התקדמות במגעים?

מסתמן: הוועדה למינוי דיינים תתכנס היום

הוועדה למינוי דיינים צפויה להתכנס הערב בלשכתו של השר יובל שטייניץ, זאת באם לא יהיו שינוים ברגע האחרון. שר הדתות הצהיר כי ישנן הבנות עם הבית היהודי על זהות הדיינים שייבחרו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הוועדה למינוי דיינים (באדיבות המצלם)

אם לא יקרה שינוי של הרגע האחרון - דבר שלא מן הנמנע יכול לקרות - הוועדה למינוי דיינים תתכנס הערב (שלישי) בשעה 19:00 בלשכתו של יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ, ויתכן ואף תבחר שישה דיינים חדשים לבית הדין הגדול.

בכירים בש"ס טוענים הבוקר, כי עדיין אין הבנות במחלוקת עם 'הבית היהודי', אך שר הדתות דוד אזולאי הצהיר הבוקר כי: "יש הבנות בוועדה למינוי דיינים, הצלחנו להגיע להסכמה בשעות הערב המאוחרות, היום הוועדה תתכנס ותבחר דיינים. בית הדין הגדול יוצא לדרך חדשה".

יצוין, כי במרכז המחלוקת עומדת דרישתו של הראשל"צ ונשיא בית הדין העליון הגאון רבי יצחק יוסף שיהיו רוב דיינים ספרדים בבית הדין הגדול. כך שהוא דורש מ'הבית היהודי' שהדיין השני שהם צריכים למנות יהיה רב משלהם, אך ספרדי. כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

כאמור, טרם ברור האם אכן הצדדים הגיעו להבנות והאם יבחרו היום דיינים חדשים. יצוין, כי בניגוד לישיבה הקודמת בשבוע שעבר - אז החרימו הרבנים הראשיים את הישיבה שלבסוף בוטלה, היום הם צפויים להגיע.

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" תקף דרעי את 'הבית היהודי': "הטענה שהם כביכול נאבקים על דיינים של כוח דהיתרא היא מגוחכת, כולם יודעים שמי שהולך עם פסיקת מרן יש לו את הכוח דהיתרא הכי חזק שיש".

דרעי עבר לתקוף אישית את סגן השר אלי בן דהן: "'הבית היהודי', כביכול, אלי בן דהן נאבק כאן. שים לב, הבית היהודי, נאבקים כל הזמן למנות דיינים רק אשכנזים, שתבין מה המשמעות של זה, ויש להם הרבה מועמדים ספרדים, והם דווקא נאבקים נגד הספרדים הללו, וזה אומר דרשני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר