קמפיין ההמונים ששבר שיאים: פחות מיממה נאסף 97% מסכום היעד לאלאור אזריה

בני משפחתו של החייל היורה העלו קמפיין מימון המונים באתר 'הדסטרט', ושברו שיאים: תוך פחות מיממה הסכום שגויס עמד על יותר מ-388 אלף ש"ח כשהיעד הראשוני עמד על 400 אלף (חדשות)

(צילום: פלאש 90)

בני משפחתו של החייל אלאור אזריה שעומד למשפט לאחר שירה במחבל מנוטרל בפורים בחברון, העלו בשעות האחרונות קמפיין מימון המונים באתר גיוס ההמונים 'הדסטארט'. בתוך דקות ספורות החל הקמפיין לצבור תאוצה וכבר בשעותיו הראשונות נתרמו למעלה מ-170,000 שקלים מתוך 400,000 שקלים שיועדו לגיוס - ממוצע של 1,500 שקלים בכל דקה מאז עלה המיזם לאוויר.

הבוקר (ב') כ-12 שעות לאחר פתיחת הקמפיין הסכום עומד על מעל 388 אלף ש"ח - 97% מסכום היעד והוא צפוי לעבור את היעד בקלילות רבה.

בסרטון שהעלו הוריו של אזריה לעמוד הגיוס הם נראים בוכים ופונים לציבור על מנת שייסייעו "להביא את הבן הביתה" כשהם מסבירים כי הוצאות המשפט כבדות ואין להם כיצד לממן את ההליך המשפטי.

מי שעומד מאחורי הקמפיין הוא ח"כ לשעבר שרון גל ומגיש ערוץ 20 בהווה, שהתגייס מיד לאחר הסערה לסיוע לחייל. בטקסט בעמוד הפרויקט כתב גל "בימים האחרונים אושרה הקמת עמותה שיזמתי להגנה על חיילי צה"ל, שמטרתה סיוע משפטי ותקשורתי ללוחמים שיקלעו לסיטואציה דומה בעת שירותם הצבאי. אנחנו שולחים את ילדינו לצבא, אבל בעת מצוקה בשל פעילות מבצעית מורכבת - לא קיים שום מנגנון שמסייע להם להתמודד עם הקשיים. אף אחד לא מציע סיוע למשפחות הלוחמים והלוחמות אשר נאלצות להתמודד לבד מול המצוקה והעלויות הכבדות הכרוכות בניהול תיקים מסוג זה".

"העמותה מתחייבת לשאת בכל עלויות ההגנה של אלאור אזריה - ולוחמים אחרים אשר המקרה שלהם יעמוד בקריטריונים שלמם הוקמה. כעת הגענו לרגע האמת, אחרי שלב ההקמה - וההתגייסות שלכם קריטית כדי שהעמותה תוכל להתחיל בפעילות האמיתית הראשונה שלה ולסייע במאבק של משפחת אזריה. רק ביחד נצליח!".

עוד נאמר כי "אלאור אזריה משרת בצה"ל שנה ושמונה חודשים וקיבל במהלך שירותו תעודת לוחם מצטיין. הוא תושב רמלה, ביישן, צנוע ואוהב הארץ. ב-24.3.16 הוא הוזעק כחובש לזירת פיגוע, טיפל בחבריו שנדקרו בידי שני מחבלים שבאו לרצוח לוחמים, כשהם חמושים בסכינים ותוך כדי הטיפול הבחין שאחד המחבלים שוכב על הכביש פצוע, אך זז ולא הרחק ממנו סכין. אנשים שהיו בסביבה צעקו והזהירו מפני המחבל, אשר לבש מעיל מחשיד ביום חם והיה חשש כי הוא נושא מטען על גופו ומתכוון להתפוצץ. על מנת לנטרל סופית את הסכנה לסובבים - אלאור ירה בו פעם אחת".

"למרבה הצער התביעה הצבאית החשידה את אלאור ברצח של מחבל! בחלוף זמן מה שינתה את הסעיף להריגה - תוך הגשת כתב אישום. למרות השיח הסוער סביב המקרה אין זה נכון לחבר אותו לזירה הפוליטית בשום צורה. צה"ל הוא צבא העם ומדובר בלוחם אשר נשלח למשימה מבצעית, נקלע לזירה חמה ופעל כפי שחש שנכון לפעול בנסיבות שפגש. הגנה משפטית ראויה היא זכות בסיסית לכל אדם, לא כל שכן לוחם שהתייצב מול מפגע ונקלע לסיטואציה קשה כזו בזמן שירות סדיר. עכשיו זה תלוי בכם, בהתגייסות שלכם, כי רק ביחד, תוך ערבות הדדית, נצליח במשימה".

"אנחנו האזרחים לא יכולים לעמוד מנגד ולהותיר את אלאור ומשפחתו ללא הגנה. אנחנו האזרחים לא יכולים לתת לביורוקרטיה ולפוליטיקה לגבור על ערכי המוסר הבסיסי והרעות עליהם גדלנו ועליהם מושתתים צה"ל והחברה הישראלית כולה. אנחנו האזרחים לא סומכים על אחרים - לוקחים את האחריות עלינו. אנחנו האזרחים נילחם בשביל הלוחמים שלנו ונשחרר את אלאור!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר