קרטל סמים בישיבה

"טיפוסים מוזרים היו באים לישיבה ויוצאים עם שקיות שחורות"

חבריהם של תלמידי הישיבה החשודים בסחר בסמים מדברים: "כבר היו שמועות עליהם בעבר, ראינו טיפוסים מפוקפקים שמגיעים לישיבה. לא היה לצוות מה לעשות נגדם, הם בחורים מבוגרים" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(Danielle Shitrit/FLASH90)

שעות לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על מעצרם של מספר בחורי ישיבה בחשד ליבוא וסחר בסמים מסוג "אקסטזי", בישיבה בה למדו שניים מהחשודים, ישיבה מוכרת באזור בני ברק, מתקשים לעכל את הבשורות שניחתו עליה.

על פי החשד, העצורים ניהלו מעין רשת ליבוא הסם המסוכן ובנוסף סחרו בו. חלק מהחשודים המרכזיים למדו בישיבה בני ברקית מוכרת בשנים האחרונות, ועל פי עדויות שהגיעו ל"כיכר השבת", מכירת החומרים האסורים התבצעה לעתים קרובות בתוככי הישיבה ובחדרי הפנימייה.

"ראינו כל הזמן אנשים שלא שייכים לכאן יוצאים עם שקיות שחורות. ידענו שזה משהו לא חוקי, היו שמועות על כך שמדובר בסמים קשים, אך עדיין דבר מעצרם היכה אותנו בהלם" אמר תלמיד בישיבה בשיחה עם "כיכר השבת". הבחור מוסיף ואומר כי היו אנשי צוות בישיבה שזיהו סימני שאלה סביב פעילותם של אותם בחורים, אך "לא יכלו לעשות כלום".

"מדובר בבחורים מבוגרים שאי אפשר לזרוק מהישיבה, אבל כולם ידעו על זה. החשש האמיתי הוא שהמעשים הללו יזלגו גם לבחורים ה'חלשים' בדור הצעיר בישיבה" מספר בחור שלומד במקום. לדבריו, מלבד העצורים, ידוע בתוככי הישיבה על בחורים נוספים שעוסקים לכאורה בעיסוקים בלתי חוקיים נוספים.

גורם המעורה היטב בפרטים אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "תמיד ידענו שיש משהו מוזר. בחורים סיפרו במשך תקופה ארוכה כי רכבו של החשוד המרכזי שחנה סמוך לישיבה באופן קבוע היה מקום מפגש 'מוזר' עבור טיפוסים מפוקפקים. כל חצי שעה היה מגיע מישהו אחר, נכנס ואחרי כמה דקות יוצא, עד שהגיע האדם הבא" הוא מספר.

תלמיד נוסף בישיבה אומר ל"כיכר השבת" כי מדובר בבחורים בעייתיים ולא בבחורי ישיבה נורמטיביים: "ניסו לסלק אותם יחד עם עוד בחורים מבוגרים שלא עשו כבוד למוסד, במקרים מסוימים זה נגמר באלימות. אין לצוות מה לעשות נגדם, דואגים שזה לא יזלוג לדור הצעיר" הוא אומר, ומוסיף כי אחד הבחורים כבר אינו קשור לישיבה מזה כחצי שנה.

חבר של אחד החשודים בפרשה אומר ל"כיכר השבת" כי כששמע על מעצרו של הבחור הוא היה בהלם, אולם "ידענו שהוא מתעסק בדברים מפוקפקים, הם חיו ממש כמו מיליונרים. חשבנו שהכסף מגיע מהברחות של סיגריות מאוקראינה, לא חשבנו שהם הידרדרו לעיסוק בסמים קשים" הוא אומר.

יצוין כי אחד העצורים בפרשה, בנו של רב מוכר, נעצר בעבר בחשד שארגן הברחה של סיגריות בכמויות מסחריות, הוא הורשע אז בעסקת טיעון ונגזרו עליו מספר חודשי מאסר שהומרו בעבודות שירות.

"זה מאוד קשה לנו כחברים לשמוע שהוא נעצר על דברים חמורים כל כך, ואנו חוששים על עתידם של העצורים" אומר אחד מחבריו. חבר אחד מספר כי אחד מהעצורים המרכזיים בפרשה אמור היה להתארס בימים הקרובים, "כעת יתכן והוא ירצה שנות מאסר ארוכות לצערנו" הוא מוסיף.

עורך הדין רועי אטיאס שמייצג את אחד החשודים בפרשה מסר בתגובה: "בבטחון מלא אני אומר שהסיפור יצא מפרופורציות, ״קרטל סמים בישיבה״ זה תאור מדומיין שאינו תואם את המציאות, אפילו לא בעיני המשטרה. הסמים שנתפסו יועדו לכתובת רחוקה שנות אור מאותה ישיבה שאליה משתייכים לכאורה, שני האברכים ששבו (לטענת המשטרה) מגרמניה עם סמים באמתחתם. ברור לכולי עלמא, שהם בעצמם לא שיערו שקופסאות הסיגריות הללו הכילו סם, ופשוט שלא יכולה להיות לאותם אברכים שום יכולת ברכישה ו/או בהפצה של סמים בכמות ופרט מהסוג שנתפס. לכן במקרה הגרוע, הבחורים הללו שליחים ותו לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר