרב, כאדם הוא סירב להשתנות אפילו אם זה היה כרוך בקרב. באמצע הוא הצליח להיות יפה ומצחיק ומקורי".

"מה שהפך אותו לגדול המתאגרפים בכל הזמנים היא לא רק הטכניקה המופלאה שלו, אלא גם יכולתו לחזור מכישלון. הוא הושעה מסיבות פוליטיות, הוא נעצר, הוא הפסיד, הוא התאגרף פעם 12 סיבובים עם לסת שבורה, אבל הוא תמיד חזר. ממנו למדנו שהניצחון הוא היכולת להישאר על הרגליים אחרי שכל האחרים הרימו ידיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר