קרב בסאטמר

בית הדין יבדוק: המנהל לקח תקציב מהציונים?

שורה של רבנים ועסקנים מחסידות סאטמר נחתו בישראל לקראת דיון בעניינו של "חכמת לב", בית חינוך לבנות שנטען כי קיבל תקציב ממדינת ישראל. העסקנים יעידו: המנהל לא לקח כספים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

שורה של רבנים, עסקנים, ונגידים מחסידות סאטמר הגיעו היום (שלישי) לישראל בכדי לטפל בשמועות בריכוזי החסידות לפיהן בית החינוך לבנות "חכמת לב" המבוסס על "תקציבים על טהרת הקודש", קיבל במקביל כספים גם מהמדינה הציונית.

הסיפור החל לפני כחודשיים, כאשר נודע לעסקנים בחסידות כי מנהל המוסדות הרב אלתר קויפמן מקבל לכאורה תקציב מהמדינה עבור המוסד שנפתח לפני 15 שנה בעקבות החלטתו של בית הספר המוכר באותם ימים "בנות רחל" לקחת תקציבים ממדינת ישראל.

"חכמת לב" כאמור נפתח כמוסד שביקש לשמר את חינוך "היישוב הישן" ביוזמת הורים שלא רצו לשלוח את ילדיהם למוסדות ש"לוקחים כסף מהציונים". אלא שבחודשים האחרונים, רווחה השמועה בסאטמר לפיה המוסד מקבל בחשאי תקציב מהמדינה.

בעקבות כך, העסקנים ביקשו לפטר את המנהל בטענה ש"בגד" לכאורה בערכי החסידות. המנהל טען מנגד להגנתו כי הוא מנהל את הכל ביושר וכי מעולם לא לקח כסף מהמדינה למוסד. לדבריו, כל התקציבים מתבססים אך ורק על כספי נגידים מחו"ל המשתייכים לסאטמר.

לטענת עסקני החסידות, לאחר בדיקה מעמיקה התברר כי כל הנראה אדם חיצוני שניהל את חלוקת המשכורות במוסד לקח כסף על שמות התלמידות, לטענת המנהל ללא ידיעתו.

ביום רביעי צפוי להתקיים בבית הדין של העדה החרדית דיון בסוגיה, כאשר המנהל טוען מצידו כי יש עסקנים המבקשים להשתלט על בנין המוסד בירושלים ששוה הון רב. לטענתו, במסגרת ניסיון ההשתלטות משמיצים אותו בכך שהוא לכאורה לוקח כסף מהמדינה.

מנגד טוענים בצד השני כי המנהל אחראי לכל מה שקורה במוסד, וכי עליו לקחת את האחריות ולהתפטר. לצורך הדיון, הגיעו לישראל שורה ארוכה של רבנים מסאטמר התומכים בגירסת המנהל והתבקשו להעיד בבית הדין.

בין המתייצבים: רבני "ועד משמרת חומתיך ירושלים" הגאון רבי נפתלי הירצקה צוויבל והגאון רבי בן ציון לאוב. גם עסקנים שעוזרים למנהל בעת שהותו בחו"ל לגיוס כספים ונגידים התומכים כלכלית במוסד הגיעו להעיד לטובת המנהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר