המלחמה בברסלב

'שובו בנים' משיבים אש: "מסע הכפשות נבזה"

יממה לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על מסע האיומים שעובר הרב יום טוב חשין, לטענת תלמידיו בשל איסוף עדויות על הרב אליעזר ברלנד, חסידי הרב ברלנד מגיבים: "מלחמה על השליטה" (חסידים)

הרב ברלנד והרב חשין (צילום: מאיר אלפסי ומתוך יוטיוב)

בעקבות הפרסום אמש (ראשון) ב"כיכר השבת" על טענות תלמידיו של הרב יום טוב חשין כי הוא עובר מסע איומים ברצח על ידי תלמידיו של מנהיג "שובו בנים" הגולה הרב אליעזר ברלנד, לטענתם משום שאסף עדויות נגד הרב, מגיבים היום ב"שובו בנים" לטענות ומאשימים את הרב חשין ומקורביו ב"מסע הכפשות נבזה", כדבריהם.

"כחלק ממסע ההכפשות הנבזה והארוך שמנהל חשין כנגד הרב ברלנד וקהילתו הוא דואג לפרסם שיש איומים קשים כנגדו והכול בכדי לקבל לגיטימציה רבנית למסע הרדיפה שהוא מנהל, גם האיומים החמורים שצוטטו מתוך קבוצת ווצאפ של צעירים המזוהים עם שובו בנים שנכתבו ע"י כמה צעירים חמומים בינם לבין עצמם שאכן הגזימו בסגנון דיבורם, אינם ראויים להתייחסות ולזה לא יקרא איומים. בכל חסידות אחרת (סקווירא ועוד) כבר היו עושים מעשים לאחד כמו חשין שרוצה להרוס קהילה שלימה ולפגוע ברבם ולא היו מסתפקים בדמיונות גרידא שנכתבים ע"י כמה משועממים, אלא שכאן רב הקהילה השולל מכול וכול דרכי אלימות ולא מאפשר בשום אופן לנהוג בדרכים אלו, כבר לפני שלוש שנים יצא בקריאה ברורה לא להגיב ולהתייחס בכלל לההשמצות אלו ואף נזף וגער במי שניסה להפר הוראה זו".

"לעצם האשמות שנכתבו" כתבו תלמידי הרב ברלנד בתגובתם, "מה שהיה הוא שיהיה. בכל הדורות היו אנשים, נשמות ערב רב, שחלקו על כל גדולי הצדיקים. גם על רבי נחמן מברסלב ותלמידו הגדול רבי נתן מברסלב אמרו דברים נוראים וחמורים, שעושה מעשים נגד התורה וההלכה ח"ו, עפרא לפומייהו. היו אנשים באותו דור שהלכו מבית לבית של גדולי ישראל וניסו להחתים ולעשות חרם נגד רבי נחמן מברסלב ותלמידו, ואף הגדילו לעשות והתירו כפשוטו את דמם וב"ה לא עלתה בידם".

"המלחמה של משפחת חשין היא לא ברב אליעזר ברלנד, אלא בכל הספרדים ובעלי התשובה שהתקרבו לברסלב ביובל האחרון. למרות שסבם הרה"ח רבי בנימין זאב זצ"ל קירב מאוד את הספרדים ובעלי התשובה, חלק מנכדיו סטו מדרכו האמיתית והולכים בדרכים נלוזות תוך דחיקת רגלי הספרדים ובעלי התשובה שלא הולכים ע"פ רוחם".

"מתחת לפני השטח", הם טוענים, "מתנהלת כבר מספר שנים מלחמה אכזרית ועכורה ביותר על השליטה בחסידות ברסלב, כאשר בשנים עברו משפחת חשין יחד עם עוד מספר משפחות ירושלמיות בודדות שלטו בכוח הזרוע והעליונות בחסידות ברסלב ובציון רבי נחמן באומן. מה שקרה - שבשנים האחרונות חסידות ברסלב גדלה למימדי ענק ועשרות אלפי מקורבים חדשים, בעיקר ספרדים ובעלי תשובה, התקרבו אליה. זה לא סוד שרוב האנשים התקרבו בזכות עבודת הקירוב המיוחדת של הרב אליעזר ברלנד ותלמידיו הגדולים שחרשו את כל הארץ במשך שנים ועשו עבודה מיוחדת שהביאה עשרות אלפים לחסידות. כמובן שאותם עשרות אלפי מקורבים מכירים טובה ומשייכים את עצמם לרב ברלנד, בנוסף לזה הרב הקים בירושלים קהילה לתפארת המונה כאלף משפחות עם מוסדות מפוארים הכוללים תלמודי תורה, בתי ספר, סמינרים, ישיבות וכוללים בכל רחבי הארץ, מה שגרם לרב ברלנד לצבור כוח ושליטה בחסידות".

"תופעה ברוכה זו הייתה לצנינים בעיני אותן משפחות ירושלמיות שהחלו לאבד את כוחן בשליטה על החסידות ולפני שנים אחדות אף הפסידו את שליטתם הבלעדית שנמשכה שנים ארוכות בציון רבי נחמן באומן והגוף שנקרא 'הוועד העולמי' שניהל את אומן תחת שליטתם התפרק בע"כ ועבר לשליטת גורמים אחרים שדואגים כיום לכלל הציבור ללא הפליות וגזענות".

"משפחת חשין יחד עם גורמים נוספים עדיין לא מסוגלים לעכל את איבוד השליטה והמהפך הגדול שקרה בברסלב, ובמשך תקופה ארוכה מנסים בכל דרך אפשרית כשכל הדרכים מקדשים את המטרה העליונה להחזיר את השליטה והכוח למשפחות הירושלמיות שלטענתם רק הם מייצגים את הדרך המסורה מדורי דורות כלשונם וכל שאר החסידים צריכים אך ורק להתבטל אליהם".

"לאור עובדות אלו", נטען בתגובת "שובו בנים", "הם החלו לדבר סרה בכל רבני ומשפיעי ברסלב (אלו שלא מזוהים עם החונטה הירושלמית) בטענה שכל הרבנים בברסלב נקראים "מפורסמים" של שקר ומצווה לרודפם ולבזותם בכל דרך. לטענתם כולם מחריבים את החסידות כמובן חוץ מהם, וכל המסר בשיעורים שהם מעבירים בשנים האחרונות זה אך ורק סביב העניין של מפורסמים של שקר כאילו שזה עיקר תורת רבי נחמן מברסלב וזה יותר חשוב מתורה ותפילה ועבודת ה' שרבי נחמן לימד. מבחינתם כל האמצעים מותרים בכדי לחזור לשלטון, גם בדרכי אלימות, עלילות שווא, חרמות והחתמות רבנים ע"י מניפולציות זולות".

"במשך שלוש שנים מסתובב לו יום טוב חשין, אברך צעיר מגלומן ומטורף (בסה"כ בן 37)", כך על פי לשון התגובה, "ומנסה בכל מקום להוציא שם רע חמור ולהתיר את דמו של רב גדול ונודע שעשרות אלפים ברחבי העולם הולכים לאורו ומנסה להחריב את קהילתו בכל מחיר. ב"ה עד עכשיו לא עלתה בידו, בכל בית שהגיע נזרק מכל המדרגות ואף רב וצדיק לא הסכים לשמוע או לקבל את ההוצאת שם רע החמור על הרב וקהילתו. לראיה, רק לפני חודשים אחדים בחודש אדר האחרון חתמו כל גדולי ישראל מכל החוגים על קול קורא שמצווה לעזור לקהילת שובו בנים ביוהנסבורג ושאסור בשום אופן למסור את רבם לשלטונות בארץ ובחו"ל".

"את התמיכה הציבורית הגדולה שיש לרב ברלנד ברחבי העולם ראו כולם בליל תענית אסתר, שבו קרא הרב לתלמידיו להתאסף לעצרת תפילה בחברון לעצירת האינתיפאדה וכעשרת אלפים איש נענו לקריאתו והגיעו למרות המצב הבטחוני החמור שהיה באותם ימים. ואכן, למשך 3 חודשים לא נהרג אף יהודי והטרור דעך כמעט לאפס. חודש לאחמ"כ, קרא שוב הרב ברלנד מתוככי הכלא לעצרת נוספת בחול המועד פסח בחברון והגיעו כבר 15 אלף איש, דבר שלא מובן מאליו למרות כל ההשמצות החמורות נגדו ויציאתו מהארץ לפני כשלוש שנים".

"בחודש האחרון החלו דיבורים על אפשרות של חזרה של הרב ברלנד לישראל וחשין וחבורתו התעוררו שוב למלחמה. לאחר שראו את האהדה הציבורית הגדולה שיש לרב ברלנד למרות כל ניסיונותיהם להכפישו, החלו שוב בסיבוב נוסף אצל גדולי ישראל ובדרכים נלוזות ושקריות הציגו לפני הרבנים ספר חדש שיצא לאחרונה על אמונת חכמים וניסו להוכיח מהספר טענות ועלילות שווא שלא יעלו על הדעת ותוך כדי זריית חול בעיני הרבנים הוציאו מהספר כמה משפטים מוטעים וקישרו את זה לרב ברלנד שכביכול הדברים נכתבו עליו למרות ששמו של הרב ברלנד לא מוזכר בספר ואין שום הסכמה על ספר זה מאף תלמיד או מקורב לרב".

"למרות העובדה שכבר לפני שבועיים הרב ברלנד יצא בהוראה ברורה לחסידיו לגנוז את הספר החדש הנ"ל כיוון שיש בו טעויות גדולות, כמו שיצא נגד ספרו הקודם שהוציא אותו מחבר לפני 6 שנים ואף המכון שהוציא את הספר הוציא הבהרה ש"הספר הוא הלכתי והשקפתי בלבד, ואין בו שום התייחסות אפילו ברמז לשום אדם בין לחיוב ובין לשלילה. ומכיון שיש אנשים שהוציאו ציטוטים מהספר תוך הוצאת דברים מהקשרם וסילוף כוונתם אנו רואים לנכון לגנוז את הספר כדי למנוע אי הבנות" והודיעו על הפסקת הפצתו, כל זה לא הפריע ליו"ט חשין להמשיך לנפנף בספר הנ"ל ולנסות להטעות את כל גדולי ישראל ללא הצלחה עד כה".

"בשבועות האחרונים חשין עשה נסיון אחרון מצידו לקבל גושפנקה רבנית למעשיו, ובשיטה גאונית דאג בעצמו להוציא פשקווילים בגנותו ברמה הכי נחותה שיש והפיצם בערב שבת ברחבי הארץ ולאחמ"כ רץ לרבנים שכביכול הוציאו עליו כתבי פלסתר עם הוצאת שם רע חמורה מאוד ומאיימים על חייו ושיחתמו לו שאכן הוא לא כזה כדי למנוע חילול השם ופגיעה בו ח"ו. ואכן הרבנים לאחר לחץ גדול מצידו ומשפחתו הידועה חתמו מחאה בלבד על עצם הוצאת שם רע כנגדו ותו לא, הוא כמובן מנסה כעת להטעות את הציבור שיחשבו שיש לו תמיכה רבנית לרדוף את הרב ברלנד ולהרוס קהילה שלימה. רוב רבני ברסלב כששמעו את העובדות שהוא משתמש בחתימות בכדי לקבל לגיטימציה רבנית במלחמה של משפחת חשין ברב ברלנד שליט"א והלך עם החתימות לערוץ 10 ועשה חילול השם נורא נזדעזו מאוד ואמרו שמעולם לא חתמו ח"ו נגד הרב ברלנד ובימים הקרובים יוציאו הבהרה בעניין" לשון התגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר