זעזוע ושאט נפש מחילול הקודש

בפריצות ותערובת: הרפורמים צפויים לחלל את הכותל המערבי

לאחר תפילת הגר"ש עמאר בכותל הרפורמי, הרפורמים יערכו היום תיפלה מעורבת בכותל המערבי • האבסורד: משרד הדתות בראשות השר דוד אזולאי לא מאפשר לרב הכותל למנוע את הביזיון (בארץ)

רחבת הכותל המערבי (צילום: יוסי זמיר - פלאש 90)

התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית יקיימו היום (חמישי) תיפלת מנחה מעורבת, גברים ונשים יחדיו, ברחבת הכותל המערבי, זאת בניגוד מוחלט לתקנות המקופם, והכל כ"נקמה" על תפילתו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר, ברחבת הכותל הרפורמי.

המהומה המתחדשת סביב הכותל המערבי מגיעה בצל קבורתו של מתווה הכותל עליו הכריזה הממשלה אך לפני מספר חודשים ובצל המגעים להגעה למתווה חדש ומוסכם.

התיפלה תיערך, כאמור, ברחבת הכותל הקיימת, זו שנהוג בה תפילה בהפרדה בין גברים לנשים, כאשר הרפורמים יערכו תיפהל מעורבת, ללא מחיצה, עם "חזנית" עטופה בטלית.

על התיפלה הם החליטו בעקובת תפילת המחאה שקיים רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר ברחבת הכותל הרפורמי, תוך הפרדה בין גברים לנשים.

מלבד ה"נקמה" על תפילת הרב עמאר, הרפורמים מעוניינים להציג בתיפלה המתוכננת את תביעתם המחודשת לאפשר תפילה מעורבת ברחבת הכותל הקיימת, זו שבשליטתו של רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ.

צפו: הרב עמאר בתפילה בכותל הרפורמי

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית, אומר כי "הרב עמאר שבר את הכלים", לדבריו, "הרב עמאר התריס במכוון לאחר מסכת השמצות והשתלחות חסרת תקדים של חברי הכנסת החרדים, רבנים ואישי ציבור ביהודים הקונסרבטיבים והרפורמים".

הס מסביר כי לאחר שהממשלה לא מיישמת את מתווה הכותל, הם חוזרים לדרוש ולתבוע עזרה שלישית ושוויונית בכותל המערבי עצמו. "המקום הזה אינו קניין חרדי", הוא מוסיף.

הוא מציין כי הם קייימו במשך שלוש שנים משא ומתן והסכימו לפשרה, "אך כעת, כשהפשרה קורסת לנגד עיננו, כשהרב הראשי לירושלים, בחסות משטרת ישראל, מקיים תפילת התרסה כדי לקבור את המתווה סופית, אנו יוצאים לדרך חדשה".

יצוין עם זאת כי אותן המכונות "נשות הכותל" לא יצטרצפו באופן רשמי לתיפלה המעורבת, בטענה שהן "מקפידות להתפלל עם מחיצה כמנהג חברותינו מהזרם האורתודוקסי".

בתוך כך, רב הכותל הרב רבינוביץ שביקש להשתמש בסמכותו כדי למנוע את קיום התיפלה המעורבת, נתקל בחומה משפטית לאחר שקיבל מכתב מהיועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת לפיו הסמכות שקיבל הייתה רק על "ברכת הכוהנות" וכי במצב הנוכחי אין בסמכותו למנוע את התיפלה המעורבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר