חשש למחלות לב

מחקר: בני ברקים? המים שלכם מסוכנים

מה שהציל את ישראל מסכנת התייבשות לפני כמה שנים - מכניס תושבים רבים לבעיה אחרת: מחסור במינרל החיוני כל כך לכולנו, מגנזיום, בלעדיו גובר הסיכון למחלות לב ובעיות קשות נוספות (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בחודש אפריל נחשף מחקר שהצביע על קשר בין תמותה ממחלות לב למגורים באזורים המקבלים מים מותפלים. הנחת החוקרים היתה, כי הסיבה לכך היא הוצאת חומר המגנזיום מהמים, שלב הכרחי במהלך תהליך ההתפלה.

בעקבות הפרסום, החליטו במכון המחקר של קופת חולים 'מכבי', לבדוק את עשרות אלפי בדיקות הדם המצויות אצלם במאגרים הממוחשבים. "לקחנו 66 אלף איש", מספרת מנהלת המכון, פרופ' ורדה שליו, לחיים ריבלין בחדשות 2 שמפרסם את הידיעה, "מתוכם - 33 אלף שנמצאים באזורים בהם המים מותפלים ו-33 אלף מאזורים שאינם כאלה, ובדקנו בהם את רמות המגנזיום לפני ואחרי הזמן בו החלה ההתפלה".

החוקרים, בראשות הפרופ' גדי קורן ושליו, גילו, שבערים בני ברק, תל אביב, גבעת שמואל, חולון ובת ים - "הערים המותפלות", בהם המים הם ממכון ההתפלה הגדול בשורק - חלה עלייה של 24 אחוז בשיעור האנשים שסובלים מחסר מגנזיום בדם. לעומתם - בערים חיפה נהריה ועכו, בהם מספקת חברת 'מקורות' בעיקר מים טבעיים, רמת המגנזיום לא ירדה. יודגש, כי 75 אחוזים מהמים המסופקים לציבור מגיעים מחמישה מתקני התפלה הממוקמים לאורך חופי ישראל.

את המחקר מימן הפילנתרופ ואיש העסקים, מוריס קאהן. משרד הבריאות הודיע בתגובה, כי הוא מתכנן פיילוט בו יוספו באופן מיוחד מגנזיום ומינרלים חיוניים נוספים למים המותפלים. בלעדי המגנזיום, כידוע, גובר הסיכון למחלות לב ובעיות קשות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר